Ως το χειρότερο κομμάτι του οδικού δικτύο της Κρήτης, χαρακτηρίζει το τμήμα του ΒΟΑΚ που περνά μέσα από το Μαλεβίζι ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος Υποδομών Νίκος Ξυλούρης.
Της Μαρίας Καλλέργη
Γι αυτό το λόγο βρίσκεται και στις απόλυτες προτεραιότητες της Περιφέρειας Κρήτης που έχει ως στόχο να μετατρέψει … σε εργοτάξιο το τμήμα από τα Λινοπεράματα προκειμένου να κάνει το δρόμο ασφαλέστερο. Στόχος φυσικά εκτός από την άνεση στην κυκλοφορία είναι να μειωθούν τα τροχαία δυστυχήματα καθώς σε αυτό το κομμάτι έχουν χάσει τη ζωής δεκάδες άνθρωποι τις τελευταίες δεκαετίες.
Πριν από λίγο καιρό ο κ. Ξυλούρης ενημέρωσε τη Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Ελληνικής Βουλής για τα θέματα των δρόμων του νησιού.
Σύμφωνα με τον ίδιο, ο μισός χρόνος από την παρουσίαση στην επιτροπή δαπανήθηκε για το συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου κι όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο κ. Ξυλούρης, «η συζήτηση δεν εξαντλήθηκε στα τεχνικά θέματα, αφού παρουσίασα στοιχεία από τα θανατηφόρα τροχαία στο συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου που καταδεικνύουν με σαφή τρόπο την επικινδυνότητα του δρόμου και την ανάγκη παρεμβάσεων».
Παρεμβάσεις ασφαλείας
Σε λίγο καιρό το χειρότερο κομμάτι του ΒΟΑΚ, το τμήμα Λινοπεράματα – Φόδελε, θα είναι πιο ασφαλές, χωρίς αυτό να τον κάνει τον καλύτερο δρόμο της Κρήτης και πολύ περισσότερο, χωρίς να παίρνει πίσω όλα όσα έχουν συμβεί σε αυτόν.
Άλλωστε, αυτό που θα τον έκανε πραγματικά ασφαλή θα ήταν ο νέος ΒΟΑΚ, που, σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, στο συγκεκριμένο προβλέπει δύο τούνελ.
Ωστόσο, μέχρι να γίνει αυτό, αν τελικά γίνει ποτέ, επιλέγονται άλλες λύσεις που βελτιώνουν την ασφάλεια που δε θα τις έλεγε κανείς και “μπαλώματα”. Πρόκειται για σοβαρά έργα που βελτιώνουν κατά πολύ την ασφάλεια.
Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει ο κ. Ξυλούρης, η μελέτη του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης για την οδική ασφάλεια του ΒΟΑΚ, προϋπολογισμού 25 εκατομμυρίων ευρώ, περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, το τμήμα Γεωργιούπολη – Πετρές, τον κόμβο του Πολυτεχνείου Κρήτης και τον κόμβο της Αγίας Πελαγίας Ηρακλείου.
Από αυτά τουλάχιστον τα μισά θα διατεθούν στο τμήμα Λινοπεράματα – Φόδελε, με τον κ. Ξυλούρη να επιμένει ότι θα έπρεπε να κατασκευαστούν με ευθύνη της Περιφέρειας Κρήτης κι όχι του Υπουργείου. Το θέμα είχε ξαναθέσει στο παρελθόν και μάλλον δικαιώθηκε, όταν μάθαμε ότι η εκτέλεση των κόμβων… θα επιβλέπεται από την Αθήνα!
Παράλληλα, προχωρεί η διαδικασία και αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα εργολαβία της Περιφέρειας με προϋπολογισμό πέντε εκατομμύριων ευρώ, που αφορά σε παρεμβάσεις στις επικίνδυνες στροφές της Αγίας Πελαγίας. Στο πλαίσιο αυτό θα γίνουν αντικαταστάσεις στον ασφαλτοτάπητα, κάθετη και οριζόντια σήμανση καθώς και σειρά άλλων παρεμβάσεων προς την ασφάλεια της βελτίωσης του δρόμου.
Η φιλοσοφία
Αναφερόμενος στη γενικότερη φιλοσοφία που υιοθετεί η Περιφέρεια για το ΒΟΑΚ, τον κατ’ ευφημισμόν αυτοκινητόδρομο της Κρήτης, ο κ. Ξυλούρης τόνισε: «Στόχος της Περιφέρειας είναι ένας νέος ασφαλής ΒΟΑΚ, με το θέμα της χάραξης να είναι υπό διαβούλευση. Ωστόσο, ειδικά για το τμήμα Φόδελε, προχωρούμε σε έργα συντήρησης για σωστές σημάνσεις και διαγραμμίσεις και αντικατάσταση του ασφαλτοτάπητα, όπως και για παρεμβάσεις που θα κάνουν ασφαλέστερο αυτό το τμήμα. Εμείς θα συνεχίσουμε να πιέζουμε, να σχεδιάζουμε και να υλοποιούμε έργα για την οδική ασφάλεια στο Δήμο Μαλεβιζίου και σε όλη την Κρήτη με πρώτη προτεραιότητα το ΒΟΑΚ».
Καταλήγοντας ο κ. Ξυλούρης επισημαίνει πως για την Περιφέρεια παραμένει πρώτη προτεραιότητα να κινηθούν έγκαιρα οι διαδικασίες από το αρμόδιο Υπουργείο, για να προχωρήσει η υλοποίηση του έργου του ΒΟΑΚ, ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία, με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.