Μια ιστορία που ξέρουν λίγοι, μοιράστηκε στην συνάντηση που είχε με τους καταστηματάρχες της Ελευθερίου Βενιζέλου ο Δήμαρχος Μαλεβιζίου Μενέλαος Μποκέας.
Ο Δήμαρχος Μαλεβιζίου ,ανέφερε πόσο σημαντικό στοίχημα για τον ίδιο και την Δημοτική του ομάδα ήταν η ανάπλαση της Ελευθερίου Βενιζέλου και αναφέρθηκε στις δυσκολίες , τις αγωνίες και την σημαντική προσπάθεια που έγινε το προηγούμενο διάστημα για να φτάσουμε σήμερα να μιλάμε για την υλοποίηση έργων που θα αλλάξουν τη φυσιογνωμία της περιοχής.
Τόνισε επίσης πολλές φορές στους καταστηματάρχες , σε ότι αφορά την μικρή Ελευθερίου Βενιζέλου και τις ανησυχίες τους, ότι η μελέτη που θα υποβληθεί μέχρι το τέλος του μήνα Μαϊού είναι μελέτη που σε αυτή την φάση κατατίθεται για εγκριθεί και να χρηματοδοτηθεί .
Όταν υπάρξει έγκριση και χρηματοδότηση θα υπάρξουν ξανά επαφές για να γίνει το καλύτερο και για τον κόσμο αλλά και για τους επαγγελματίες, τονίζοντας ότι ο Δήμος Μαλεβιζίου θέλει μια αγορά ζωντανή και με καταστήματα γεμάτα και θα γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για να συμβεί αυτό.
Σύμφωνα με τον δήμαρχο Μαλεβιζίου, η ανάπλαση τόσο της μεγάλης αλλά και της μικρής Ελευθερίου Βενιζέλου θα οδηγήσει και σε επιχειρηματική ανάπτυξη της περιοχής.
Σημαντικές επίσης θα είναι οι παρεμβάσεις που θα γίνουν και αφορούν την προσβασιμότητα όλων των κατοίκων και των επισκεπτών της περιοχής, αλλά και οι αισθητικές παρεμβάσεις που θα αλλάξουν την φυσιογνωμία του Γαζίου.
Δείτε παρακάτω όσα είπε ο Δήμαρχος Μαλεβιζίου Μενέλαος Μποκέας για την άγνωστη ιστορία της Ελευθερίου Βενιζέλου.
"Το πρώτο πράγμα που βρήκα όταν μπήκα στο γραφείο έχοντας αναλάβει την ευθύνη και την τιμή να είμαι Δήμαρχος στο Μαλεβίζι, ήταν η μελέτη της Ελευθερίου Βενιζέλου της μεγάλης και όταν λέω μεγάλης για να συνεννοούμαστε εννοώ από τον κόμβο του Ξηροπόταμου μέχρι και τη Μακεδονίας.
Ούτε ξέχασα ποιανού μελέτη είναι ούτε με ενδιέφερε ποιανού μελέτη είναι, θεώρησα μεγάλη τύχη να βρω στα γραφεία μία μελέτη που να είναι έτοιμη σχεδόν να χρηματοδοτηθεί.
Την πήρα λοιπόν και το πρώτο ραντεβού που έκλεισα ως δήμαρχος Μαλεβιζίου είναι με το υπουργείο υποδομών και μεταφορών με τον κύριο Γιάννη Κεφαλογιάννη, ανέβηκα στην Αθήνα μόνος μου τότε, συναντάω τον υπουργό και μου λέει πολύ ευχαρίστως να τη δούμε, κατάλαβε το έργο ξέρει την περιοχή, αλλά πρώτα θα περάσετε από το γραφείο του κύριο Καραγιάννη του γενικό γραμματέα υποδομών, αλλά και από το γραφείου του διευθυντή να συζητήσεις τα επιμέρους τεχνικά χαρακτηριστικά της μελέτης και αφού συζητήσετε, θα μας πούνε με ποιο τρόπο θα βρούμε τα χρήματα.
Πράγματι, συναντιέμαι με τον κύριο Καραγιάννη, τα βλέπει ο κύριος Καραγιάννης, του εξηγώ ποιος δρόμος, ότι συνδέει Τσαλικάκι, Γάζι, Αμμουδάρα ,Μεγάλο Λάκκο. Του αναφέρω ποιά είναι η κατάσταση στο σχέδιο πόλης με την πράξη εφαρμογής, στο Τσαλικάκι κυρώθηκε πριν λίγες μέρες, ενώ είμαστε σε πράξη εφαρμογής για πληθυσμό περίπου 20.000 κατοίκων, εκτός από τους τουρίστες που το καλοκαίρι ξεπερνούν τις 100.000.
Όλα αυτά οδηγούν τον κύριο Καραγιάννη να μου πει αγαπητέ Δήμαρχε πάρε τη μελέτη πίσω, η μελέτη αυτή είναι μία μελέτη που εμείς δεν θα τη χρηματοδοτήσουμε ποτέ γιατί είναι μία Μελέτη λογικής 2004 Ολυμπιακών αγώνων με διάζωμα 4 μέτρα στη μέση, με πολύ μικρά πεζοδρόμια και με το νομοσχέδιο το οποίο κατεβάζουμε ( ψηφίστηκε) δεν θα εγκριθεί ποτέ από το υπουργείο υποδομών, είτε από το ΕΣΠΑ με βάση τα πρότυπα του σχεδίου βιώσιμης αστικής κινητικότητας, δεν εμπίπτει μέσα σε αυτά.
Τι σημαίνει αυτό το σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας, είναι μία μελέτη που δεν ασχολείται μόνο με το να ρυθμίσει την κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά να ρυθμίσει όλους τους εμπλεκόμενους που είναι αυτοκίνητα, καταστήματα, πεζοί, ΑΜΕΑ, ποδηλάτες, παιδιά. ηλικιωμένους και όλοι όσοι συνυπάρχουν στο δημόσιο χώρο.
Αυτό είναι το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πριν από λίγο καιρό στο υπουργείο υποδομών και με βάση το οποίο δεν θα περνούσα η μελέτη σε καμία περίπτωση. Ευτυχώς για καλή μας τύχη και όχι μόνο τύχη είχαμε και την προνοητικότητα από την πρώτη μέρα αν συνεργαστούμε με την Μαρία Σίτη, η οποία μας βοήθησε να στήσουμε και το προεκλογικό μας πρόγραμμα και οφείλω να το πω και αυτό.
Συνεργαστήκαμε από την πρώτη μέρα με τη Μαρία τη Σίτη η οποία είναι εδώ και είναι και η μελετήτρια του ΣΒΑΚ που διεξάγεται εδώ και πάρα πολύ καιρό για τη δημοτική ενότητα Γαζίου, να πούμε ότι χωρίς το ΣΒΑΚ δεν μπορούμε να χρηματοδοτήσουμε καμία ενέργεια ανάπλασης σε κανένα σημείο του δήμου αλλά ειδικά για το Γάζι που είχαμε την ανάγκη αρκετών χρόνων να κάνουμε πράγματα να αλλάξουν πράγματα, δεν θα κάναμε τίποτα αν δεν είχαμε προχωρήσει στο ΣΒΑΚ.
Είπα λοιπόν στον Καραγιάννη ότι έχουμε ξεκινήσει το ΣΒΑΚ, σε λίγο καιρό τροποποιούμε την μελέτη και σας τα φέρνουμε.
Γυρίζω λοιπόν στο Μαλεβίζι και ξεκινάμε ένα αγώνα δρόμου να επικαιροποιήσουμε τη μελέτη της μεγάλης Ελευθερίου Βενιζέλου σύμφωνα με αυτά τα πρότυπα και σύμφωνα με το σχέδιο πόλης και την πράξη εφαρμογής, την πράξη εφαρμογής που κυρώθηκε, δεν κάναμε ούτε μία έκπτωση ούτε μία υπέρβαση ούτε μία παραχώρηση, ότι λέει ακριβώς πράξη εφαρμογής με τις δημοσιονομικές με το πλάτος του δρόμου με τα runabout.
Aυτό ακριβώς εφάρμοσε ο μελετητής πάνω στην προηγούμενη μελέτη και αυτό ακριβώς είναι που έχουμε συμφωνήσει να χρηματοδοτήσει μέσα σε μόνο λίγους μήνες, 9 εκατομμύρια ευρώ μελέτη από τον ΑΔΜΗΕ ως αντισταθμιστικό για την επιβάρυνση του έργου του μεγάλου καλωδίου, όχι των Λινοπεραματων.
Ένα μεγάλο στοίχημα είναι σε τροχιά υλοποίησης, δεν είναι απλά ότι κάνουμε μελέτη, έχουμε τη χρηματοδότηση της μελέτης, υπάρχουν χρήματα και μας περιμένουν να ολοκληρώσουμε μία μελέτη η οποία να πω επίσης πως μας καθυστέρησε λίγο γιατί δεν ήταν μόνο το αρχιτεκτονικό ήταν και το ότι έπρεπε να βρούμε τρόπο να οδηγήσουμε τα όμβρια από τον αντιπλημμυρικό αγωγός σε συλλεκτήρες οι οποίες δεν υπάρχουν άρα έγινε μία επιπλέον δουλειά και οφείλω να πω και δημόσια ότι μας βοηθάνε αφιλοκερδώς πολύ μεγάλες εταιρείες που σχετίζονται με το έργο του καλωδίου και μας κάνουν τις μελέτες δωρεάν, μία μελέτη που δεν θα μπορούσαμε να την κάνουμε μόνοι μας.
Έχουμε λοιπόν θεωρώ μπροστά μας ένα έργο που θα αλλάξει τη φυσιογνωμία της περιοχής την είσοδο και την βιτρίνα της πόλης, την καθημερινότητα των δημοτών όλης της δημοτικής ενότητας γιατί συνδέουμε δύο μεγάλες οικιστικές ενότητες το Τσαλικάκι και το Γάζι και την Αμμουδάρα με ένα δρόμο ασφαλή, προσβάσιμο σε όλους, με κάθε λεπτομέρεια μελετημένη.
Για μένα υπάρχει ένας μεγάλος προεκλογικός στόχος, μία δέσμευση προς όλους και μάλιστα μία δέσμευση την οποία την κρατήσαμε χαμηλά, η μεγάλη ήταν ότι εμείς θέλουμε τα ανταποδοτικά από το μεγάλο καλώδιο.
Ταυτόχρονα χτύπα με οποιαδήποτε άλλη χρηματοδότηση βρίσκουμε μπροστά μας για τη δημοτική ενότητα Γαζίου, τα ανταποδοτικά που αφορούν το γκάζι είναι το καινούργιο νηπιαγωγείο που θα γίνει στη θέση του παλιού Δημοτικού ένα υπερσύγχρονο καινούργιο νηπιαγωγείου που τελειώνει η μελέτη του και υπάρχουν έτοιμα χρήματα από τον ΑΔΜΗΕ, η ανακαίνιση των υπολοίπων σχολικών μονάδων όλου του δήμου Μαλεβιζίου, συμπεριλαμβανομένου και των σχολείο του Γαζίου, όσων δεν εντάξαμε στο ΕΣΠΑ μέσα σε μόνο λίγους μήνες, μέσω κορονοϊού, με τις μισές υπηρεσίες να λειτουργούν, οι ενεργειακές αναβαθμίσεις δύο εκατομμύρια ευρώ εκ των οποίων τα 368 χιλιάρικα για την αναβάθμιση του γυμνασίου Γαζίου 150 χιλιάδες για την αναβάθμιση του 2ου και 3ου Δημοτικού σχολείου Γαζίου, 380 χιλιάδες που αφορούν την ενεργειακή αναβάθμιση του σχολείου Αγίας Μαρίνας και άλλα προγράμματα χρηματοδοτικά που χρηματοδοτήσαμε και εντάξαμε έργα σημαντικά αναπλάσεων άλλων περιοχών, με μελέτες που ωριμάσαμε με την υπηρεσία.
Κάποια στιγμή ανησυχήσαμε και θεωρήσαμε ότι αυτό που καταγράψαμε ως αγωνία όλων μας, γιατί εδώ ζούμε έχουμε φίλους κουμπάρους σύντεκνους, συνοδοιπόρους τι κάνουμε στο Γάζι
Καμία Μελέτη στα συρτάρια μας, καμία κυκλοφοριακή Μελέτη ολοκληρωμένη έστω κυκλοφοριακή όχι ΣΒΑΚ ."