Το περιβάλλον μπορεί να επηρεάσει το είδος του φαγητού που επιθυμούμε.Η επιστήμη δείχνει ότι μπορεί, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για ήχους.Το φαγητό ως διαδικασία εμπλέκει όλες τις αισθήσεις, ακόμη και την ακοή και ο ήχος μπορεί να βελτιώσει το γεύμα.
Μπορεί να δίνετε ελάχιστη έως καθόλου προσοχή στη μουσική που ακούγεται σε ένα εστιατόριο ενώ γευματίζετε, αλλά ο ρυθμός και το είδος της μελωδίας μπορεί ασυνείδητα να επηρεάσει τις διατροφικές επιλογές.Στα εστιατόρια συχνά την χρησιμοποιούν για να βελτιώσουν την ατμόσφαιρα. Η έκθεση σε διαφορετική ένταση και μορφές μουσικής μπορεί να αλλάξει την ένταση των γλυκών και αλμυρών τροφίμων.
Οι επιστήμονες ονομάζουν «συναισθησία» την έννοια της μίας αίσθησης που επηρεάζει την άλλη, τη νευρολογική ανάμιξη δηλαδή των αισθήσεων.
Έρευνες έχουν δείξει πως το άκουσμα ενός τραγουδιού θα μπορούσε ακόμη και να επηρεάσει τις γευστικές μας προτιμήσεις αλλά και την ταχύτητα με την οποία τρώμε. Ερευνητές από μια μελέτη του 2020 που δημοσιεύτηκε στο Appetite διαπίστωσαν ότι ο ρυθμός επηρέαζε το πόσο γρήγορα έτρωγαν οι συμμετέχοντες.
Η ομάδα μελέτης μέτρησε πόσο χρόνο χρειάστηκαν πάνω από 200 εθελοντές από τη Δανία για να φάνε πέντε κομμάτια σοκολάτας ακούγοντας μουσική διαφορετικών ρυθμών, καθώς και καθόλου μουσική. Όσοι άκουγαν μουσική με αργό ρυθμό, ο χρόνος φαγητού επιβραδύνθηκε στα 38 δευτερόλεπτα.Η ακρόαση συνθέσεων με μουσικές νότες είχε ως αποτέλεσμα μεγαλύτερους χρόνους μάσησης από ό,τι όταν οι συμμετέχοντες άκουγαν τραγούδια με ξεχωριστές νότες.Η μουσική σε υψηλές συχνότητες συσχετίζεται συχνά με τη γλυκιά και ξινή γεύση, ενώ οι χαμηλοί τόνοι αυξάνουν την επίδραση των πικρών γεύσεων.
Η μουσική μπορεί επίσης να επηρεάσει τα τρόφιμα που αγοράζουμε. Μία έρευνα διαπίστωσε ότι η μουσική που παίζεται σε χαμηλή ένταση έφερε στους καταναλωτές μια χαλαρή κατάσταση, που τους οδήγησε να κάνουν πιο υγιεινές αγορές τροφίμων. Η μουσική που παιζόταν σε υψηλή ένταση,είχε το αντίθετο αποτέλεσμα.
Τέλος, η μουσική που δημιουργεί ψυχικούς συσχετισμούς με ορισμένα προϊόντα μπορεί επίσης να επηρεάσει τις συμπεριφορές αγοράς τροφίμων. Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of Applied Psychology διαπίστωσε ότι τις ημέρες που παιζόταν γαλλική μουσική σε μια γαλλική έκθεση κρασιού, οδήγησε σε αύξηση των πωλήσεων. Τα ίδια αποτελέσματα αποδείχθηκαν αληθή για τις γερμανικές πωλήσεις κρασιού τις ημέρες που έπαιζε γερμανική μουσική στο κατάστημα.
Έτσι, την επόμενη φορά που θα απολαμβάνουμε ένα γεύμα ή θα ψωνίζουμε στο σούπερ μάρκετ, ίσως θελήσουμε να ακούσουμε τι μουσική παίζει γύρω μας.