Την πρόταση έκαναν τα Σκόπια και η ελληνική πλευρά την αντιμετωπίζει θετικά
Απ’ ότι φαίνεται το όνομα, στο οποίο θα καταλήξουν οι δύο πλευρές είναι το «Ιλιντένσκα Μακεντόνιγια» (Μακεδονία του Ίλιντεν).
Την πρόταση έκαναν τα Σκόπια και η ελληνική πλευρά την αντιμετωπίζει θετικά. Πρόκειται για ιστορικό και όχι για γεωγραφικό όρο. Υπενθυμίζουμε πως το όνομα παραπέμπει στην εξέγερση του Ίλιντεν (Προφήτη Ηλία) το 1903, όταν ο σλαβικός πληθυσμός της ευρύτερης γεωγραφικής Μακεδονίας είχε εξεγερθεί εναντίον της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
Το κεντρικό επιχείρημα του Ζάεφ είναι ότι αυτό το όνομα μπορεί να γίνει αποδεκτό από την εθνικιστική σλαβομακεδονική αντιπολίτευση του VMRO και ως εκ τούτου μπορεί να συγκεντρώσει την αναγκαία ενισχυμένη πλειοψηφία για την αλλαγή του Συντάγματος. Επίσης, λόγω της ιστορικής-συναισθηματικής φόρτισης είναι απολύτως αποδεκτή από τη σλαβομακεδονική πλειονότητα, ανεξαρτήτως κομματικής προτίμησης.
Σύμφωνα με την wikipedia
Η Εξέγερση του Ίλιντεν (βουλγαρικά: Илинденско-Преображенско въстание, προφέρεται Ηλιντένσκο-Πρεομπράζενσκο βάστανιε, κυριολεκτικά: Εξέγερση του Προφήτη Ηλία-Μεταμορφώσεως) ήταν μία επανάσταση σλαβοφώνων της Μακεδονίας που οργανώθηκε και υλοποιήθηκε στο Μακεδονικό έδαφος από την αυτονομιστική οργάνωση Εσωτερική Μακεδονο-Αδριανουπολιτική Επαναστατική Οργάνωση τον Ιούλιο (Ιουλιανό Ημερολόγιο) / Αύγουστο (Γρηγοριανό Ημερολόγιο) του 1903 ενάντια στην Οθωμανική Αυτοκρατορία.[1] Σήμερα αυτή η επανάσταση γιορτάζεται στην πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας ως εθνική επέτειος και για πολλούς στη χώρα θεωρείται η αρχή της Σλαβομακεδονικης εθνογένεσης, ενώ την υιοθετεί και η Βουλγαρία.
Ονομάστηκε έτσι από την ημέρα που ξεκίνησε, την ημέρα του Προφήτη Ηλία, στις 20 Ιουλίου (Ιουλιανό Ημερολόγιο) / 2 Αυγούστου 1903 (γρηγοριανό ημερολόγιο), στο Βιλαέτι του Μοναστηρίου και συγκεκριμένα στους καζάδες Αχρίδας, Πρέσπας, Κιτσόβου, Μοναστηρίου, Φλώρινας, Καστοριάς και Καϊλαρίων, όπου σημειώθηκε και η πιο έντονη και εντυπωσιακή σε αποτελέσματα δράση, στα βόρεια διαμερίσματα του Βιλαετίου της Θεσσαλονίκης, που γειτόνευαν με τη βουλγαρική ηγεμονία και σε ορισμένες περιοχές του Βιλαετίου της Αδριανούπολης, κυρίως στην περιοχή των Σαράντα Εκκλησιών.
protothema.gr – wikipedia..org