Tάξη και ασφάλεια φέρνουν για τους μαθητές, τους δασκάλους, τους γονείς αλλά και όλους όσους επισκέπτονται το 2ο δημοτικό σχολείο Αγίας Μαρινας, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που ψηφίστηκαν από το Δημοτικό Συμβούλιο Μαλεβιζίου.
Οι ρυθμίσεις που εισηγήθηκαν οι τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου και γνωμοδότησε θετικά γι αυτές η Επιτροπή ποιότητας ζωής, εγκρίθηκαν από το σώμα.
Η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών κάνει λόγο για δυσμενείς συνθήκες κατά τη σχολική περίοδο τονίζοντας:
“Κατά τη σχολική περίοδο στην περιοχή επικρατούν δυσμενείς συνθήκες
κυκλοφορίας σε καθημερινή βάση κατά την προσέλευση και απομάκρυνση των
μαθητών εξαιτίας της αυξημένης κίνησης των οχημάτων και των μαθητών αλλά
κυρίως λόγω της αυξημένης ταχύτητας των οχημάτων που κινούνται επί της οδού
Κ. Μητσοτάκη.
Αφού εξετάστηκαν οι επικρατούσες δυσμενείς συνθήκες κυκλοφορίας στην περιοχή
και το γεγονός ότι το σχολικό συγκρότημα σχετίζεται με πολλές κοινωνικές
ομάδες, μαθητές που αποτελούν μια ιδιαίτερα ευαίσθητη ομάδα που
χαρακτηρίζονται από μια ιδιάζουσα κυκλοφοριακή συμπεριφορά, γονείς,
εκπαιδευτικοί, κάτοικοι, προτείνονται οι παρακάτω κυκλοφοριακές παρεμβάσεις –
μέτρα ήπιας κυκλοφορίας, με στόχο τη μείωση ταχύτητας των οχημάτων στην οδό
Κ. Μητσοτάκη όπου οι δραστηριότητες των ευάλωτων χρηστών είναι αυξημένες, με
βασικό κριτήριο την ασφαλή διακίνηση τους και συνεπώς τη μείωση
ελαχιστοποίηση ή και αποφυγή των ατυχημάτων”
Οι ρυθμίσεις
Οι ρυθμίσεις που εγκρίθηκαν έχουν ως εξής:
1. Τον καθορισμό του τμήματος της οδού Κ. Μητσοτάκη που έχει τη αρμοδιότητα
ο Δήμος Μαλεβιζίου, ως οδός προτεραιότητας έναντι όλων των οδών που την
τέμνουν καθώς είναι διπλής κατεύθυνσης με κυκλοφορούμενο πλάτος περίπου
10m και με σαφώς μεγαλύτερη κυκλοφορία, με εφαρμογή της αναφερόμενης
στο επισυναπτόμενο απόσπασμα χάρτη κατακόρυφης σήμανσης ήτοι
ρυθμιστική πινακίδα Ρ-2 (Yποχρεωτική διακοπή πορείας – STOP) σε όλες τις
τέμνουσές της καθώς και των ρυθμιστικών πινακίδων Ρ-3 (οδός
προτεραιότητας) και Ρ-4 (τέλος οδού προτεραιότητας).
2. Την εφαρμογή κατά το δυνατόν των παρεμβάσεων και ρυθμίσεων που
προβλέπονται σε περιοχές σχολικών συγκροτημάτων, που εμπεριέχονται στις
τεχνικές οδηγίες της απόφασης του Υπουργείου Υποδομών μεταφορών και
δικτύων με αριθμό ΔΜΕΟ/Ο/3050/31-7-2013 (ΦΕΚ 2302/Β΄/2013) «Έγκριση
τεχνικών οδηγιών κυκλοφοριακών παρεμβάσεων στο αστικό περιβάλλον για
την εφαρμογή τους σε περιοχές σχολικών συγκροτημάτων με αυξημένη κίνηση
στα πλαίσια βελτίωσης της οδικής ασφάλειας»:
3. Τον χαρακτηρισμό της οδού Κ. Μητσοτάκη, στο τμήμα που έχει τη
αρμοδιότητα ο Δήμος Μαλεβιζίου, σε οδό ήπιας κυκλοφορίας και καθορισμός
ορίου ταχύτητας στα 30χιλ/ώρα, με εφαρμογή της αναφερόμενης στο
επισυναπτόμενο απόσπασμα χάρτη και στις δυο κατευθύνσεις στη δεξιά παρειά
της οδού κατά τη φορά κίνησης των οχημάτων κατακόρυφης σήμανσης ήτοι
ρυθμιστικής πινακίδας Ρ-32 (Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 30χιλ/ώρα)
σε συνδυασμό με πινακίδα αναγγελίας κινδύνου Κ-16 (Κίνδυνος λόγω συχνής
κινήσεως παιδιών (σχολεία, γήπεδα κλπ)).
4. Την τοποθέτηση μπροστά από την είσοδο-έξοδο 2 ο υ Δημοτικού Σχολείου
μεταλλικού προστατευτικού εμποδίου σχήματος Π ώστε να παρεμποδίζει τους
μαθητές να διέρχονται ακόμα και από κάτω από το εν λόγω εμπόδιο (σχέδιολεπτομέρεια 4 του παρατήματος Ι της απόφασης με αριθμό ΔΜΕΟ/Ο/3050/31-
7-2013).
5. Την απαγόρευση στάθμευσης σε τμήμα της οδού Κ. Μητσοτάκη, με εφαρμογή
και στις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας στη δεξιά παρειά της οδού κατά τη
φορά κίνησης των οχημάτων, της αναφερόμενης στο επισυναπτόμενο
απόσπασμα χάρτη, κατακόρυφης σήμανσης, ήτοι Ρ-39 (Απαγορεύεται η
στάθμευση) σε συνδυασμό τις Πρ-4α (αρχή ισχύος πινακίδας Ρ-39 που
τοποθετείται κάθετα προς τον άξονα της οδού) και Πρ-4γ (τέλος ισχύος
πινακίδας Ρ-39 που τοποθετείται κάθετα προς τον άξονα της οδού).
6. Τη δημιουργία υπερυψωμένης διάβασης πεζών στην οδό Κ. Μητσοτάκη, με
υλοποίηση της αναφερόμενης στο επισυναπτόμενο απόσπασμα χάρτη
οριζόντιας σήμανσης αποτελούμενη από λευκές ραβδώσεις μεγάλου πλάτους
παράλληλα προς τον άξονα της οδού. Επιπλέον της οριζόντιας θα τοποθετηθεί,
στη δεξιά οριογραμμή της οδού κατά τη φορά κίνησης των οχημάτων, η
αναφερόμενη στο επισυναπτόμενο απόσπασμα χάρτη, κατακόρυφη σήμανση Π21 (Διάβαση πεζών).
7. Τη δημιουργία διάβασης πεζών στην οδό Π. Κανελλοπούλου με υλοποίηση της
αναφερόμενης στο επισυναπτόμενο απόσπασμα χάρτη οριζόντιας σήμανσης
αποτελούμενη από λευκές ραβδώσεις μεγάλου πλάτους παράλληλα προς τον
άξονα των οδών (σχέδιο-λεπτομέρεια 6 του παρατήματος ΙΙ της απόφασης με
αριθμό ΔΜΕΟ/Ο/3050/31-7-2013). Επιπλέον της οριζόντιας θα τοποθετηθεί
και στις δυο κατευθύνσεις στη δεξιά οριογραμμή των οδών κατά τη φορά
κίνησης των οχημάτων, η αναφερόμενη στο επισυναπτόμενο απόσπασμα
χάρτη, κατακόρυφη σήμανση, ήτοι Π-21 (Διάβαση πεζών).
8. Την προειδοποιητική αναγγελία κινδύνου για τους διερχόμενους οδηγούς για
την κίνηση παιδιών στις πλησιέστερες στο σχολικό συγκρότημα οδούς, με
εφαρμογή πριν τα σχολεία της αναφερόμενης στο επισυναπτόμενο απόσπασμα
χάρτη, κατακόρυφης σήμανσης μείωσης ταχύτητας τροχοφόρων λόγω
προσέγγισης σχολικού συγκροτήματος Κ-16 (Κίνδυνος λόγω συχνής κινήσεως
παιδιών (σχολεία, γήπεδα κλπ)) μαζί με Ρ-32 (Η μέγιστη ταχύτητα
περιορίζεται στα 30χιλ/ώρα) (σχέδιο-λεπτομέρεια 5 του παρατήματος ΙΙ της
απόφασης με αριθμό ΔΜΕΟ/Ο/3050/31-7-2013) στην δεξιά παρειά της οδού
κατά τη φορά κίνησης των οχημάτων.
9. Την υλοποίηση της κατακόρυφης σήμανσης, αφού προηγηθεί η δημοσίευση στο
ΦΕΚ της σχετικής απόφασης της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης και παύει
να ισχύει κάθε άλλη απόφαση ή με άλλες γενικότερες ρυθμίσεις ή αστυνομικές
διατάξεις, που ενδεχομένως έχουν εφαρμογή στην περιοχή ρύθμισης και
έρχεται σε αντίθεση με την προτεινόμενη.
10. Με την παρούσα δεν προκαλείται δαπάνη στον κρατικό προϋπολογισμό.