Όλοι οι μηχανοδηγοί που εκτελούσαν το συγκεκριμένο δρομολόγιο γνώριζαν για εκείνη την στροφή. Ακόμη κι αυτός που εκείνην την μοιραία ημέρα, αψηφώντας κάθε λογική, την πήρε με 190 χιλιόμετρα την ώρα αντί για 80 που ήταν το όριο και βύθισε την Ισπανία στο πένθος.
Ο ίδιος σαν από θαύμα επέζησε, αλλά την ίδια ώρα 79 άνθρωποι έχαναν την ζωή τους εξαιτίας της δικής του συμπεριφοράς. Βλέποντας το παραπάνω βίντεο αδυνατείς να το πιστέψεις, αλλά όντως παρά την σφοδρή σύγκρουση, βγήκε ζωντανός και μάλιστα σε τέτοια κατάσταση ώστε να είναι σε θέση να επικοινωνήσει τηλεφωνικά με τους υπεύθυνους της εταιρείας σιδηροδρόμων. Ουσιαστικά το περιεχόμενο αυτής της συνομιλίας αποτέλεσε και την κυνική ομολογία του για τις αιτίες της τραγωδίας.
Προφανώς σοκαρισμένος και ο ίδιος και με την αδρεναλίνη να ρέει σε μεγάλες ποσότητες, άρχισε να μιλάει ακατάληπτα, δίνοντας την εντύπωση ότι κατά διαστήματα έχανε την επαφή με την πραγματικότητα.
Παρά τις ελπίδες που διατύπωνε τηλεφωνικά πάντως, πίσω του 79 άνθρωποι είτε ανασύρθηκαν νεκροί είτε άφησαν την τελευταία πνοή τους λίγο αργότερα, στο πλέον θανατηφόρο δυστύχημα με τρένα στην Ισπανία μετά το 1944 όταν τρεις αμαξοστοιχίες είχαν συγκρουστεί μέσα σε μια σήραγγα κοντά στο χωριό Torre del Bierzo, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν περισσότεροι από 200 επιβάτες.
Οι φήμες τότε έλεγαν ότι την ώρα που συνέβη το κακό, ο Φρανσίσκο Χοσέ Γκαρθόν Άμο μιλούσε στο τηλέφωνο ή χάζευε στα social media, αλλά τελικά δεν ίσχυε τίποτα από τα δύο. Επιπλέον, δεν ανιχνεύθηκε αλκοόλ ή άλλη ουσία στον οργανισμό του. Όλα έγιναν επειδή ήθελε να τρέχει και συχνά καυχιόταν, μάλιστα, για αυτό όπως αποδείχθηκε από αναρτήσεις προηγούμενων ημερών στο facebook όπου είχε ανεβάσει φωτογραφία που έδειχνε το ταχύμετρο καρφωμένο στα 200 χλμ/ώρα.
Την επιβεβαίωση την έδωσε λίγο αργότερα τα δεδομένα του «μαύρου κουτιού». Σύμφωνα με τα στοιχεία, το τρένο είχε αναπτύξει ταχύτητα 192 χιλιομέτρων την ώρα. Ελάχιστα δευτερόλεπτα πριν την μοιραία σύγκρουση και πριν πάρει την στροφή, ο μηχανοδηγός πάτησε μεν φρένο, αλλά το μόνο που κατάφερε ήταν να μειώσει την ταχύτητα στα 153 χιλιόμετρα/ώρα. Και πάλι, δηλαδή, ήταν σχεδόν η διπλάσια από αυτήν που θα έπρεπε να έχει σε αυτό το σημείο, οδηγώντας έτσι –δυστυχώς κυριολεκτικά- στον θάνατο 79 ψυχές…