Στην Αθήνα έφτασε εκπρόσωπος της Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI), της εταιρίας που αγόρασε το 2017 την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με αφορμή το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.
Για αυτούς που δεν γνωρίζουν την σχέση του ΟΣΕ με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την FSI διαβάστε παρακάτω:
Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) αποτελεί τον Διαχειριστή της Σιδηροδρομικής Υποδομής στην ελληνική επικράτεια. Διαχειρίζεται, συντηρεί, λειτουργεί, εκσυγχρονίζει και επεκτείνει ένα σιδηροδρομικό δίκτυο πλέον των 2.200χλμ. κατά μήκος της χώρας.
Η λειτουργία του Οργανισμού αποσκοπεί σε δύο βασικούς στόχους:
Στην βελτιστοποίηση των πάσης φύσεως επιβατικών σιδηροδρομικών υπηρεσιών προς όφελος του επιβατικού κοινού και με στόχο να βρεθεί ο Σιδηρόδρομος στην κορυφή των μεταφορικών επιλογών του πολίτη.
Στην ανάπτυξη των εμπορευματικών συνδέσεων με στόχο να ενισχυθεί η ελληνική οικονομία με την ενίσχυση του διαμετακομιστικού έργου και των διευρωπαικών μεταφορών
Με λίγα λόγια ο ΟΣΕ είναι υπεύθυνος για το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας και κατά το παρελθόν ήταν και ο βασικός ιδιοκτήτης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.
Η Πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην FSI από το ΤΑΙΠΕΔ
Στις 18 Ιανουαρίου 2017 υπεγράφη, από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI), η σύμβαση πώλησης του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε στην FSI, έναντι συνολικού τιμήματος ευρώ 45 εκατ. ευρώ. Στις 14 Σεπτεμβρίου 2017 ολοκληρώθηκε η πώληση και μεταβίβαση του 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. στην FSI και εντάχθηκε στον ιταλικό όμιλο.
Το ΤΑΙΠΕΔ ολοκλήρωσε σύμφωνα με δημοσιεύματα της εποχής μία διαγωνιστική διαδικασία που ξεκίνησε πριν από το 2013 και οδήγησε στην ιδιωτικοποίηση της εταιρείας με αποτέλεσμα να υπάρξει κλείσιμο του φακέλου κρατικών ενισχύσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το χρέος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, ύψους 692 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία, πλέον υπό την επωνυμία HELLENIC TRAIN, διοικείται από πενταμελές Διοικητικό Συμβούλιο.
O όμιλος FSI αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρεία στην Ευρώπη και δραστηριοποιείται ήδη στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ολλανδία και τη Βρετανία. Ο όμιλος FSI απασχολεί πάνω από 75.000 εργαζόμενους. Σε ετήσια βάση εξυπηρετούνται 830 εκ. επιβάτες και μεταφέρονται 50 εκ. τόνοι εμπορευμάτων.
Η HELLENIC TRAIN είναι ο βασικός πάροχος (μέχρι και σήμερα ο μοναδικός) σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων. Η Εταιρεία παρέχει τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες χρησιμοποιώντας το δίκτυο και την εν γένει σιδηροδρομική υποδομή η οποία ανήκει στον ΟΣΕ (καταβάλλοντας τα αντίστοιχα τέλη πρόσβασης δικτύου).
Μητσοτάκης: Οι ευθύνες θα αποδοθούν. Ενώ η πολιτεία θα σταθεί δίπλα στις οικογένειες των θυμάτων.
Σαφώς και υπάρχουν ευθύνες για ότι έγινε στα Τέμπη και όπως ανέφερε ο κ.Μητσοτάκης ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, αναλαμβάνοντας την αντικειμενική πολιτική ευθύνη, υπέβαλε αμέσως την παραίτηση του. Το ίδιο και οι επικεφαλής του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ.
Βέβαια την παραίτηση του ο κ. Καραμανλής την υπέβαλε ένα μήνα μόλις πριν τις εκλογές και αν όπως είπε ο πρωθυπουργός η στάση του αυτή τον τιμά, θα τον τιμούσε περισσότερο εάν δήλωνε ότι δεν θα είναι υποψήφιος στις επικείμενες εκλογές.
Ευθύνες υπάρχουν και για το πως έφτασε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να πωληθεί στην FSI, αλλά περισσότερες ευθύνες υπάρχουν για το πως έφτασε η συγκεκριμένη εταιρεία (ΤΡΑΙΝΟΣΕ) να οφείλει 692 εκατ. ευρώ στον ΟΣΕ.
Για αυτές τις ευθύνες, δεν υπάρξουν ούτε συνέπειες ούτε παραιτήσεις.
Προσλαμβάνουν σταθμάρχες με μπλοκάκια
Το πρωί της Τετάρτης, ελάχιστες ώρες δηλαδή μετά την τραγωδία, επί της ουσίας την ημέρα της τραγωδίας, ο ΟΣΕ ανακοίνωσε νέους σταθμάρχες για 6 μήνες και με μπλοκάκι με την σχετική απόφαση να αναρτάται στη «Διαύγεια»..
Συγκεκριμένα, αναρτήθηκε σήμερα το πρωί, την ημέρα της τραγωδίας, στη «Διαύγεια» η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΕ, με ημερομηνία 16 Φεβρουαρίου 2023, για «ανάθεση παροχής Υπηρεσιών της ειδικότητας του Σταθμάρχη για χρονικό διάστημα 6 μηνών». Ειδικότερα, η απόφαση του ΔΣ του ΟΣΕ προβλέπει:
1) «την ανάθεση παροχής Υπηρεσιών της ειδικότητας του Σταθμάρχη, σε εξωτερικούς συνεργάτες (73) άτομα, για χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών (ήτοι από 01.04.2023 μέχρι και 30.09.2023), οι οποίοι θα απασχοληθούν σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο, σύμφωνα με τις ανάγκες του Οργανισμού»,
2) «το κόστος απασχόλησής τους εκτιμάται ότι θα ανέλθει στο ποσό των επτακοσίων ογδόντα τριών χιλιάδων (783.000,00) ευρώ πλέον ΦΠΑ, ήτοι 970.920,00 ευρώ».
Δείτε την απόφαση εδώ
Δυστυχώς υπάρχουν ευθύνες για όλα αυτά που ζούμε, από το «λεφτά υπάρχουν», μέχρι το «ΟΧΙ του δημοψηφίσματος που έγινε ΝΑΙ», ευθύνες για το ποιος επέτρεψε να πωληθούν τα δάνεια των διασωθέντων με χρήματα του Ελληνικού λαού, Ελληνικών Τραπεζών σε Funds, μέχρι τα δέντρα που σκοτώνουν ανθρώπους στο Ηράκλειο και τους χειμάρρους που στερούν ζωές στην Αγία Πελαγία.
Υπάρχουν ευθύνες…και όπως έλεγε ο συμπατριώτης μας Νίκος Καζαντάκης: «Δεν υπάρχουν ιδέες, υπάρχουν μονάχα άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες, κι αυτές παίρνουν το μπόι του ανθρώπου που τις κουβαλάει.»
Έτσι λοιπόν θα πορευθούμε και εμείς με το μπόι αυτών που επιλέγουμε να μας κυβερνούν…
Εμμανουήλ Ανδρέου