Περισσότερο από τριάντα χρόνια μετά την χρησιμοποίησή τους ως ανθρώπινων ασπίδων από τον Σαντάμ Χουσέιν, οι πρώην όμηροι, επιβάτες τότε αεροσκάφους της British Airways που έκανε στάση στο Κουβέιτ ζητούν από την βρετανική κυβέρνηση να αναγνωρίσει τις ευθύνες της.
Προερχόμενη από το Λονδίνο και με προορισμό την Κουάλα Λουμπούρ, η πτήση BA149 κάνει ενδιάμεση στάση στην Πόλη του Κουβέιτ στις 2 Αυγούστου 1990, λίγες ώρες μετά την έναρξη της ιρακικής εισβολής που θα καταλήξει στον Πόλεμο του Κόλπου
Το αεροδρόμιο βομβαρδίζεται από τον ιρακινό στρατό και όλοι οι επιβάτες μεταφέρονται για λίγες ημέρες σε κοντινό ξενοδοχείο, το οποίο ελέγχεται από το ιρακινό στρατιωτικό επιτελείο, για να οδηγηθούν στην συνέχεια στην Βαγδάτη και να χρησιμοποιηθούν ως «ανθρώπινες ασπίδες» σε στρατηγικούς στόχους.
Νέο βιβλίο στο Ηνωμένο Βασίλειο με τίτλο «Operation Trojan Horse» (Επιχείρηση Δούρειος Ιππος) υποστηρίζει ότι το Λονδίνο χρησιμοποίησε την πτήση για να αναπτύξει εννέα πράκτορες των μυστικών υπηρεσιών στο Κουβέιτ και γνώριζε τους κινδύνους που διέτρεχαν οι επιβαίνοντες.
Σύμφωνα με τον συγγραφέα του Στίβεν Ντέιβις (Stephen Davis), το Λονδίνο είχε λάβει πληροφορίες προερχόμενες από τις αμερικανικές υπηρεσίες για επικείμενη ιρακινή εισβολή στο Κουβέιτ. Υποστηρίζει ότι εκείνη την νύκτα ο πύργος ελέγχου του αεροδρομίου του Κουβέιτ απέρριψε την προσγείωση κάθε άλλου αεροσκάφους.
Ανάμεσα στους 367 επιβάτες και μέλη του πληρώματος, ορισμένοι πέρασαν περισσότερους από τέσσερις μήνες ομηρείας, τοποθετημένοι σε πιθανούς στρατιωτικούς στόχους που θα μπορούσε να πλήξει ο δυτικός στρατιωτικός συνασπισμός στην Βαγδάτη, στην Βασόρα, στην έρημο…
Ο συγγραφέας έχει την υποστήριξη πρώην μέλους της βρετανικής διπλωματικής αποστολής στο Κουβέιτ που δηλώνει επίσης ότι κορυφαίοι πολιτικοί αξιωματούχοι παρέκαμψαν τα παραδοσιακά κανάλια για να στείλουν στο Κουβέιτ πράκτορες των μυστικών υπηρεσιών.
Μία καθυστέρηση δύο ωρών της απογείωσης από το Λονδίνο, με πρόσχημα βλάβη του κλιματιστικού, επέτρεψε στους βρετανούς πράκτορες να επιβιβασθούν την τελευταία στιγμή στο αεροσκάφος της British Airways, σύμφωνα με τον συγγραφέα, ο οποίος υποστηρίζει ότι η πρωθυπουργός Μάργκαρετ Θάτσερ είπε ψέματα στο Κοινοβούλιο και ότι η αεροπορική εταιρεία απείλησε μέλη του πληρώματος και επιβάτες για να πνίξει την ιστορία.
Τόσο το βρετανικό υπουργείο Αμυνας, όσο και η British Airways απέφυγαν να σχολιάσουν τις θέσεις του βιβλίου, αλλά διαχρονικά αρνούνται τις κατηγορίες.
Το 2003, η γαλλική δικαιοσύνη επιδίκασε την καταβολή αποζημίωσης 1,67 εκατομμυρίου ευρώ από την BA σε πρώην γάλλους ομήρους της πτήσης BA149, κρίνοντας ότι η εταιρεία επέδειξε «βαριά αμέλεια έναντι των υποχρεώσεών της» απέναντι στους επιβάτες αποφασίζοντας την προσγείωση του αεροσκάφους στο βομβαρδιζόμενο αεροδρόμιο της Πόλης του Κουβέιτ λίγες ώρες μετά την ιρακινή εισβολή.