Η διάθεση για διακοπές είναι στα ύψη, μετά από δύο χρόνια πανδημίας, ωστόσο η ακρίβεια και τα “ψαλιδισμένα” οικονομικά των νοικοκυριών καθιστούν τον προγραμματισμό των ταξιδιωτικών δαπανών μια δύσκολη εξίσωση.Αντιμέτωποι με πολύ υψηλά κόστη σε σχέση με τις δαπάνες διακοπών είναι οι Έλληνες που σταδιακά, (τουλάχιστον αυτοί που μπορούν με βάση τα οικονομικά τους δεδομένα να το σκεφτούν), βάζουν τα δεδομένα κάτω και αναζητούν προορισμούς και βέλτιστες λύσεις.
Το ράλι στις τιμές των καυσίμων, που συμπαρασύρει όλα τα κόστη μεταφορών, αλλά και η ανάλογη εικόνα που υπάρχει σε ενέργεια και πρώτες ύλες έχει πιέσει προς τα πάνω όλον τον “λογαριασμό” που πρέπει να συνυπολογίσει κανείς σε σχέση με τις ετήσιες διακοπές του.Μεταφορά, εστίαση και διαμονή συνιστούν τους τρεις βασικούς πυλώνες διακοπών. Οι επαγγελματίες όλων των κλάδων, κάνουν προσπάθειες να “κρατήσουν” τιμές ώστε να διατηρηθεί η ζήτηση.
Η κατάσταση το επόμενο διάστημα αναμένεται δύσκολη καθώς η ακρίβεια αναμένεται να “χτυπήσει” κόκκινο. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, η ανοδική πορεία του γενικού Δείκτη τιμών Καταναλωτή εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί και τον Ιούνιο, ενδεχομένως και τον Ιούλιο.Και βέβαια όλο αυτή η τάση αναμένεται να πιέσει το “πακέτο” διακοπών, που ήδη είναι αυξημένο. Στα καύσιμα αυτήν την ώρα οι τιμές κινούνται π.χ. στην Αττική γύρω από το επίπεδο των 2,20 ευρώ το λίτρο στην αμόλυβδη, ενώ βέβαια σε καλοκαιρινούς προορισμούς, ειδικά νησιωτικούς, οι τιμές είναι κατά τουλάχιστον 10 λεπτά πιο ψηλά.Με βάση πάντως την ΕΛΣΤΑΤ ήδη σε σχέση με πέρυσι το μέσο κόστος αγαθών, είτε σχετίζονται με τις διακοπές είτε όχι, είναι ανεβασμένο. Ο πληθωρισμός είναι 10,2 % για το μήνα Απρίλιο, το μεγαλύτερο ποσοστό από το 1994. Μεταξύ Απριλίου και Μαρτίου συνεχίστηκαν οι ανατιμήσεις σε ενέργεια και βασικά αγαθά, και έτσι οι διακοπές χρειάζονται μεγάλο προγραμματισμό,για να πετύχουν.