Αν πιστέψουμε κάποιες στατιστικές, στον χώρο της δουλειάς μας και μαζί με τους συναδέλφους μας παραμένουμε συχνά περισσότερο χρόνο απ’ ότι με τους ανθρώπους της οικογενείας μας.
Ας δούμε λοιπόν με τι τρόπο μπορούμε να κάνουμε την ζωή μας πιο εύκολη κατά την διάρκεια της δουλειάς μας, πρώτον για να μην νιώθουμε βαρετά εμείς οι ίδιες την ώρα της εκεί παραμονής μας, και δεύτερον για να βγάζουμε προς τα έξω μια ευγενή εικόνα και όχι την εικόνα της καταπιεσμένης, από τις συνθήκες δουλειάς, «σκύλας» που δουλεύει μόνο και μόνο από ανάγκη.
Εξάλλου είναι βέβαιο πως αν οι σχέσεις με τους συναδέλφους μας δεν είναι σε καλό επίπεδο ούτε η απόδοση μας θα είναι ικανοποιητική και δεν αποκλείεται αυτό κάποια στιγμή να γίνει αφορμή να βρεθούμε με την απόλυση μας στο χέρι.
Τα θέματα λοιπόν που πρέπει να προσέξουμε για να είμαστε μια σωστή επαγγελματίας είναι:
1 Δεν παίρνουμε ποτέ τα πράγματα των άλλων, ειδικά χωρίς να ρωτήσουμε, και όταν τα πάρουμε τα επιστρέφουμε ακριβώς την ώρα που είπαμε και στην κατάσταση που τα πήραμε.
2 Διατηρούμε τον εργασιακό μας χώρο καθαρό, σαν το σπίτι μας. Φροντίζουμε να μην αναστατώνουμε τους κοινόχρηστους χώρους, (όπως κουζίνα, τουαλέτα κ.λ.π.) γιατί όλοι μόλις γυρνάμε πλάτη θα μας σχολιάζουν άσχημα.
3 Δεν μιλάμε έντονα και δεν κάνουμε επίθεση χωρίς λόγο στους συναδέλφους όσο ενοχλητικοί κι αν είναι. Αντίθετα η αξιοπρέπεια, η ηρεμία και το χαμόγελο είναι μέθοδοι πολύ πιο αποτελεσματικοί. Ειδικά το χαμόγελο… χαμογελάστε σε ένα γκρινιάρη και θα δείτε πόσο θα αλλάξει η συμπεριφορά του απέναντι σας αυτόματα.
4 Είμαστε αξιόπιστες. Εάν κάποιος μας εκμυστηρευτεί κάτι, δεν τρέχουμε αυτόματα να το μοιραστούμε με τους άλλους ( έλα Μαρία να σου πω… άστα τρελάθηκα, κάτσε να πάρω και στον κάτω όροφο τη Στέλλα ). Αυτά είναι πράγματα που δεν κρύβονται και μετά δεν θα μας εμπιστευτεί ποτέ ξανά κανείς.
Άσε που θα έχουμε ξαναβαπτιστεί και ως «η αρχικουτσομπόλες της εταιρείας».
5 Δεν απαιτούμε από τους συναδέλφους να κάνουν τη δουλειά μας. Συνήθως αρέσει σε όλους μας να «λουφάρουμε», αλλά σε κανένα δεν αρέσει να κάνει δουλειά άλλου.
Και φυσικά μπορεί να κάνουν κάποιο λάθος και να εκτεθούμε εμείς.. αυτό που το βάζεις;
6 Είναι καλό – που και που να κερνάμε τους συναδέλφους μας είτε φέρνοντας κάτι από το σπίτι μας είτε στο μπαρ. Τους προσφέρουμε λίγες θερμίδες επιπλέον αλλά οι θερμίδες αυτές κάνουν καλό στην μεταξύ μας σχέση.
7 Δεν μετατρεπόμαστε σε «κόλακα», οι συνάδελφοί μας θα μας θεωρήσουν ψεύτικες και ενοχλητικές.
8 Αναγνωρίζουμε τις επιτυχίες των άλλων με ειλικρίνεια για να αναγνωρίσουν κι αυτοί τις δικές μας.
9 Έξω από την δουλειά μπορούμε να κάνουμε οποιαδήποτε πλάκα θέλουμε σε ένα φίλο, στο γραφείο όμως οφείλουμε να είμαστε σωστές και διακριτικές, τουτέστιν να κρατάμε την εικόνα μας καθαρή και τις ισορροπίες στο σημείο ακριβώς που πρέπει.
10 Αποφύγουμε τα χαζά αστεία και την αφηρημάδα στις επαγγελματικές συζητήσεις και στα meetings. Αυτά δεν ταιριάζουν σε γυναίκες επαγγελματίες.
11 Συμπεριφερόμαστε στους γύρω μας με ευγένεια, αλλά δεν τους αφήνουμε να πάρουν και πολύ αέρα… μην μας ανέβουν και στο κεφάλι, όλα έχουν όρια.
12 Δεν δημιουργούμε ένταση κι επεισόδια στην περίπτωση που θα πρέπει να φύγουμε από την δουλειά μας. Αποχαιρετούμε απλώς με ένα χαμόγελο δίχως υπονοούμενα μια και ποτέ δεν ξέρεις. Ο κόσμος είναι πολύ μικρός τελικά και η μοίρα έχει έναν αστείο και περίεργο τρόπο να φέρνει τους ανθρώπους πάλι μαζί, άρα ποτέ δεν ξέρεις, αύριο ίσως γυρίσουν έτσι τα πράγματα και να πρέπει να συνεργαστούμε ξανά με τους ίδιους ανθρώπους.