Στις 3.640 είναι ο καθημερινός αριθμός των επιβατών που κινούνται δια μέσω της δημοτικής συγκοινωνίας, στις τρεις διαφορετικές γραμμές που έχει ορίζει η Λότζια, προκειμένου να διευκολύνει την κίνηση των πολιτών στο κέντρο της πόλης.
Τα στοιχεία που έχει στη διάθεση του ο Δήμος Ηρακλείου, επιβεβαιώνουν ότι παραμένει το σταθερό προβάδισμα της λεγόμενης «μπλε γραμμής» που απορροφά το υπερδιπλάσιο αριθμό επιβατών που ξεκινούν από το Παγκρήτιο Στάδιο σε σχέση με τη «κόκκινη» γραμμή που επιβιβάζει πολίτες από το λιμάνι. Ωστόσο σταθερά ανοδική είναι και η χρήση της «πράσινης» γραμμής που κερδίζει έδαφος και η εκτίμηση που διατυπώνεται είναι ότι προοπτικά θα πετύχει ακόμα υψηλότερα χρήσης.
Όπως χαρακτηριστικά τονίζει με δηλώσεις του στην «Π» ο αντιδήμαρχος κ. Γιάννης Αναστασάκης, «οι τρεις γραμμές έχουν γίνει αποδεκτές από τους δημότες και επιβεβαιώνουν το σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκαν. Την άνετη μετακίνηση προς το κέντρο χωρίς τη χρήση του αυτοκινήτου. Η μπλε γραμμή είναι η δημοφιλέστερη και ακολουθούν η κόκκινη και η πράσινη. Η πράσινη γραμμή-παρότι καινούρια-ανταγωνίζεται σε δημοφιλία την κόκκινη γραμμή.
Καθημερινά μετακινούνται υπερτριπλάσια άτομα σε σχέση με το Σάββατο (μισή βάρδια), άρα φαίνεται ότι προτιμούνται από εργαζόμενους με πενθήμερη εργασία (υπάλληλοι κ.λπ).
Αναλυτικότερα με βάση τα στοιχεία που έχει στα χέρια του ο κ. Αναστασάκης σε καθημερινή βάση η «κόκκινη» γραμμή δέχεται 960 επιβάτες ενώ το Σάββατο δέχεται 240. Αντίστοιχα η «μπλε» δέχεται 1920 επιβάτες τις καθημερινές ημέρες και 480 το Σάββατο, ενώ η «πράσινη» γραμμή δέχεται 720 επιβάτες καθημερινά και 240 το Σάββατο.
Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι ο κόσμος έχει εμπιστευτεί τις γραμμές των λεωφορείων που διασφάλισε ο Δήμος Ηρακλείου στους πολίτες χωρίς εισιτήριο ενώ την ίδια στιγμή κερδίζει συνεχώς έδαφος και η «πράσινη γραμμή» που συνδέει οδικώς τη λεωφόρο Κνωσού από το ύψος της γέφυρας της Εθνικής οδού (στο ύψος των εγκαταστάσεων του ΕΚΑΒ) προς το κέντρο της πόλης.
Για την ακρίβεια η διαδρομή – σύμφωνα πάντα με τον αντιδήμαρχο- είναι Κνωσού, Δημοκρατίας, Χρυσοστόμου, Έβανς, Πλατεία Κορνάρου, Αγίου Μηνά, Καλοκαιρινού, Πλαστήρα. Ο αντιδήμαρχος σημειώνει ότι η χρήση των νέων λεωφορείων ουσιαστικά σηματοδοτεί το πρώτο μεγάλο βήμα του Δήμου στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, προς την οποία οφείλουμε έτσι κι αλλιώς να προχωρήσουμε συντονισμένα, γρήγορα και αποτελεσματικά.
Όπως σημειώνει, ο σχεδιασμός θα ολοκληρωθεί όταν επί της λεωφόρου Κνωσού, ακριβώς κάτω από τη γέφυρα της Εθνικής Οδού, στον ακάλυπτο χώρο που υπάρχει κατά μήκος της, θα διαμορφωθεί ένα πάρκινγκ, στο οποίο ο πολίτης θα μπορεί να αφήνει το αυτοκίνητο του, να κατεβαίνει με το μίνι μπας χωρίς εισιτήριο στο κέντρο της πόλης και στη συνέχεια με τον ίδιο τρόπο να επιστρέφει.