Η Αλβιόνα Μάντσο, παιδί μεταναστών από τη γειτονική Αλβανία, κατόρθωσε να συγκεντρώσει στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις 18.750 μόρια (20 Πληροφορική, 20 Οικονομία, 18,6 Μαθηματικά και 16,4 Νεοελληνική Γλώσσα-Λογοτεχνία) και να περάσει πρώτη στο τμήμα Πληροφορικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ). Οι κόποι της ανταμείφθηκαν και μάλιστα με το παραπάνω, αφού με τη δική της προσπάθεια και την υποστήριξη των καθηγητών του σχολείου και των γονέων της η νεαρή πέτυχε τον στόχο της.
Μετά από προσεκτική εξέταση και αφού «ζύγισε» τις δυνάμεις της, η Αλβιόνα επέλεξε να μην παρακολουθήσει φροντιστηριακά μαθήματα. «Θεώρησα ότι το φροντιστήριο θα περιόριζε σημαντικά τον ελεύθερό μου χρόνο, θα ενέτεινε το άγχος μου και τελικά δε θα μου επέτρεπε να ασχοληθώ με τις εργασίες τόσο του σχολείου όσο και του φροντιστηρίου.
Γνωρίζω καλά τους ιδιαίτερους ρυθμούς μου και τον χρόνο που χρειάζομαι για να θεωρήσω ότι έχω «κατακτήσει» ένα μάθημα. Ουσιαστικά θα χρειαζόταν να επιλέξω μόνο ένα εκ των δύο «πακέτων» διδασκαλίας (σχολικό ή φροντιστηριακό), λόγω έλλειψης χρόνου.
Εμπιστευόμουν τους καθηγητές μου και τους γονείς μου για την βοήθεια που θα μου παρείχαν και τόλμησα να εμπιστευτώ και τις δικές μου δυνάμεις. Το αποτέλεσμα ήρθε να δικαιώσει την απόφασή μου», σημειώνει. Η μαθήτρια αξιοποίησε το διάστημα της καραντίνας για να οργανώσει το διάβασμά της και να ξεκουραστεί περισσότερο. Η τηλεκπαίδευση αποτέλεσε για εκείνη πολύτιμη βοήθεια καθώς και μια εμπειρία που θα φανεί πολύ χρήσιμη στο μέλλον. Όνειρό της, πλέον, η σταδιοδρομία της στον τομέα της Πληροφορικής.
Δραστηριότητες που «γεμίζουν» τον ελεύθερό της χρόνο είναι η ζωγραφική και η χειροτεχνία, η μουσική, ο χορός και η ανάγνωση βιβλίων.Συστατικό της επιτυχίας, σύμφωνα με την Αλβιόνα, είναι ο ζήλος. «Αν αποφασίσω να καταπιαστώ με κάποια δραστηριότητα, θα το κάνω με πάθος. Αν, μάλιστα, η προσπάθειά μου δεν αγγίξει το επίπεδο που εγώ θεωρώ «τέλειο», μάλλον κανείς δεν θα μάθει ότι ασχολήθηκα με αυτήν την δραστηριότητα!», λέει χαμογελώντας.
Περνώντας διαδοχικά από το 1ο Δημοτικό Σχολείο, το 5ο Γυμνάσιο και το 2ο Γενικό Λύκειο Νέας Ιωνίας υπήρξε άριστη μαθήτρια. «Η επιτυχία στις εξετάσεις είναι αποτέλεσμα προσπάθειας χρόνων. Η τρίτη Λυκείου ήταν η ολοκλήρωση της κατασκευής του οικοδομήματος· τα θεμέλια χτίστηκαν από τους γονείς μου και χρόνο με το χρόνο ολοκληρωνόταν ένας ακόμη όροφος του κτίσματος. Προφανώς το «κτίσμα» δεν θα μπορούσε να σταθεί διαφορετικά». Παρά την αριστεία, ενεργή υπήρξε η συμμετοχή της Αλβιόνας στις δραστηριότητες του σχολείου (και όχι μόνο). Η ίδια αγαπά ιδιαίτερα τη ζωγραφική και έχει δημιουργήσει έργα και για τις ανάγκες του σχολείου. Αρκετά είναι και τα άρθρα που έχει συντάξει για την ηλεκτρονική εφημερίδα «Εκτός προγράμματος» του 5ου Γυμνασίου-2ου Γενικού Λυκείου Νέας Ιωνίας με αγαπημένα της αυτά που αφορούν τα «Ανθρώπινα Δικαιώματα», όπως το άρθρο με τίτλο «Όλοι ίσοι στο παζλ της διαφορετικότητας».
Οι καθηγητές της στα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα του 4ου επιστημονικού πεδίου Οικονομίας & Πληροφορικής ήταν, οι κ. Αναστασία Καρατζά (Οικονομία), κ. Λήδα Καρακίτσου (Πληροφορική), κ. Σωτηρία Βλάχου (Μαθηματικά) και η κ. Χριστίνα Τζιάφα (Νεοελληνική γλώσσα-Λογοτεχνία).
Η επιτυχία της έγινε αποδεκτή με τον καλύτερο τρόπο από το σχολείο της. Στο μπλογκ του 2ου ΓΕΛ Νέας Ιωνίας και του 5ου Γυμνασίου της πόλης, που αποτελεί την πηγή για εμάς και στο οποίο μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα