Σήμερα, Μ. Δευτέρα περνά η κύρωση της σύμβασης για το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου από τη Βουλή των Ελλήνων.
Μετά τη Βουλή, δεν θα περάσουμε αυτόματα στα έργα. Για να γίνει η έναρξη της κατασκευής θα πρέπει να εγκριθεί από το Υπουργείο Περιβάλλοντος η τροποποιημένη σύμβαση περιβαλλοντικών όρων, με βάση την προσφορά που έδωσε η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-GMR ακριβώς δύο χρόνια πριν. Πρόκειται άλλωστε για συμβατική υποχρέωση του παραχωρησιούχου. Παράλληλα την παραχώρηση θα πρέπει να εγκρίνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δηλαδή η διεύθυνση της γνωστής πλέον DG Comp.
Ακόμα και μετά από αυτό το στάδιο, όπως υποστηρίζουν κύκλοι κοντά στο έργο, τα έργα δεν θα ξεκινήσουν αμέσως καθώς θα πρέπει να ολοκληρωθούν και εγκριθούν όλες οι μελέτες εφαρμογής κ.α. Σύμφωνα με τους ίδιους το πιθανότερο είναι να δούμε ίσως κάποιες προκαταρκτικές εργασίες (στήσιμο εργοταξίου, μίσθωση μηχανημάτων κ.α) φέτος αλλά εργασίες με ένταση θα ξεκινήσουν το 2020 και βασικός στόχος θα είναι το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι να “προλάβει” την καλοκαιρινή περίοδο του 2024. Να θυμίσουμε ότι η Τ1, η κατασκευαστική περίοδος του έργου έχει οριστεί σε 5 χρόνια από την ημερομηνία έναρξη της παραχώρησης (όχι από την υπογραφή της σύμβασης ή την κύρωση από τη Βουλή των Ελλήνων). Συνολικά η διάρκεια της περιόδους παραχώρησης είναι 35 χρόνια από την ημερομηνία έναρξη της παραχώρησης.
Απασχόληση και έργα
Αυτό που βασικά ενδιαφέρει την τοπική κοινωνία της Κρήτης, είναι να ξεκινήσουν τα έργα καθώς εκτιμάται ότι μεγάλο μέρος του τεχνικού δυναμικού του νησιού θα κληθεί να συμμετάσχει ενεργά είτε άμεσα είτε έμμεσα. Συγκεκριμένα η εκτίμηση που υπάρχει είναι πως κατά τη διάρκεια των μελετών-κατασκευών θα δημιουργηθούν 1.500 θέσεις εργασίας, ενώ δεκάδες εταιρείες (κυρίως τοπικές) θα λειτουργήσουν υπεργολαβικά προσφέροντας προμήθειες και υπηρεσίες, πράγμα που σημαίνει κάποιες έμμεσες χιλιάδες εργασίες μόνο στην κατασκευή.