H περίπτωση κάθε λιμανιού θα εξεταστεί ξεχωριστά, ούτως ώστε, με γνώμονα τα δημόσια έσοδα, να αποφασιστεί το σωστό μοντέλο ιδιωτικοποίησης και ανάπτυξης – Ήδη το ΤΑΙΠΕΔ κάνει μελέτες
Η εθνική λιμενική πολιτική αναθεωρείται και θα προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση για τα 10 περιφερειακά λιμάνια που λειτουργούν με τη μορφή της Ανώνυμης Εταιρείας -Αλεξανδρούπολης, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, Καβάλας, Βόλου, Πάτρας και Ηρακλείου.
Σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας, η περίπτωση κάθε λιμανιού θα εξεταστεί ξεχωριστά, ούτως ώστε, πάντα με γνώμονα τα δημόσια έσοδα, να αποφασιστεί το σωστό μοντέλο ιδιωτικοποίησης και ανάπτυξης. Ήδη το ΤΑΙΠΕΔ κάνει μελέτες.
Η Ελλάδα έχει καταστεί κομβικό σημείο των παγκόσμιων μεταφορών αφού όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι το μερίδιο της συνολικής διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στον άξονα Ευρώπη – Άπω Ανατολή έναντι των άλλων εμπορευματικών διαδρομών μέσω Ατλαντικού και μέσω Ειρηνικού, αυξήθηκε από 27% το 1995, σε 45% το 2018.
Συνεπεία αυτού, ο συνολικός απαιτούμενος χρόνος για τη διέλευση της Διώρυγας έχει μειωθεί από 18 σε 11 ώρες, μειώνοντας το συνολικό λειτουργικό κόστος των πλόων, κατά 5% – 10% και αναβαθμίζοντας την ανταγωνιστική θέση της Διώρυγας του Σουέζ, έναντι της Διώρυγας του Παναμά.
Το νέο κανάλι του Σουέζ αναμένεται να εξυπηρετεί έως 97 πλοία ημερησίως μέχρι το έτος 2023 από 49 πλοία που εξυπηρετούνται σήμερα. Είναι προφανές ότι αυτές οι τάσεις δημιουργούν τεράστιες ευκαιρίες, τις οποίες πρέπει να αξιοποιήσει η ναυτιλία και η λιμενική βιομηχανία της Ελλάδας και των αραβικών χωρών.
Επιπλέον, ελληνικά λιμάνια έχουν υπογράψει Μνημόνια Συνεργασίας με λιμάνια της Αιγύπτου. Πιο συγκεκριμένα, ο Πειραιάς και η Καβάλα με την Αλεξάνδρεια, η Αλεξανδρούπολη με την Νταμιέτη και το Πορτ Σαϊντ.
Θαλάσσιος Τουρισμός
«Έχουμε μία αγορά δισεκατομμυρίων ευρώ. Η κρουαζιέρα δεν αφήνει τόσα πολλά, χωρίς να την υποτιμάω. Αυτή είναι η πραγματικότητα» επεσήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης:
«Δείτε τι υποδομές χρειάζεται για ένα τζίρο 5 00 εκατομμυρίων ευρώ που κάνει η κρουαζιέρα στην Ελλάδα και τι δυνατότητες υπάρχουν στον θαλάσσιο τουρισμό. Είναι ο κατεξοχήν χώρος στο νησιωτικό σύμπλεγμα της πατρίδας μας. Η Ελλάδα μπορεί αν γίνει ο κατεξοχήν χώρος του παγκοσμίου γιώτιγκ. Χρειάζεται ένα ευέλικτο ανταγωνιστικό θεσμικό πλαίσιο. Και τα σκάφη με ελληνική σημαία και τα σκάφη με ευρωπαϊκή σημαία και τα σκάφη με τρίτη, μη κοινοτική, σημαία τους θέλουμε όλους εδώ. Αλλά προϋποθέτει να υπάρχουν μαρίνες. Εδώ είναι η μεγάλη ευκαιρία η μεγάλη πρόκληση».
newmoney.gr