Μεγάλες είναι οι επιπτώσεις στην ευρωπαϊκή οικονομία και στις επιχειρήσεις από την διαδκυκτιακή πειρατεία όπως και τις απομιμήσεις προϊόντων. Συγκεκριμένα, το 33% των νέων της Ευρώπης, από ηλικία 15 έως 24 ετών, φαίνεται να παραδέχεται ότι κατά τους τελευταίους 12μήνες έχει χρησιμοποιήσει, παίξει, κατεβάσει ή παρακολουθήσει περιεχόμενο από παράνομες πηγές.
Στο ποσοστό αυτό συμπεριλαμβάνεται ένα ποσοστό 21% νέων, που έκανε χρήση του online παράνομου περιεχομένου εσκεμμένα και ένα 12% που το έκανε χωρίς πρόθεση. Στην Ελλάδα, το 25% των νέων, παραδέχεται ότι κάνει εις γνώση του χρήση παράνομου ψηφιακού περιεχομένου.Το κύριο είδος πειρατικού περιεχομένου ήταν οι ταινίες (61%) και οι τηλεοπτικές σειρές (52%), ενώ ακολουθεί η μουσική (36%)
Η έρευνα διενεργήθηκε μεταξύ συνολικά 22.021 νέων, ηλικίας 15-24 ετών, στα 27 κράτη – μέλη της Ε.Ε.και εξετάζει την αγορά παραποιημένων προϊόντων .
Ρεκόρ στην Ελλάδα
Σε ότι αφορά την παραποίηση/απομίμηση, λίγο περισσότερο από το ήμισυ (52%) των νέων στην Ευρώπη παραδέχονται ότι αγόρασαν τουλάχιστον ένα προϊόν απομίμησης στο Διαδίκτυο τους τελευταίους 12 μήνες. Το ποσοστό του 37% αποτελεί σημαντική αύξηση σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα (14% το 2019). Η αλλαγή αυτή είναι πιθανόν να αντικατοπτρίζει την καταγεγραμμένη αύξηση των διαδικτυακών αγορών κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19.
Ο αριθμός αυτός ποικίλλει ανά χώρα, με το υψηλότερο ποσοστό να καταγράφεται στην Ελλάδα (62%). Τα παραποιημένα προϊόντα, που αγοράζουν συνήθως οι νέοι, είναι κυρίως ρούχα και αξεσουάρ (17%), ακολουθούν τα υποδήματα (14%), οι ηλεκτρονικές συσκευές (13%) και τα είδη υγιεινής φροντίδας, τα καλλυντικά και τα αρώματα (12%). Βασικοί παράγοντες για την αγορά παραποιημένων προϊόντων είναι η τιμή και η διαθεσιμότητα
Οι νέοι βέβαια ανάφεραν τους προσωπικούς κινδύνους της απάτης στον κυβερνοχώρο και τις-απειλές ως σημαντικούς παράγοντες,Το ΣΔΟΕ, στην προσπάθεια αντιμετώπισης του οργανωμένου οικονομικού εγκλήματος κατάφερε νέο σοβαρό πλήγμα και στα κυκλώματα διακίνησης και εμπορίας παραποιημένων προϊόντων.