• Όροι Χρήσης
  • Ταυτότητα
  • Cookies και Πολιτική απορρήτου
  • Επικοινωνία
Κυριακή, 29 Μαΐου, 2022
  • Είσοδος
Μαλεβιζιώτης
  • Μαλεβιζιώτης
  • Μαλεβίζι
  • Κρήτη
  • Ελλάδα
  • Αθλητικά
  • Υγεία
  • Τουρισμός
  • Πανελλήνιες
Κανένα Αποτέλεσμα
Εμφάνιση Αποτελεσμάτων
  • Μαλεβιζιώτης
  • Μαλεβίζι
  • Κρήτη
  • Ελλάδα
  • Αθλητικά
  • Υγεία
  • Τουρισμός
  • Πανελλήνιες
Κανένα Αποτέλεσμα
Εμφάνιση Αποτελεσμάτων
Μαλεβιζιώτης
Κανένα Αποτέλεσμα
Εμφάνιση Αποτελεσμάτων

Γ. Μπάλτας, καθηγητής ΟΠΑ: Αποτέλεσμα των διαδοχικών κρίσεων είναι η στροφή των Ελλήνων καταναλωτών στην εγχώρια παραγωγή

Η ελληνική παραγωγή κερδίζει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών

15 Μαΐου, 2022
σε Ειδήσεις, Ελλάδα
Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 1 min read
0
Γ. Μπάλτας, καθηγητής ΟΠΑ: Αποτέλεσμα των διαδοχικών κρίσεων είναι η στροφή των Ελλήνων καταναλωτών στην εγχώρια παραγωγή
206
Προβολές
Share on FacebookShare on Twitter

Μπορούν οι μεγάλες κρίσεις (οικονομικές, κοινωνικές, πολεμικές κ.α) να αφυπνίσουν τους καταναλωτές ώστε να αναζητήσουν τρόπους για την αντιμετώπισή τους στηρίζοντας την εγχώρια παραγωγή; Και όμως μπορούν! Όπως εξηγεί μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Γεώργιος Μπάλτας, καθηγητής του Τμήματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και διευθυντής Μεταπτυχιακών Σπουδών «η επίδραση των μεγάλων κρίσεων στις στάσεις και τις συμπεριφορές των ανθρώπων εμφανίζεται αμεσότερα και σαφέστερα στον κόσμο της οικονομίας, όπου οι εξελίξεις είναι γρήγορες και μετρήσιμες στα μεγέθη των αγορών».

Μία τέτοια εξέλιξη στην ελληνική αγορά είναι, σύμφωνα με τον κ. Μπάλτα, η στροφή του ενδιαφέροντος των καταναλωτών στην εγχώρια παραγωγή, δηλαδή σε προϊόντα που παράγονται και κατασκευάζονται στην Ελλάδα (Made in Greece) και φέρουν εγχώριες ή διεθνείς επωνυμίες (μάρκες). «Η εξέλιξη αυτή είναι το αποτέλεσμα διαδοχικών κρίσεων με τεράστιες οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες» όπως αναφέρει.

Κρίσεις στην ελληνικά αγορά και συνέπειες

Η μεγάλη κρίση χρέους στην Ελλάδα ξέσπασε στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας. Μέσα στην περιδίνηση της μεγάλης κρίσης οι καταναλωτές αφυπνίστηκαν και αντιλήφθηκαν την κρισιμότητα της αγροτικής και βιομηχανικής παραγωγής. «Η συνεχής ενημέρωση της κοινής γνώμης για τα προβλήματα της ελληνικής οικονομίας καταδεικνύει τον ρόλο της εγχώριας παραγωγής και την ανάγκη για ένα υγιές εξωτερικό ισοζύγιο. Η μεγάλη κρίση χρέους αποκαλύπτει ότι το δημοσιονομικό έλλειμμα και το παράγωγό του, το δημόσιο χρέος, έχουν ρίζα στο παραγωγικό έλλειμμα της οικονομίας», σύμφωνα με τον κ. Μπάλτα.

Δείτε Επίσης

Φωτιά με έναν νεκρό σε διαμέρισμα

Φωτιά με έναν νεκρό σε διαμέρισμα

29 Μαΐου, 2022
Πρόσκαιρη επιδείνωση του καιρού σήμερα Κυριακή 29 Μαΐου

Πρόσκαιρη επιδείνωση του καιρού σήμερα Κυριακή 29 Μαΐου

29 Μαΐου, 2022
Δύο τραγικά τροχαία στην παραλιακή σε λίγες ώρες – Ένας οδηγός σκοτώθηκε και άλλος υπέστη ακρωτηριασμό.

Δύο τραγικά τροχαία στην παραλιακή σε λίγες ώρες – Ένας οδηγός σκοτώθηκε και άλλος υπέστη ακρωτηριασμό.

28 Μαΐου, 2022
Αθωώθηκε 29χρονος που είχε κατηγορηθεί για παρενόχληση ανήλικων στην Θεσσαλονίκη.

Αθωώθηκε 29χρονος που είχε κατηγορηθεί για παρενόχληση ανήλικων στην Θεσσαλονίκη.

28 Μαΐου, 2022

Στο πλαίσιο αυτό, γίνεται κατανοητό ότι η κρίση ήρθε μετά από μία μακρά περίοδο που η συμμετοχή της παραγωγής στο ΑΕΠ και στην απασχόληση μειωνόταν σταθερά. Η κατανάλωση αυξανόταν δυσανάλογα προς τις παραγωγικές δυνατότητες της χώρας, χρηματοδοτούμενη από εξωτερικό δανεισμό και καλυπτόμενη με εισαγωγές, οι οποίες επεκτάθηκαν ακόμα και σε κλάδους που υπήρχε αξιόλογη εγχώρια παραγωγή και την υποκατέστησαν σε μεγάλο βαθμό. Το εξωτερικό ισοζύγιο ήταν μόνιμα ελλειμματικό, ενώ το κράτος δημιουργούσε μεγάλα δημοσιονομικά ελλείμματα που συσσώρευαν συνεχώς περισσότερο χρέος. Οι καταναλωτές τότε επανασυνδέθηκαν με την ελληνική παραγωγή και εμφανίστηκε σταδιακά ένα καταναλωτικό κίνημα για τη διατήρηση των θέσεων εργασίας, τον περιορισμό του εμπορικού ελλείμματος και την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του Maleviziotis.gr στο Google News

Στις αρχές της τρέχουσας δεκαετίας, εμφανίστηκε η πανδημία και συντάραξε την παγκόσμια οικονομία. Η πανδημία, μεταξύ πολλών άλλων επιπτώσεων, προκάλεσε τεράστια προβλήματα και δυσλειτουργίες στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα. Όπως εξηγεί ο κ. Μπάλτας, οι καταναλωτές αλλά και οι αρχές διαπίστωσαν την ανάγκη για μεγαλύτερη εγχώρια παραγωγή και μικρότερη εξάρτηση από αβέβαιες πηγές εφοδιασμού. Σε διεθνές επίπεδο, αναζητήθηκε η χωρική προσέγγιση της παραγωγής στην κατανάλωση, δηλαδή η παραγωγή περισσότερων προϊόντων στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή που θα καταναλώνονταν. Οι εξελίξεις αυτές ενίσχυσαν την ήδη υφιστάμενη προτίμηση των καταναλωτών για εγχώρια και τοπική παραγωγή.

Στις αρχές του τρέχοντος έτους ξέσπασε η ενεργειακή και πληθωριστική κρίση με μεγάλη ένταση Η νέα αυτή κρίση τροφοδοτήθηκε από τον πόλεμο, τις γεωπολιτικές εντάσεις, τα εμπάργκο, το αυξημένο κόστος των διεθνών μεταφορών και των πρώτων υλών. «Έφερε σοβαρές ελλείψεις σε προϊόντα και υλικά, νέα προβλήματα στα διεθνή δίκτυα διανομής και μεγάλες ανατιμήσεις. Η ελληνική κοινωνία βρέθηκε ξανά αντιμέτωπη με την ανάγκη στήριξης της εγχώριας παραγωγής, ειδικά σε κρίσιμους κλάδους» επισημαίνει ο καθηγητής του ΟΠΑ και προσθέτει ότι «η ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής είναι συνετή επιλογή σε μία ταραγμένη περίοδο όπου οι εισαγωγές σημαντικών αγαθών δεν είναι αρκετά αξιόπιστες και εξασφαλισμένες».

Η ελληνική παραγωγή κερδίζει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών

Στα ερευνητικά δεδομένα, σύμφωνα με τον κ. Μπάλτα, η αυξανόμενη προτίμηση των καταναλωτών στα προϊόντα ελληνικής παραγωγής άρχισε να διαφαίνεται στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, ειδικά στις ετήσιες έρευνες καταναλωτικής συμπεριφοράς που διεξάγονται στο Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και συνεχίστηκε διαχρονικά έκτοτε. Σήμερα, έχει διαμορφωθεί ένα καταναλωτικό κίνημα που εκφράζει τη συνειδητή προσπάθεια των καταναλωτών για διατήρηση των θέσεων εργασίας και την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.

Για παράδειγμα, στην τελευταία ετήσια έρευνα, το 84,6% των ερωτηθέντων απάντησε ότι όταν βρίσκει στο σούπερ μάρκετ ελληνικά προϊόντα τα προτιμά από τα εισαγωγής, σημειώνοντας σημαντική αύξηση από 78% που ήταν στην περυσινή έρευνα. Διευκρινίζεται ότι η ερώτηση αυτή αφορά την πρόθεση του καταναλωτή και φυσικά δεν ταυτίζεται με την τελική επιλογή του που επηρεάζεται από πολλαπλούς παράγοντες (διαθεσιμότητα, προσφορές, κτλ). Στην ίδια έρευνα, το 73,7% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι υπάρχει στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα ελληνικής παραγωγής. Το 90,9% δηλώνει ότι θέλουν να αναγράφεται στη συσκευασία ότι ένα προϊόν είναι ελληνικής παραγωγής.

Ποσοστό 75,7% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι τα ελληνικά προϊόντα έχουν καλύτερη ασφάλεια και ποιότητα. Το ποσοστό αυτό αυξήθηκε από 62% που ήταν πέρυσι δείχνοντας την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην ελληνική παραγωγή. Το 88,7% πιστεύει ότι προτιμώντας ελληνικά προϊόντα στηρίζει την παραγωγή της χώρας και ποσοστό 80,8% πιστεύει ότι προτιμώντας ελληνικά προϊόντα βοηθά στη μείωση της ανεργίας. Διακρίνεται η ορθολογική αντιμετώπιση του θέματος και η κατανόηση της σημασίας που έχει η στήριξη των εγχώριων προϊόντων για τη στήριξη της παραγωγής και των εργαζομένων.

Την ίδια στιγμή, η κατανάλωση εγχώριων και τοπικών προϊόντων αποτελεί και οικολογική επιλογή, καθώς προκαλεί πολύ μικρότερη επιβάρυνση του περιβάλλοντος, ελαχιστοποιώντας τις μεταφορές, τις αποθηκεύσεις και γενικότερα τις επιβαρύνσεις που προκαλεί η εφοδιαστική αλυσίδα. Αυτό, σύμφωνα με τον κ. Μπάλτα, οδηγεί περισσότερους καταναλωτές στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες να στρέφονται σε προϊόντα που παράγονται πλησιέστερα σε αυτούς. Το ίδιο κάνουν και επιχειρήσεις στον τομέα των προμηθειών εφαρμόζοντας μία γνήσια οικολογική στρατηγική χωρίς στοιχεία προσποίησης που δυστυχώς εντοπίζονται σε κάποιες άλλες περιπτώσεις.

«Όμως δεν θα αρκούσε η αφύπνιση των καταναλωτών για στήριξη της παραγωγικής βάσης, αν τα εγχώρια προϊόντα δεν ήταν ελκυστικά» τονίζει ο κ. Μπάλτας και συμπληρώνει: «οι καταναλωτές τα προτιμούν επίσης για την υψηλή ποιότητα, την ασφάλεια και την ανταγωνιστική σχέση τιμής και αξίας. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει αναγκαστικά κυριαρχία της ελληνικής παραγωγής στα μερίδια αγοράς, καθώς αυτά καθορίζονται από πολλούς παράγοντες, όπως η ανταγωνιστική δομή στις κατηγορίες προϊόντων και η διαθεσιμότητα στα σημεία λιανικής πώλησης».

Σημειώνει τέλος, ότι οι επιχειρήσεις δίνουν σήμερα έμφαση στον παράγοντα «Made in Greece» και προβάλουν το γεγονός ότι τα προϊόντα τους είναι ελληνικής παραγωγής, καθώς αυτό έγινε σημαντικό αγοραστικό κριτήριο για τους καταναλωτές. Το παραπάνω φαινόμενο είναι γενικότερα γνωστό στη διεθνή βιβλιογραφία ως επίδραση της χωράς προέλευσης (country of origin effect) στην αξιολόγηση ενός προϊόντος από τον καταναλωτή. Είναι ευνόητο ότι η επίδραση αυτή είναι ετερογενής και καταρχήν εξαρτάται από τη χώρα προέλευσης, το προϊόν και τον καταναλωτή.

Μαρία Τσιβγέλη ΑΠΕ ΜΠΕ

Ετικέτες: Γεώργιος Μπάλτας
ΚοινοποίησηTweetΚοινοποίησηΑποστολή
Προηγούμενο Άρθρο

Χανιά: Το πολεμικό ποδήλατο των Γερμανών στη μάχη της Κρήτης

Επόμενο Άρθρο

Άνοιξαν οι κάλπες στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Ο εκλογικός πήχης, τα «ισχυρά» μηνύματα

ΣχετικάΆρθρα

Διαβάστε Περισσότερα
Επόμενο Άρθρο
Άνοιξαν οι κάλπες στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Ο εκλογικός πήχης, τα «ισχυρά» μηνύματα

Άνοιξαν οι κάλπες στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Ο εκλογικός πήχης, τα «ισχυρά» μηνύματα

Κωστής Χατζηδάκης : Ξεπάγωμα συντάξεων και διπλή αύξηση από την πρωτοχρονιά του 2023

Κωστής Χατζηδάκης : Ξεπάγωμα συντάξεων και διπλή αύξηση από την πρωτοχρονιά του 2023

Τελευταία νέα

Σαν σήμερα 29 Μαίου φεύγει απο την ζωή ο Κωσταντίνος Μητσοτάκης
Life

Σαν σήμερα 29 Μαίου φεύγει απο την ζωή ο Κωσταντίνος Μητσοτάκης

29 Μαΐου, 2022
29 Μαίου 1453 η Άλωση της Κωνσταντινούπολης
Life

29 Μαίου 1453 η Άλωση της Κωνσταντινούπολης

29 Μαΐου, 2022
Σπιναλόγκα – το ασάλευτο καράβι με την κίτρινη σημαία της καραντίνας

Σπιναλόγκα – το ασάλευτο καράβι με την κίτρινη σημαία της καραντίνας

29 Μαΐου, 2022

Δημοφιλή

  • All
  • Μαλεβίζι
Αυτή είναι η μεγαλύτερη παραλία της Κρήτης μήκους 13 χιλιομέτρων

Αυτή είναι η μεγαλύτερη παραλία της Κρήτης μήκους 13 χιλιομέτρων

27 Μαΐου, 2022
Η Κρήτη από τις αρχές ως τα μέσα του 20ου αιώνα με το φακό ανώνυμων καλλιτεχνών -Σπάνιες φωτογραφίες

Η Κρήτη από τις αρχές ως τα μέσα του 20ου αιώνα με το φακό ανώνυμων καλλιτεχνών -Σπάνιες φωτογραφίες

24 Μαΐου, 2022
Ρύθμιση οφειλών προς τους δήμους για νοικοκυριά και επιχειρήσεις

Αναζητείται υποψήφιος Δήμαρχος για το Μαλεβίζι

23 Μαΐου, 2022
Παιδικοί σταθμοί ΕΣΠΑ 2022 στο Μαλεβίζι: Μέχρι πότε είναι η αίτηση;

Παιδικοί σταθμοί ΕΣΠΑ 2022 στο Μαλεβίζι: Μέχρι πότε είναι η αίτηση;

24 Μαΐου, 2022
Εκοιμήθη η ηγουμένη Ακακία της Ιεράς Μονής των Σαββαθιανών

Εκοιμήθη η ηγουμένη Ακακία της Ιεράς Μονής των Σαββαθιανών

23 Μαΐου, 2022
Παιδικοί σταθμοί ΕΣΠΑ 2022: Μέχρι πότε είναι η αίτηση;

Παιδικοί σταθμοί ΕΣΠΑ 2022: Μέχρι πότε είναι η αίτηση;

21 Μαΐου, 2022
Φραγκοκάστελλο: Το ανεξήγητο φαινόμενο των Δροσουλιτών

Φραγκοκάστελλο: Το ανεξήγητο φαινόμενο των Δροσουλιτών

26 Μαΐου, 2022

Επεισοδιακό το χθεσινό βράδυ σε γειτονιά του Γαζίου μετά απο εισβολή αγνώστου σε σπίτι

25 Μαΐου, 2022
ΚΕΑ Μαίου 2021: Πότε θα πληρωθούν τα χρήματα στους δικαιούχους;

Πληρώνεται το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα (πρώην ΚΕΑ) Μάϊου 2022

25 Μαΐου, 2022
Νέο τροχαίο με δυο τραυματίες στον ΒΟΑΚ στο ύψος του Πανόρμου

Τραυματίστηκε σοβαρά ποδηλάτης στο Γάζι

26 Μαΐου, 2022
MMALEVIZIOTIS.GR

Τα νέα του Μαλεβιζίου, της Κρήτης & ειδήσεις από την Ελλάδα και τον υπόλοιπο κόσμο με συνεχή ροή ειδήσεων σε πολιτισμό,κοινωνία,αθλητισμό,οικονομία

Ακολουθήστε μας

Αναζήτηση Κατηγοριών

  • Gossip
  • Life
  • Social Trends
  • Uncategorized
  • Αθλητικά
  • Άλλα Αθλήματα
  • Απόψεις
  • Γεωργία
  • Γυναίκα
  • Δημοφιλή
  • Διατροφή – Συνταγές
  • Ειδήσεις
  • Ειδήσεις που ενδιαφέρουν
  • Εκπαίδευση
  • Ελλάδα
  • Επικαιρότητα
  • Εργασία
  • Η άλλη Κρήτη
  • Η Φωτογραφία της ημέρας
  • Ηράκλειο
  • Θρησκεία
  • Ιατρικά
  • Κοινωνία
  • Κόσμος
  • Κρήτη
  • Λασίθι
  • Μαλεβίζι
  • Μαλεβιζιώτης Θέμα
  • Μουσική
  • Μπάσκετ
  • Νἐα Τουρισμός
  • Οικονομία
  • Πανελλήνιες
  • Πανελλήνιες 2022
  • Ποδόσφαιρο
  • Πολιτική
  • Πολιτισμός
  • Ρέθυμνο
  • Τα σχολιανά μας
  • Ταξίδια
  • Τεχνολογία
  • Τοπικά
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Χανιά

Μαλεβίζι

Οι μαθητές του Γυμνασίου Γαζίου παρουσιάζουν λογοτεχνία στον «Μαλεβιζιώτη»

Οι μαθητές του Γυμνασίου Γαζίου παρουσιάζουν λογοτεχνία στον «Μαλεβιζιώτη»

29 Μαΐου, 2022
Μία σημαντική προσφορά σε σχολεία του Δήμου Μαλεβιζίου

Μία σημαντική προσφορά σε σχολεία του Δήμου Μαλεβιζίου

28 Μαΐου, 2022
Σε ρυθμούς Zumba έκλεισε ο κύκλος παρουσίασης  μαθημάτων του Πολιτιστικού Συλλόγου Αγίας Μαρίνας

Σε ρυθμούς Zumba έκλεισε ο κύκλος παρουσίασης μαθημάτων του Πολιτιστικού Συλλόγου Αγίας Μαρίνας

28 Μαΐου, 2022
Αιθέριες υπάρξεις στο Μαλεβίζι του 1890

Αιθέριες υπάρξεις στο Μαλεβίζι του 1890

28 Μαΐου, 2022
  • Όροι Χρήσης
  • Ταυτότητα
  • Cookies και Πολιτική απορρήτου
  • Επικοινωνία

© 2021 Maleviziotis.gr - Powered by IMMKO.

Κανένα Αποτέλεσμα
Εμφάνιση Αποτελεσμάτων
  • Μαλεβιζιώτης
  • Μαλεβίζι
  • Κρήτη
  • Ελλάδα
  • Αθλητικά
  • Υγεία
  • Τουρισμός
  • Πανελλήνιες
    • Πανελλήνιες 2022

© 2021 Maleviziotis.gr - Powered by IMMKO.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Προσθήκη Νέας Playlist