Απαιτητικό το θέμα λένε οι καθηγητές του φροντιστηρίου ΚΥΚΛΟΣ – Ο πρώτος σχολιασμός του θέματος
Σε συνεργασία με το φροντιστήριο μέσης Εκπαίδευσης ΚΥΚΛΟΣ το ειδησεογραφικό πόρταλ Maleviziotis.gr, θα δημοσιεύει καθημερινά τα θέματα των Πανελλαδικών.
Στη συνέχεια θα δημοσιεύονται οι απαντήσεις των θεμάτων και ο σχετικός σχολιασμός από τους έμπειρους καθηγητές του φροντιστηρίου.
Το θέμα της Έκθεσης για τους υποψηφίους των ΓΕΛ στις Πανελλήνιες 2020 είναι η «Ανάγνωση Βιβλίων».
Ο σχολιασμός του θέματος της Έκθεσης από το φροντιστήριο ΚΥΚΛΟΣ
Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις για τα Γενικά Ημερήσια Λύκεια ξεκίνησαν σήμερα με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας.
Το θέμα ανάπτυξης (θέμα Δ) αποτελούσε ενότητα θεματικών κύκλων της Α λυκείου και οι ερωτήσεις κατανόησης και θεωρίας ήταν αναμενόμενες.
Συγκεκριμένα το Α ζητούμενο ήταν σύνοψη κειμένου που ήταν βατή.Ζητήθηκε από τους μαθητές η επαλήθευση ή διάψευση με αναφορές στα κείμενα.
Κατόπιν οι ερωτήσεις αφορούσαν θεωρία ως προς την ευαισθητοποίηση του αναγνώστη και οι μαθητές καλούνταν να τεκμηριώσουν την απάντησή τους με αναφορές σε δύο σημεία στίξης και δύο σχήματα λόγου.
Το δέυτερο υποερώτημα αφορούσε την επικοινωνιακή λειτουργία του ερωτήματος στην 5η παράγραφο.Όσον αφορά το θέμα Β, ζητήθηκε ανάπτυξη παραγράφου σχετικά με την μάχη του ανθρώπου με τον χρόνο.
Το τρίτο θέμα αφορούσε το κείμενο της λογοτεχνίας στο οποίο έπρεπε με τρεις αναφορές σε κειμενικούς δείκτες να τεκμηριώσουν τον ρόλο που έχει η ποίηση στην προσωπική ζωή των μαθητών.
Το θέμα ανάπτυξης στην έκθεση αφορούσε την ανάγνωση των βιβλίων και τον ρόλο της στην διαχείριση του προσωπικού χρόνου.
Αφορούσε άρθρο που θα δημοσιευόταν στο σχολικό ιστολόγιο.
Η ανάπτυξη ήθελε ιδιαίτερη προσοχή και οι μαθητές μπορούσαν να αξιοποιήσουν τα κείμενα που τους δόθηκαν.
Συνολικά το φετινό θέμα κρίνεται ιδιαίτερα απαιτητικό ως προς τις απαντήσεις που καλείται να δώσει ο μαθητής καθώς εκείνος πρέπει να αναπτύξει τη βιωματική του σχέση με την ποίηση και την ανάγνωση βιβλίων.