Δεν υπάρχει άνθρωπος που αν τον ρωτήσετε με ποια χρώματα έχει συνδέσει τα Χριστούγεννα να μην απαντήσει το κόκκινο και το πράσινο. Έχετε αναρωτηθεί, όμως, ποτέ πώς αυτά τα δύο χρώματα καθιερώθηκαν ως τα «επίσημα» χρώματα της εορταστικής περιόδου, τα οποία ο περισσότερος κόσμος στον πλανήτη αναγνωρίζει, και ποιος πήρε αυτή την απόφαση;
Οι απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα ανακαλύπτονται στο πέρασμα των αιώνων και, στην αρχή, δεν είχαν καμία σχέση με τα Χριστούγεννα. Σύμφωνα με το grunge.com, λοιπόν, οι εορτασμοί με τα χρώματα κόκκινο και πράσινο συνδέονταν αρχικά με μια διαφορετική γιορτή -το χειμερινό ηλιοστάσιο.
Χριστούγεννα: Πώς καθιερώθηκε το κόκκινο και το πράσινο ως χρώμα κατατεθέν τους
Ωστόσο, η μοντέρνα χρήση του κόκκινου και του πράσινου τα Χριστούγεννα που καθιέρωσε το ζευγάρι των χρωμάτων ως το «επίσημο» της εορταστικής περιόδου μπορεί να έχει λιγότερη σχέση με την ιστορία ή την παράδοση, και περισσότερη με την εμπορευματοποίηση των Χριστουγέννων.
Χριστούγεννα: Η διαφήμιση αναψυκτικού που καθιέρωσε το κόκκινο και το πράσινο
Το 1931, η Coca-Cola προσέλαβε τον Haddon Sundblom για να δημιουργήσει μια διαφημιστική καμπάνια με έναν ευτραφή, χαρούμενο Άγιο Βασίλη. «Το γεγονός ότι ο φιλικός, ευτραφής Άγιος Βασίλης συνδυάστηκε με αυτές τις κόκκινες ρόμπες, που δεν νομίζω ότι είναι τυχαίο, με το χρώμα του λογότυπου της Coca-Cola επικράτησε σαν φιλοσοφία στην αμερικανική κουλτούρα», δήλωσε στο NPR η Arielle Eckstut, συν-συγγραφέας του «Secret Language of Color». «Στερεώθηκε στη συλλογική μας φαντασία το κόκκινο της ρόμπας του Άγιου Βασίλη με το πράσινο των ελάτων και του πουρναριού και του αλεξανδρινού που είχαμε ήδη στο μυαλό μας… Αυτή η συγκεκριμένη απόχρωση του κόκκινου και του πράσινου ήρθε να σηματοδοτήσει τα Χριστούγεννα».