• Όροι Χρήσης
  • Ταυτότητα
  • Cookies και Πολιτική απορρήτου
  • Επικοινωνία
Πέμπτη, 9 Φεβρουαρίου, 2023
  • Είσοδος
Μαλεβιζιώτης
  • Μαλεβιζιώτης
  • Μαλεβίζι
  • Κρήτη
  • Ελλάδα
  • Αθλητικά
  • Υγεία
  • Τουρισμός
  • Πανελλήνιες
Κανένα Αποτέλεσμα
Εμφάνιση Αποτελεσμάτων
  • Μαλεβιζιώτης
  • Μαλεβίζι
  • Κρήτη
  • Ελλάδα
  • Αθλητικά
  • Υγεία
  • Τουρισμός
  • Πανελλήνιες
Κανένα Αποτέλεσμα
Εμφάνιση Αποτελεσμάτων
Μαλεβιζιώτης
Κανένα Αποτέλεσμα
Εμφάνιση Αποτελεσμάτων

Η γαστρονομία ως παράγοντας εμπλουτισμού της ταξιδιωτικής εμπειρίας και αναβάθμισης του τουριστικού προϊόντος

11 Φεβρουαρίου, 2020
σε Νἐα Τουρισμός, Τουρισμός
Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 1 min read
0
Στις 3 Αυγούστου η γιορτή των γεύσεων της Μεσσαράς
5
Κοινοποιήσεις
227
Προβολές
Share on FacebookShare on Twitter
Διαφήμιση

ΙΝΣΕΤΕ: Η γαστρονομία ως παράγοντας εμπλουτισμού της ταξιδιωτικής εμπειρίας και αναβάθμισης του τουριστικού προϊόντος

 Σε τρεις άξονες προτείνεται να κινηθούν οι δράσεις για την πιο αποτελεσματική διασύνδεση του αγροδιατροφικού τομέα, της γαστρονομίας και του τουρισμού, σύμφωνα με τη σχετική μελέτη που εκπόνησε το ΙΝΣΕΤΕ, με ανάδοχο την TOPOSOPHY, και η οποία παρουσιάστηκε σε εκδήλωση στο πλαίσιο της έκθεσης Horeca.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, απαιτείται σαφής στρατηγικός σχεδιασμός και η διαμόρφωση ενός λειτουργικού πλαισίου διακυβέρνησης σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο, με συγκεκριμένους στόχους και συμπράξεις ιδιωτικού και δημοσίου τομέα, ενώ συγκεκριμένες δράσεις θα πρέπει να εστιάζουν στην ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος, σε Branding και Μarketing και στην ενδυνάμωση του ανθρώπινου δυναμικού.

Η παρουσίαση της μελέτης με τίτλο «Η γαστρονομία ως παράγοντας εμπλουτισμού της ταξιδιωτικής εμπειρίας και αναβάθμισης του τουριστικού προϊόντος» έγινε από τον κ. Πανταζή Πάστρα, Head Research της TOPOSOPHY, ενώ στο πάνελ που ακολούθησε και συντόνισε η κα Αγγελική Καραγκούνη, Content Manager του ΣΕΤΕ, συμμετείχαν και οι κ.κ. Άρης Ίκκος, Επιστημονικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ και η κα. Γιούλη Σπυροπούλου, Marketing Manager της Marketing Greece. 

Δείτε Επίσης

Συνάντηση Αντιδημάρχου Τουρισμού με φορείς ενόψει της νέας τουριστικής περιόδου

Συνάντηση Αντιδημάρχου Τουρισμού με φορείς ενόψει της νέας τουριστικής περιόδου

9 Φεβρουαρίου, 2023
"Κανόνι" από Σκανδιναβικό Tour Operator – ζημιές και στην Κρήτη

Χανιά: Οι ειδικές μορφές τουρισμού στο επίκεντρο το 2023

5 Φεβρουαρίου, 2023
Σχέδιο επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου θα παρουσιάσει το υπουργείο Τουρισμού – Τι απαντά στις ανακοινώσεις της Ryanair

Με το "δεξί" μπήκε ο ελληνικός τουρισμός το 2023

5 Φεβρουαρίου, 2023
Το ελληνικό πράσινο «παρθένο νησί»που αποθεώνει το CNN

Το ελληνικό πράσινο «παρθένο νησί»που αποθεώνει το CNN

4 Φεβρουαρίου, 2023

 

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του Maleviziotis.gr στο Google News

Συνοπτικά τα βασικά στοιχεία:

Mε βάση τα ευρήματα της μελέτης, διατηρείται το έντονο ενδιαφέρον διεθνώς για τον γαστρονομικό τουρισμό και τις προεκτάσεις του (π.χ. χρήση τοπικών προϊόντων, ανάπτυξη βιωματικών εμπειριών), ενώ καταγράφεται αύξηση των πρακτικών βιώσιμης ανάπτυξης που προσφέρουν εκτεταμένη διάχυση ωφελειών.  Επίσης, οι νέες γενιές ταξιδιωτών, έχουν υψηλές προσδοκίες για την εταιρική υπευθυνότητα, αλλά και για την ποικιλία των εμπειριών.

Οι διεθνείς πρακτικές:

-Παρατηρείται ότι συχνά οι στρατηγικές για τον γαστρονομικό τουρισμό, διεθνώς, συνδέονται με τις ευρύτερες στρατηγικές για την ανάπτυξη του αγροδιατροφικού τομέα.

-Οι επίσημοι οργανισμοί τουρισμού και οι εκάστοτε υπεύθυνες δομές διαχείρισης και προώθησης προορισμού σε περιφερειακό επίπεδο, ηγούνται συνήθως αυτών των σχεδίων. Επίσης, αναδεικνύουν την εξειδικευμένη ατζέντα τους ενώ ήδη υφίσταται μια ευρύτερη στρατηγική για την ανάπτυξη του αγροδιατροφικού τομέα. Ενδεικτικά είναι τα παραδείγματα από Ιρλανδία, Ουαλία, Σκωτία και Φινλανδία.

– Κατ’ επέκταση, η γαστρονομία και ο τουρισμός έρχονται να διεκδικήσουν το δικό τους μερίδιο για πρωτοβουλίες και πόρους αναπτυξιακής πολιτικής, μέσα σε ένα ευρύτερα ώριμο θεσμικό πλαίσιο.

Ειδικότερα ως προς τη διαμόρφωση του τουριστικού προϊόντος και της προώθησης, καταγράφονται τα εξής:

-Η βάση για τη διαμόρφωσης μιας αξιομνημόνευτης γαστρονομικής εμπειρίας, αφορά στο τρίπτυχο «τοπικότητα, αυθεντικότητα, ποιότητα».

-Η αυθεντικότητα σχετίζεται με παραδοσιακά και σύγχρονα τοπικά προϊόντα και εδέσματα. Απαιτείται έντονη προβολή αυθεντικών προϊόντων και εδεσμάτων.

-Οι Foodies καθοδηγούν την αγορά προς βιωματικές και αυθεντικές εμπειρίες και οι πόλεις έχουν για αυτούς προτεραιότητα.

-Οι Σεφ είναι οι νέοι πρεσβευτές των προορισμών.

-Η εκπαίδευση και η δια βίου μάθηση είναι ανάγκη, όχι επιλογή.

 

Στην Ελλάδα:

-Έχει εδραιωθεί μια πολυσήμαντη και ακμάζουσα γαστρονομική αγορά σε «ηγετικούς» προορισμούς της χώρας.

-Καταγράφονται πολλές παράλληλες πρωτοβουλίες από συναρμόδιους φορείς στην κεντρική διοίκηση και από ένα πλήθος θεσμικών φορέων και επιχειρηματικών σχημάτων, όπου παρατηρείται ανάγκη για την ενίσχυση της συνεργατικής κουλτούρας.

-Προκύπτει ότι υπάρχει μια συγκεχυμένη αντίληψη για την αμιγώς εθνική γαστρονομία, η οποία συχνά υπολείπεται δημοτικότητας στο ταξιδιωτικό κοινό και ενδεχομένως επηρεάζει την εικόνα της εγχώριας αγοράς της γαστρονομίας στο σύνολο της. Η αντίληψη αυτή χρήζει αναδιαμόρφωσης, ειδικά σε σχέση με βιωματικές εμπειρίες, πρότυπες ή δημιουργικές συνταγές, και εξειδικευμένα πακέτα διακοπών.

-Ο πλούτος των παραδόσεων και των επιρροών εξειδικεύεται σε διαφορετικές κατηγορίες υπηρεσιών, αλλά υπάρχουν ζητήματα προς επίλυση (π.χ. εύρος και σύνθεση εμπειριών έναντι του ανταγωνισμού με γνώμονα την ολοκληρωμένη ανάδειξη των δυνατοτήτων του προορισμού).

 

Οι τρεις προτεινόμενοι άξονες δράσεων:

 

1.Ανάπτυξη προϊόντος:

Αύξηση εύρους και ποικιλίας εμπειριών γαστρονομικού ενδιαφέροντος

-Η ανάπτυξη του προϊόντος θα πρέπει να εστιάζει στην ενίσχυση των εμπειριών γαστρονομικού ενδιαφέροντος και στην ανάπτυξη εξειδικευμένων εκδηλώσεων.

Σε αυτή την κατεύθυνση, εντάσσεται η καταγραφή και αξιολόγηση συναφών δραστηριοτήτων και υποδομών (π.χ. επισκέψιμοι χώροι παραγωγής τοπικών προϊόντων, αγορές, φεστιβάλ, μουσεία γύρω από την γαστρονομία) και η αξιοποίησή τους στο πλαίσιο μιας γαστρονομικής διαδρομής (με κατάλληλο οδικό δίκτυο, σχετική σήμανση).

-Η ενίσχυση των γαστρονομικών εμπειριών και  η δημιουργία εμπειριών γύρω από ένα προϊόν (π.χ. ελιά, κρασί)  ενισχύουν τη διασπορά της τουριστικής κίνησης σε λιγότερο αναπτυγμένους προορισμούς και διαφοροποιούν την προσφορά σε ήδη αναπτυγμένες περιοχές.

-Οι  εκδηλώσεις με εξειδικευμένη θεματολογία, ενισχύουν τους δεσμούς στις τοπικές κοινωνίες, προάγουν πνεύμα συνεργασίας και προσφέρουν αξέχαστες εμπειρίες στους επισκέπτες.

 

  1. Branding και Marketing:

Ανανεωμένη ταυτότητα και ενίσχυση αναγνωρισιμότητας

Η εγχώρια αγορά της γαστρονομίας, εξελίσσεται υπό την επίδραση ποικίλων επιρροών και δημιουργικών στοιχείων που χρήζουν ενδεδειγμένης επικοινωνίας προς το ταξιδιωτικό κοινό.

 

Η εξέλιξη αυτή, θα πρέπει να αποτυπωθεί σε μία  κοινά αποδεκτή γαστρονομική ταυτότητα με επίκαιρο και μοντέρνο χαρακτήρα και να προβληθεί  με το ενδεδειγμένο πρόγραμμα στο κατάλληλο κοινό. Παράλληλα, έμφαση πρέπει να δοθεί στην ενδυνάμωση της προβολής «ηγετικών» προορισμών, ώστε να κεφαλαιοποιηθεί η πρόοδος που έχει επιτευχθεί  τα τελευταία χρόνια σε σχέση με τη γαστρονομική προσφορά (ανάδειξη signature experiences).

 

  1.  Eνδυνάμωση ανθρώπινου δυναμικού και έρευνα

-Η αναβάθμιση της ποιότητας των εμπειριών γαστρονομικού ενδιαφέροντος, θα επιτευχθεί μέσα από την  αναβάθμιση υφιστάμενων πρακτικών και την ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων. Πρόκειται για μια αναγκαία συνθήκη για το σύνολο των φορέων και των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο σύστημα διασύνδεσης (π.χ. σύγχρονες πρακτικές μαγειρικής, ενσωμάτωση βιωματικών εμπειριών, αξιοποίηση νέων τεχνολογιών κ.α.).

 

-Ο βιωματικός χαρακτήρας των εμπειριών γαστρονομικού ενδιαφέροντος συνεπάγεται αυξημένες απαιτήσεις, τόσο ως προς την εξυπηρέτηση, όσο και ως προς την αφήγηση.

 

Η μελέτη υλοποιήθηκε από το ΙΝΣΕΤΕ στο πλαίσιο της Πράξης: «Ενίσχυση της θεσμικής και επιχειρησιακής ικανότητας του ΣΕΤΕ», η οποία εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση ΕΣΠΑ 2014-2020» και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο.

Ετικέτες: γαστρονομίαΤουρισμός
Κοινοποίηση2Tweet1Κοινοποίηση1Αποστολή
Προηγούμενο Άρθρο

Επιδοτούμενα σεμινάρια από το σωματείο ξενοδοχοϋπαλλήλων Ηρακλείου

Επόμενο Άρθρο

Εκδήλωση για την πρόληψη του καπνίσματος στο Ηράκλειο

ΣχετικάΆρθρα

Παρέμβαση Σ. Βαρδάκη για τα σοβαρά ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στον τουρισμό
Ελλάδα

Παρέμβαση Σ. Βαρδάκη για τα σοβαρά ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στον τουρισμό

2 Φεβρουαρίου, 2023
Σε πρώτο πλάνο η στήριξη στον τουριστικό κλάδο
Ελλάδα

Σε πρώτο πλάνο η στήριξη στον τουριστικό κλάδο

1 Φεβρουαρίου, 2023
Η Δανία κατέκτησε την πρωτιά σε διεθνή διαγωνισμό γαστρονομίας
Κόσμος

Η Δανία κατέκτησε την πρωτιά σε διεθνή διαγωνισμό γαστρονομίας

24 Ιανουαρίου, 2023
Πώς η Κρήτη μπορεί να αναδειχθεί σε νέο ψηφιακό κόμβο των Βαλκανίων
Τουρισμός

Στους 10 κορυφαίους προορισμούς η Κρήτη για το 2023

16 Ιανουαρίου, 2023
Η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη πεντάδα χωρών σε ό,τι αφορά στον εισερχόμενο τουρισμό από την Πολωνία
Τουρισμός

Η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη πεντάδα χωρών σε ό,τι αφορά στον εισερχόμενο τουρισμό από την Πολωνία

24 Δεκεμβρίου, 2022
«Καινοτομία & βιωσιμότητα στις νέες διαδρομές του Τουρισμού»
Τουρισμός

«Καινοτομία & βιωσιμότητα στις νέες διαδρομές του Τουρισμού»

12 Δεκεμβρίου, 2022
Διαβάστε Περισσότερα
Επόμενο Άρθρο
Εκδήλωση για την πρόληψη του καπνίσματος στο Ηράκλειο

Εκδήλωση για την πρόληψη του καπνίσματος στο Ηράκλειο

Κρίσεις στην Πυροσβεστική: Αυτός είναι ο νέος διοικητής της Κρήτης

Κρίσεις στην Πυροσβεστική: Αυτός είναι ο νέος διοικητής της Κρήτης

Παρακαλώ συνδεθείτε για να λάβετε μέρος στη συζήτηση

Τελευταία νέα

Ο Ζερβίδης νέος γενικός αρχηγός του Αλμυρού
Αθλητικά

Ο Ζερβίδης νέος γενικός αρχηγός του Αλμυρού

9 Φεβρουαρίου, 2023
Οι μαγευτικές εικόνες του χιονισμένου Κρουσώνα (Φωτογραφίες και Video)
Κρήτη

Τοπικές χιονοπτώσεις αύριο στα ορεινά της Κρήτης, ορεινά και ημιορεινά Στερεάς Ελλάδας και Πελοποννήσου 

9 Φεβρουαρίου, 2023
Δήμος Μαλεβιζίου: Μέχρι τη Δευτέρα η συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης για τους λαούς της Τουρκίας και της Συρίας
Μαλεβίζι

Δήμος Μαλεβιζίου: Μέχρι τη Δευτέρα η συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης για τους λαούς της Τουρκίας και της Συρίας

9 Φεβρουαρίου, 2023
Διαφήμιση

Δημοφιλή

  • All
  • Μαλεβίζι
Η συγκλονιστική ατάκα της Βουγιουκλάκη στον γιατρό όταν έμαθε ότι θα πεθάνει

Αλίκη Βουγιουκλάκη | Έτσι ήταν το σώμα της με μαγιό χωρίς ρετούς – Συλλεκτική φωτογραφία

28 Ιανουαρίου, 2023
Ευτυχώς δεν έμειναν στα γραφεία τους !

Νόμος Ηρακλείου: Ποια σχολεία θα παραμείνουν κλειστά και την Τρίτη

6 Φεβρουαρίου, 2023
Η "Ελπίδα" βάζει λουκέτο και σε σχολεία στην Κρήτη

Κλειστά σχολεία: Τι θα γίνει με τα σχολεία στο Μαλεβίζι

5 Φεβρουαρίου, 2023
Ευτυχώς δεν έμειναν στα γραφεία τους !

Δήμος Μαλεβιζίου: Ποια σχολεία θα παραμείνουν κλειστά και την Τρίτη

6 Φεβρουαρίου, 2023
Ο όμορφος Κρουσώνας με το χιόνι έγινε μαγικός! (φωτογραφίες)

Ο όμορφος Κρουσώνας με το χιόνι έγινε μαγικός! (φωτογραφίες)

6 Φεβρουαρίου, 2023
Η "Ελπίδα" βάζει λουκέτο και σε σχολεία στην Κρήτη

Κλειστά τα σχολεία στο Δήμο Μαλεβιζίου

5 Φεβρουαρίου, 2023
Προειδοποίηση από την Πολιτική Προστασία του Δήμου Μαλεβιζίου ενόψει της κακοκαιρίας BARBARA

Προειδοποίηση από την Πολιτική Προστασία του Δήμου Μαλεβιζίου ενόψει της κακοκαιρίας BARBARA

4 Φεβρουαρίου, 2023
Κλειστά όλα  τα σχολεία  σήμερα στο Δήμο Μαλεβιζίου

Κλειστά τα σχολεία αύριο στο Μαλεβίζι;

6 Φεβρουαρίου, 2023
Πότε πέφτει του Αγίου Γεωργίου 2021 – Γιατί είναι «κινητή» γιορτή

Πότε πέφτει του Αγίου Γεωργίου 2023 – Γιατί είναι «κινητή» γιορτή

12 Ιανουαρίου, 2023
Τα σχολεία της Κρήτης που δε θα λειτουργήσουν σήμερα λόγω «Μπάρμπαρας»

Η επίσημη ανακοίνωση του Δήμου Μαλεβιζίου: Ποια σχολεία θα παραμείνουν κλειστά και την Τρίτη

6 Φεβρουαρίου, 2023
MMALEVIZIOTIS.GR

Τα νέα του Μαλεβιζίου, της Κρήτης & ειδήσεις από την Ελλάδα και τον υπόλοιπο κόσμο με συνεχή ροή ειδήσεων σε πολιτισμό,κοινωνία,αθλητισμό,οικονομία

Ακολουθήστε μας

Αναζήτηση Κατηγοριών

  • Uncategorized
  • Μαλεβίζι
  • Μαλεβιζιώτης Θέμα
  • Κρήτη
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Gossip
  • Life
  • Social Trends
  • Απόψεις
  • Η άλλη Κρήτη
  • Η Φωτογραφία της ημέρας
  • Πανελλήνιες
  • Τα σχολιανά μας
  • Τουρισμός
  • Υγεία

Μαλεβίζι

Ο Ζερβίδης νέος γενικός αρχηγός του Αλμυρού

Ο Ζερβίδης νέος γενικός αρχηγός του Αλμυρού

9 Φεβρουαρίου, 2023
Δήμος Μαλεβιζίου: Μέχρι τη Δευτέρα η συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης για τους λαούς της Τουρκίας και της Συρίας

Δήμος Μαλεβιζίου: Μέχρι τη Δευτέρα η συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης για τους λαούς της Τουρκίας και της Συρίας

9 Φεβρουαρίου, 2023
ΔΕΥΑ Μαλεβιζίου: Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για ανάθεση έργου

ΔΕΥΑ Μαλεβιζίου: Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για ανάθεση έργου

9 Φεβρουαρίου, 2023

Εκοψε την πίτα της η ΕΠΣΗ σε κλίμα συγκίνησης και με πολλές βραβεύσεις

9 Φεβρουαρίου, 2023
  • Όροι Χρήσης
  • Ταυτότητα
  • Cookies και Πολιτική απορρήτου
  • Επικοινωνία

© 2022 Maleviziotis.gr - Powered by IMMKO.

Κανένα Αποτέλεσμα
Εμφάνιση Αποτελεσμάτων
  • Μαλεβιζιώτης
  • Μαλεβίζι
  • Κρήτη
  • Ελλάδα
  • Αθλητικά
  • Υγεία
  • Τουρισμός
  • Πανελλήνιες
    • Πανελλήνιες 2022

© 2022 Maleviziotis.gr - Powered by IMMKO.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Προσθήκη Νέας Playlist