Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την γνωμοδότηση της Περιφέρειας Κρήτης όσον αφορά την μελέτη για τις Περιβαλλοντικών επιπτώσεων διαφόρων τμημάτων του νέου ΒΟΑΚ, καθώς ολοκληρώθηκαν οι αυτοψίες από στελέχη της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος, σε διάφορα σημεία απ΄όπου θα περάσει ο νέος δρόμος.
Για την εξέλιξη αυτή μίλησε στο Ράδιο Κρήτη και την εκπομπή του Λευτέρη Βαρδάκη ο Αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος Νίκος Ξυλούρης τονίζοντας ότι τα αποτελέσματα θα συζητηθούν στο Περιφερειακό συμβούλιο Κρήτης στις αρχές Νοεμβρίου.
Μεγάλο πρόβλημα εντοπίζεται στη χάραξη του δρόμου στην περιοχή των Λινοπεραμάτων λόγω των εγκαταστάσεων της ΔΕΗ αλλά και των υπόλοιπων δραστηριοτήτων καθώς σύμφωνα με τον κ. Ξυλούρη θα πρέπει να ληφθεί πολιτική απόφαση για την απομάκρυνσή τους.
Επίσης ένα άλλο σημείο που πρέπει να αναλυθεί περισσότερο είναι οι κόμβοι της Αγίας Πελαγίας αφού δε διασφαλίζεται η παράλληλη διέλευση από Ηράκλειο προς Ρέθυμνο, μέσω του δήμου Μαλεβιζίου και των πρόσφατα κατασκευασμένων κόμβων, αλλά όλοι θα κατευθύνονται μέσα από το νέο δρόμο.
Ο ίδιος σημείωσε ότι ουσιαστικά, ο νέος δρόμος θα ‘πατάει’ πάνω στον υφιστάμενο, θα αλλάξουν τα γεωμετρικά του χαρακτηριστικά και ο κόμβος της Αγίας Πελαγίας θα υποστεί μια αλλαγή, έτσι δεν θα είναι όπως είναι σήμερα. Δηλαδή, εν ολίγοις, θα γίνουν κι άλλα, παράλληλα έργα, για να υπάρξει η προβλεπόμενη διέλευση των οχημάτων.
Όσον αφορά τα χαρακτηριστικά και τα τεχνικά έργα που πρέπει να γίνουν από Σίσσες έως το Φόδελε προβλέπονται 3 σήραγγες μήκους 4.392 μέτρων (2.752 + 457 + 1183 μέτρα διπλού κλάδου, 7 γέφυρες με συνολικό μήκος 1.053 μέτρα (151 μέτρων+ 151 + 45 +330 + 120 + 145 +111μέτρων) .Το σύνολο του μήκους γεφυρών και σηράγγων σε αυτό το τμήμα του ΒΟΑΚ είναι 5.445 μέτρα.
Φόδελε – Λινοπεράματα
Σε αυτό το τμήμα θα κατασκευαστούν 8 σήραγγες συνολικού μήκους 3.265 μέτρων
(1117 + 606 + 218 + 176 + 215 + 350 + 425m + 158 , 3 Σήραγγες συνολικού 2.148 μέτρων, 5 σήραγγες ανοιχτής εκσκαφής των 1.117 μέτρων
Επίσης 9 γέφυρες συνολικού μήκους 1.585 μέτρων (322+ 68 + 416 +133 + 106 + 212 +56 + 120 +142). Το σύνολο γεφυρών και σηράγγων στο τμήμα αυτό φτάνουν τα 4.850 μέτρα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σε αυτό το σημείο η νέα χάραξη παρακάμπτει τις στροφές του παλιού δρόμου ανεβαίνοντας τη Λυγαριά και με σήραγγες περνά ο νέος ΒΟΑΚ πίσω από το Παλαιόκαστρο.