Πολλά ακούστηκαν αλλά και πολύ περισσότερα γράφτηκαν από την Τρίτη το μεσημέρι και μετά, όταν ένας εκκωφαντικός θόρυβος, “ταρακούνησε” σχεδόν ολόκληρο το νομό Χανίων.
Από τις βολές στο Μάλεμε, που δεν ήταν τελικά σενάριο αληθινό καθώς οι αρμόδιοι της 1ης ΜΑΛ, το διέψευσαν με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο, μέχρι τα… κανόνια που είπαν άλλοι αλλά και την ελεγχόμενη και υποθαλάσσια καταστροφή εκρηκτικών υλικών στην θαλάσσια περιοχή ανοικτά των Χανίων, που γράφτηκε ως ένα ακόμη πιθανό σενάριο, η αλήθεια χάθηκε στην μετάφραση.
Όλη η αλήθεια όμως για το τι ήταν αυτός ο θόρυβος αποκαλύφθηκε από την Ευτυχία Πενταράκη στην εκπομπή “Αποδράστε” στο Γαύδος fm (88,8).
Ο εκκωφαντικός αυτός θόρυβος που ακούστηκε το μεσημέρι της Τρίτης στα Χανιά, προκλήθηκε από αεροσκάφος της πολεμικής αεροπορίας το οποίο χρειάστηκε να απογειωθεί άμεσα από το αεροδρόμιο της 115 Π.Μ. για διαδικασία αναχαίτισης.
Το αεροσκάφος λόγω του απολύτως έκτακτου χαρακτήρα της επιχείρησης που κλήθηκε να φέρει εις πέρας, ο κυβερνήτης του έκανε χρήση της λειτουργίας “μετάκαυσης“.
Η μετάκαυση λοιπόν είναι μια διαδικασία που γίνεται όταν υπάρχει ανάγκη άμεσης απογείωσης ενός πολεμικού αεροσκάφους και μπορεί να οδηγήσει σε τέτοιου είδους φαινόμενα, δηλαδή θορύβους οι οποίοι άλλες φορές μπορεί να γίνουν αντιληπτοί και άλλες όχι. Καταλυτικός σε αυτές τις περιπτώσεις, όπως αναφέρουν οι ειδικοί, είναι ο “ρόλος” των καιρικών συνθηκών που επικρατούν στην ευρύτερη περιοχή, που λαμβάνει χώρα η απογείωση του πολεμικού αεροσκάφους, του οποίου ο κυβερνήτης, κάνει χρήση της συγκεκριμένης διαδικασίας.
Ο συνδυασμός των συγκεκριμένων μετεωρολογικών συνθηκών, της απόστασης και της συγκεκριμένης πτήσης, ήταν τα στοιχεία – στην προκειμένη περίπτωση των Χανίων – που είχαν ως αποτέλεσμα να προκληθεί ο εκκωφαντικός θόρυβος, που προκάλεσε αναστάτωση στην συντριπτική πλειοψηφία των περιοχών, εντός των γεωγραφικών ορίων του νομού Χανίων.
Σε τι εξυπηρετεί η χρήση μετάκαυση;
Η χρήση της αποσκοπεί στην αύξηση της προωστικής δύναμης, σε ποσοστό που κυμαίνεται από 40 έως 70% ανάλογα με τον κινητήρα, σε σχέση με την ξηρά ώση. Χρησιμοποιείται κυρίως κατά την φάση της απογείωσης, για την επίτευξη μέγιστης ταχύτητας και για την ταχεία ανάκτηση κινητικής ενέργειας μετά την από ενεργοβόρους ελιγμούς. Η επιπλέον ώθηση δημιουργείται από την έγχυση επιπλέον καυσίμου στην απόληξη του κινητήρα, με αποτέλεσμα την ανάφλεξή του, την περαιτέρω θέρμανση των αερίων και την αύξηση της ταχύτητας του αεροσκάφους.
Η χρήση μετάκαυσης αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου έως και τρεις φορές, κάτι που σημαίνει ότι η χρήσης περιορίζεται σε ελάχιστα λεπτά κατά την διάρκεια μίας αποστολής. Με δεδομένο ότι η τριπλάσια κατανάλωση οδηγεί σε αύξηση μόλις 40% έως 70% της τελικής ταχύτητας, γίνεται φανερό ότι η απόδοση της μετάκαυσης είναι εξαιρετικά μειωμένη.
eparxies.gr