Τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας, στα οποία εξετάστηκαν οι μαθητές της Γ Λυκείου, προσεγγίζονται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο ως μέτριας δυσκολίας στην πλειοψηφία τους έχοντας, όμως, εύκολα αλλά και απαιτητικά σημεία στα οποία οι μαθητές έπρεπε να δώσουν ιδιαίτερη σημασία.
Ειδικότερα, το ερώτημα Α1 που αφορούσε την περίληψη του κειμένου "Παιδεία και Εκπαίδευση" θεωρείται αρκετά απαιτητικό, καθώς η προσπέλαση του παρουσίαζε σε κάποια σημεία νοηματικές δυσκολίες και απαιτούσε υψηλές νοητικές διεργασίες. Ακολούθως το ερώτημα Β1 που αφορούσε το περιεχόμενο του κειμένου αξιολογείται απλό, καθώς δεν εμφάνισε ασάφειες και κρυφά νοήματα.
Τα ερωτήματα Β2, Β3 και Β4 θεωρούνται αναμενόμενα, σύμφωνα με τις απαιτήσεις των πανελλαδικών εξετάσεων και δεν παρουσιάζουν ουδεμία δυσκολία στην προσέγγιση και κατανόηση τους.
Πιθανώς, στο ερώτημα Β4 (β) οι υποψήφιοι να δυσκολεύτηκαν να προσεγγίσουν τη λογοτεχνική ερώτηση που αφορούσε το ύφος του κειμένου αναφορικά με την χρήση της παθητικής σύνταξης.
Το τελευταίο ερώτημα που αφορούσε την παραγωγή του λόγου σε μια πρώτη προσέγγιση κρίνεται αναμενόμενο, εντός θεματικών ενοτήτων και απλό στη γραφή του.
Με μια πιο ουσιαστική ματιά, όμως το πρώτο υποερώτημα είναι γενικόλογο και αόριστο, που πιθανότατα θα οδηγήσει σε πλατιασμούς και ασάφειες.
Το δεύτερο υποερώτημα θεωρείται πιο συγκεκριμένο και πρακτικό στην ανάπτυξη του.
Κονσολάκη Ελευθερία
Φροντιστήριο ΚΥΚΛΟΣ στο Γάζι