Η Αρχή Πιστοποίησης του Ελληνικού Δημοσίου (ΑΠΕΔ), παρέχει την δυνατότητα στον πολίτη και στον δημόσιο υπάλληλο να εκδώσει δωρεάν προσωπικά ψηφιακά πιστοποιητικά αυθεντικοποίησης / υπογραφής και κρυπτογράφησης.
Η ψηφιακή υπογραφή που δημιουργείται με μέσα τα οποία ο υπογράφων μπορεί να διατηρήσει υπό τον αποκλειστικό του έλεγχο (κάρτα ή ειδική συσκευή usb) είναι αυτή που σύμφωνα με το άρθρο 2 του ΠΔ 150/2001 ορίζεται ως «Προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή» ή «ψηφιακή υπογραφή».
Η χρήση ψηφιακών πιστοποιητικών προσθέτει επιπλέον ασφάλεια στις ηλεκτρονικές συναλλαγές των πολιτών ενώ στις περιπτώσεις των δημοσίων υπαλλήλων είναι υποχρεωτική σε αρκετές διαδικασίες όπως οι ηλεκτρονικές προμήθειες.
Πως θα αποκτήσετε ψηφιακή υπογραφή;
Βήμα 1: Προμήθεια ΑΔΔΥ
Η ψηφιακή υπογραφή που δημιουργείται με μέσα τα οποία ο υπογράφων μπορεί να διατηρήσει υπό τον αποκλειστικό του έλεγχο είναι αυτή που σύμφωνα με το άρθρο 2 του ΠΔ 150/2001 ορίζεται ως «Προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή» ή «ψηφιακή υπογραφή».
Βήμα 2: Ηλεκτρονική αίτηση μέσω της Πύλης ΕΡΜΗΣ
1. Σύνδεση στην Πύλη ΕΡΜΗΣ
Η Πύλη ΕΡΜΗΣ www.ermis.gov.gr υλοποιεί από τις 9.11.2015 ένα σύστημα το οποίο επιτρέπει στους πολίτες οι οποίοι έχουν ήδη κωδικούς πρόσβασης στο TAXISnet, να αποκτούν χωρίς πρόσθετες διαδικασίες πρόσβαση στην Εθνική Πύλη ΕΡΜΗΣ.
2. Αίτηση απόκτησης Ψηφιακών Πιστοποιητικών
Αφού έχετε συνδεθεί στην Πύλη ΕΡΜΗΣ με το Όνομα Χρήστη και τον Κωδικό Πρόσβασης που επιλέξατε κατά την εγγραφή σας:
- Επιλέξτε "Πίνακας Ελέγχου" και στην συνέχεια "Διαχείριση Προσωπικών Ψηφιακών Πιστοποιητικών"
- Επιλέξτε "Υποβολή"
Βήμα 3: Μετάβαση σε ΚΕΠ
Θα πρέπει να μεταβείτε σε οποιοδήποτε Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών, όπου θα ταυτοποιηθείτε φυσικά επιδεικνύοντας κάποιο έγγραφο ταυτοποίησης (για παράδειγμα ταυτότητα ή διαβατήριο).
Βήμα 4: Προετοιμασία Υπολογιστή
Στην κάθε υπολογιστή που θα χρησιμοποιηθεί για έκδοση ή χρήση ψηφιακών πιστοποιητικών θα πρέπει να πραγματοποιηθούν ρυθμίσεις. Οι Ρυθμίσεις αφορούν:
Βήμα 5: Εγκατάσταση απαραίτητων προγραμμάτων
Θα πρέπει να γίνει εγκατάσταση των οδηγών (drivers) της ΑΔΔΥ που έχει προμηθευτεί ο τελικός χρήστης.
- στην έκδοση του λειτουργικού συστήματος του τελικού χρήστη και
- τον τύπο ΑΔΔΥ που έχει προμηθευτεί
Βήμα 6: Έκδοση ψηφιακού πιστοποιητικού
Για να καταστεί δυνατή η έκδοση θα πρέπει να έχουν ακολουθηθεί όλα τα προηγούμενα βήματα.
Αφού έχετε συνδεθεί στην Πύλη ΕΡΜΗΣ με το Όνομα Χρήστη και τον Κωδικό Πρόσβασης που επιλέξατε κατά την εγγραφή σας:
- Επιλέξτε "Πίνακας Ελέγχου" και στην συνέχεια "Διαχείρηση Προσωπικών Ψηφιακών Πιστοποιητικών"
- Σημειώστε για μελλοντική χρήση τον 8ψήφιο "Προσωπικό Κωδικό Έκδοσης Πιστοποιητικού"
- Δείτε πρώτα τις συχνές ερωτήσεις-απαντήσεις σχετικά με τεχνικά προβλήματα ή μηνύματα που μπορούν να παρουσιαστούν κατά την έκδοση των ψηφιακών πιστοποιητικών
- Επιλέξτε "Υποβολή"
Μάθε περισσότερα στην Αρχή Πιστοποίησης του Ελληνικού Δημοσίου (ΑΠΕΔ)