• Όροι Χρήσης
  • Ταυτότητα
  • Cookies και Πολιτική απορρήτου
  • Επικοινωνία
Πέμπτη, 30 Μαρτίου, 2023
  • Είσοδος
Μαλεβιζιώτης
  • Μαλεβιζιώτης
  • Μαλεβίζι
  • Κρήτη
  • Ελλάδα
  • Αθλητικά
  • Υγεία
  • Τουρισμός
  • Πανελλήνιες
Κανένα Αποτέλεσμα
Εμφάνιση Αποτελεσμάτων
  • Μαλεβιζιώτης
  • Μαλεβίζι
  • Κρήτη
  • Ελλάδα
  • Αθλητικά
  • Υγεία
  • Τουρισμός
  • Πανελλήνιες
Κανένα Αποτέλεσμα
Εμφάνιση Αποτελεσμάτων
Μαλεβιζιώτης
Κανένα Αποτέλεσμα
Εμφάνιση Αποτελεσμάτων

Από πού προέρχονται τα δομικά υλικά που χρησιμοποιούνται στα διατηρητέα κτήρια και είναι τελικά τόσο ακριβή η αποκατάστασή τους;

11 Μαρτίου, 2023
σε Social Trends, Επικαιρότητα
Εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης 1 min read
0
Από πού προέρχονται τα δομικά υλικά που χρησιμοποιούνται στα διατηρητέα κτήρια και είναι τελικά τόσο ακριβή η αποκατάστασή τους;
5
Κοινοποιήσεις
231
Προβολές
Share on FacebookShare on Twitter
Διαφήμιση

Το 1961 ο Ιωάννης Δαλκαφούκης δημιούργησε στη Θεσσαλονίκη μια μάντρα δομικών υλικών, η οποία δεν έμοιαζε με τις άλλες.

Στον χώρο της υπήρχαν υλικά ασυνήθιστα στη Βόρεια Ελλάδα: ελαφρόπετρα Σαντορίνης και θηραϊκή γη, μια φυσική ποζολάνη που «γεννιέται» στο ηφαίστειο και είναι απαραίτητη για τα κονιάματα που χρησιμοποιούνται σε μνημεία και παραδοσιακά κτήρια.

Ο Ιωάννης Δαλκαφούκης δεν είχε καταγωγή από τη Θήρα ή σχέση με το νησί, αλλά η έλλειψη τέτοιων υλικών στη βορειοελλαδική αγορά τον οδήγησε στη συγκεκριμένη επιχειρηματική απόφαση, η οποία τον δικαίωσε: η θηραϊκή γη που έφερνε στη Θεσσαλονίκη χρησιμοποιήθηκε κατά τις εργασίες αποκατάστασης της Ροτόντας, του εμβληματικού μνημείου του 4ου αιώνα στην πόλη, μετά τον μεγάλο σεισμό του 1978. Και η επιχείρησή του όχι απλώς επιβίωσε, αλλά εδώ και λίγα χρόνια έχει εντάξει στο δυναμικό της και την τρίτη γενιά, τα εγγόνια του, Γιώργο και Ιωάννα Μικρού.

«Το να χρησιμοποιείς σε ένα διατηρητέο λανθασμένα δομικά υλικά είναι σαν να κάνεις μετάγγιση αίματος με άλλη ομάδα από αυτή που χρειάζεται ο άνθρωπος»: χρόνια πριν, η κόρη του, Μαρία Δαλκαφούκη, άκουσε σε ένα συνέδριο τη συγκεκριμένη φράση, η οποία εντυπώθηκε στο μυαλό της. Τα «σωστά» δομικά υλικά για κάποιες χρήσεις δεν παράγονταν, ούτε εισάγονταν στην Ελλάδα περίπου 20 χρόνια πριν, όταν παρέλαβε τη «σκυτάλη» της οικογενειακής επιχείρησης ως εκπρόσωπος της δεύτερης γενιάς. Τότε, διαπιστώνοντας το μεγάλο κενό, άρχισε να εισάγει κονιάματα και πρώτες ύλες χωρίς τσιμέντο από την Ιταλία, ως η πρώτη -όπως λέει- εμπορική εταιρεία με το συγκεκριμένο αντικείμενο στην Ελλάδα. Ανάμεσα στους πρώτους πελάτες της ήταν τότε το υπουργείο Πολιτισμού και το Άγιον Όρος, αλλά γρήγορα η παλέτα «άνοιξε» και συμπεριέλαβε εκατοντάδες κτήρια. Στο χαρτοφυλάκιό της προστέθηκαν εκτός από μονές του Αγίου Όρους, διατηρητέα χτισμένα πριν από το 1930, κάστρα και παλιοί φάροι, και, με ορμητήριο τη Θεσσαλονίκη, τα δομικά υλικά που εμπορεύεται βρέθηκαν -μεταξύ άλλων- στην Ακρόπολη, τον Πανάγιο Τάφο στα Ιεροσόλυμα, το Ευπαλίνειο Όρυγμα στη Σάμο και το Οθωμανικό Χαμάμ στο Καστελόριζο, όπως επισημαίνει.

Δείτε Επίσης

Αυτός είναι, επίσημα, ο πληθυσμός της Κρήτης-Υπερτερούν οι γυναίκες

Αυτός είναι, επίσημα, ο πληθυσμός της Κρήτης-Υπερτερούν οι γυναίκες

30 Μαρτίου, 2023
H Κρήτη σας προσκαλεί να ζήσετε ένα αυθεντικό Πάσχα

Μερομήνια: Με τι καιρό θα γιορτάσουμε το Πάσχα

30 Μαρτίου, 2023
Σε αργία ο γιατρός που κατηγορείται για τον βιασμό του ανήλικου αγοριού στο Ηράκλειο

Καθηγητής έδιωχνε τους γονείς μαθήτριας δημοτικού και ασελγούσε σε βάρος της

30 Μαρτίου, 2023
Πυροσβέστες της ΕΜΑΚ, διασώστες και τον Λέκκα στέλνει η Ελλάδα στην Τουρκία μετά τον σεισμό των 7,8 Ρίχτερ

Το ασθενοφόρο έτρεξε την Πυροσβεστική

30 Μαρτίου, 2023

Τα περισσότερα από τα έργα, στα οποία χρησιμοποιούνται δομικά υλικά που εμπορεύεται η εταιρεία της, η Μαρία Δαλκαφούκη τα έχει επισκεφτεί μία ή περισσότερες φορές κατά το στάδιο της αποκατάστασης, για να διαπιστώσει τη σωστή εφαρμογή τους. Όπως λέει, ιδίως μετά την έξαρση της πανδημίας, που οδήγησε πολλούς τεχνίτες εκτός Ελλάδας, οι εξειδικευμένοι μάστορες του είδους λείπουν. Γι' αυτό η εταιρεία της βρίσκεται σε συζητήσεις με ΜΚΟ και άλλους φορείς στον χώρο του πολιτισμού, για την ίδρυση σχολής, που θα εκπαιδεύει τους τεχνίτες πάνω στην εφαρμογή δομικών υλικών του είδους σε διατηρητέα κτήρια και ιστορικές κατασκευές. Κονιάματα χωρίς τσιμέντο, κατάλληλα για διατηρητέα κτήρια, εξακολουθεί να μην παράγει κάποιος στην Ελλάδα, σημειώνει και προσθέτει ότι τα τελευταία 4-5 χρόνια τα υλικά του είδους εξελίσσονται σε τάση, όχι μόνο για ιστορικά κτήρια, αλλά και για νέες κατασκευές, χάρη στον οικολογικό τους χαρακτήρα, καθώς έχουν διαπνοή, δεν εκπέμπουν ράδιο και μπορούν να ανακυκλωθούν. Άλλωστε, προσθέτει, καθώς η ζήτηση αυξάνεται, οι τιμές αυτών των υλικών τείνουν να ισομεριστούν με τις αντίστοιχες των συμβατικών.

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του Maleviziotis.gr στο Google News

Είναι όντως πανάκριβη η αποκατάσταση ενός διατηρητέου;

«Τα δομικά υλικά ενός διατηρητέου κτηρίου έχουν "ζήσει" μαζί για 200 ή περισσότερα χρόνια, άρα προσπαθείς να τα σεβαστείς, όπως και τον τρόπο κατασκευής του. Χρειάζεται να πας "με τα νερά" του κτηρίου, ώστε να είσαι σίγουρος για το πώς θα αντιδράσει στον χρόνο» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η αναπληρώτρια καθηγήτρια του Τμήματος Αρχιτεκτόνων του ΑΠΘ, Μαρία Δούση, διευθύντρια στο διατμηματικό μεταπτυχιακό πρόγραμμα με τίτλο «Προστασία, συντήρηση και αποκατάσταση μνημείων πολιτισμού» του ΑΠΘ. Συμπληρώνει πως όταν σε ένα διατηρητέο η τοιχοποιία είναι εμφανής ή υπάρχουν -για παράδειγμα- πολύ ιδιαίτερα δάπεδα, χρειάζεται να χρησιμοποιηθούν κατά την αποκατάσταση υλικά πανομοιότυπα με τα αρχικά. Επιπλέον, δεν γκρεμίζεις την τοιχοποιία για να την ξαναφτιάξεις, παρά προσπαθείς να αποτιμήσεις σωστά αυτό που έχεις στα χέρια σου, το οποίο μπορεί να έχει μάλιστα εξαιρετικές αντισεισμικές ιδιότητες.

Αντίθετα, όταν τέτοια στοιχεία (π.χ., τοιχοποιία) δεν είναι εμφανή στα διατηρητέα ή όταν δεν πρόκειται για σημαντικά μνημεία ή για κτήρια ιδιαίτερης σημασίας, η αποκατάσταση γίνεται συχνά με συμβατικά υλικά, που χρησιμοποιούνται στις τρέχουσες κατασκευές, όπως γίνεται κατά κανόνα στα ιδιωτικά έργα, με την αίσθηση ότι είναι πιο οικονομικά. Η αποκατάσταση διατηρητέων ωστόσο, στα οποία χρησιμοποιούνται συμβατά υλικά και μέθοδοι κατασκευής, «δεν είναι ακριβή, αντιθέτως στοιχίζει φθηνότερα ή τουλάχιστον το ίδιο με την ανέγερση ενός νέου κτίσματος, ίδιου μεγέθους», όπως λέει η Μαρία Δούση, επικαλούμενη και τις μελέτες αποκατάστασης που έγιναν σε 10-15 διατηρητέα στη Βόρεια Ελλάδα, ανάμεσα στα οποία το χτισμένο το 1925-1927 κτήριο της Ενωσης Συνακτών Ημερησίων Εφημερίδων Μακεδονίας-Θράκης (ΕΣΗΕΜ-Θ) στη Στρατηγού Καλλάρη και η έδρα του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (1929) στη Διαγώνιο. Σε σημερινές τιμές, λέει, μια τρέχουσα νέα κατασκευή του 1990 στοίχιζε περί τα 1000 ευρώ, ενώ η σωστή αποκατάσταση ενός διατηρητέου 900-1100 ευρώ ανά τετραγωνικό. «Το υψηλό κόστος της αποκατάστασης των διατητηρέων είναι ένας μύθος που χρειάζεται να καταρριφθεί» τονίζει.

Κυρίαρχη τάση στην Ευρώπη η αποκατάσταση διατηρητέων αλλά στην Ελλάδα οι εξειδικευμένοι τεχνίτες λείπουν

Κατά τη Μαρία Δούση, η αποκατάσταση των διατηρητέων είναι κυρίαρχη τάση στην Ευρώπη, για λόγους όχι μόνο διατήρησης της ιστορικής μνήμης, αλλά και οικονομικούς, αναπτυξιακούς και περιβαλλοντικούς. «Δεν χτίζουμε πλέον καινούργια κτήρια, οι πόλεις έχουν κορεστεί. O David Chipperfield κέρδισε το (αποκαλούμενο και Νόμπελ της αρχιτεκτονικής) βραβείο "Pritzker", ακριβώς επειδή πρότεινε τέτοιες λύσεις και το θεωρώ πολύ ευχάριστο ότι πολλοί νέοι Ελληνες και Ελληνίδες αρχιτέκτονες έχουν τα τελευταία χρόνια στραφεί στην ανακαίνιση, αποκατάσταση και ενεργειακή αναβάθμιση υφιστάμενων κτηρίων» λέει και προσθέτει ότι στο πεδίο αυτό αναπτύσσεται έρευνα και είναι σε εξέλιξη διατριβές, για το πώς η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει παραδοσιακά υλικά να γίνουν ακόμα ανθεκτικότερα: «Για παράδειγμα, βλέπουμε πώς μπορούμε να βελτιώσουμε τη σύσταση των πηλοκονιαμάτων των ξυλόπηκτων στην Άνω Πόλη, χωρίς να αλλάξουν οι ιδιότητές τους. Όταν έφτιαχναν πηλοκονιάματα ή πηλότουβλα πριν 100 ή 200 χρόνια, έβαζαν μέσα άχυρο. Εμείς βλέπουμε πώς μπορούμε να διατηρήσουμε τις ιδιότητες χρησιμοποιώντας κάποιο άλλο υλικό αντί του άχυρου» σημειώνει.

Επισημαίνει επίσης το έλλειμμα που υπάρχει, ιδίως τα τελευταία χρόνια, σε τεχνίτες εξειδικευμένους στην αποκατάσταση διατηρητέων και μνημείων. «Παλιά υπήρχαν τεχνίτες από τους οποίους οι μηχανικοί μαθαίναμε κιόλας. Πλέον οι παλιοί έχουν πάρει σύνταξη και καινούργιοι δεν εκπαιδεύονται, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλο έλλειμμα δυναμικού» λέει και προσθέτει ότι ίσως μια λύση θα ήταν να υπάρχει στενότερη συνεργασία πάνω σε εκπαιδευτικές δράσεις μεταξύ τεχνιτών και εταιρειών που παράγουν ή εμπορεύονται ειδικά δομικά υλικά για χρήση σε διατηρητέα κτήρια και μνημεία.

Δύο αρχιτέκτονες περιγράφουν «από πρώτο χέρι» τη διαδικασία αποκατάστασης δομικών υλικών σε ένα διατηρητέο

«Από πρώτο χέρι» γνωρίζουν τις δυσκολίες στην αποκατάσταση ενός διατηρητέου, αλλά και στην εξεύρεση ειδικών δομικών υλικών οι αρχιτέκτονες Γιόλα Σαβάνη και Γιώργος Παυλίδης, οι οποίοι μαζί με την Βασιλική Μάσεν, ανέλαβαν το πρότζεκτ της αρχιτεκτονικής μελέτης – επίβλεψης για την αποκατάσταση και επανάχρηση του Μεγάρου Λόγγου, ευρύτερα γνωστού ως «Κόκκινο Σπίτι», στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης. Το «Κόκκινο Σπίτι» έχει χαρακτηριστεί από το Υπουργείο Πολιτισμού ως «διατηρητέο μνημείο με απόλυτη προστασία», στο οποίο εμπεριέχεται και πλούσιος ζωγραφικός και ανάγλυφος διάκοσμος.

Οι δύο αρχιτέκτονες περιγράφουν αναλυτικά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ σε ποια κατάσταση βρίσκονταν τα δομικά υλικά και στοιχεία του διατηρητέου όταν το ανέλαβαν και από πού προμηθεύτηκαν ό,τι έλειπε ή είχε καταστραφεί. Όπως εξηγεί η Γιόλα Σαβάνη, «υπήρχε κάποια καταπόνηση των υλικών, που οφειλόταν στην εγκατάλειψη του κτηρίου, την υγρασία και την παντελή έλλειψη συντήρησης τα τελευταία 30 χρόνια. Διατηρήθηκαν σε πολύ καλή κατάσταση τα εσωτερικά ξύλινα κουφώματα, τα μεταλλικά κιγκλιδώματα και τα γύψινα διακοσμητικά, ενώ σε καλή κατάσταση ήταν επίσης τα μάρμαρα και οι μωσαϊκές βαθμίδες των κλιμακοστασίων. Στους βοηθητικούς χώρους, καθώς και στα δάπεδα των εξωστών και των πλατύσκαλων, διατηρήθηκε το 70% των πολύχρωμων τσιμεντοπλακιδίων. Εξωτερικά διατηρήθηκαν σε καλή κατάσταση τα ανάγλυφα διακοσμητικά κονιάματα, καθώς και το 70% του έγχρωμου σταμπωτού κονιάματος (απομίμηση κόκκινου τούβλου). Δεν διατηρήθηκαν τα ξύλινα δάπεδα και τα εξωτερικά κουφώματα και αντικαταστάθηκαν στο σύνολο τους. Διατηρήθηκε στο 80% ο ζωγραφικός διάκοσμος των οροφών, αφού κατά κάποιο τρόπο παρέμεινε προστατευμένος κάτω από βαφές υδροχρώματος, που εφαρμόστηκαν κατά την διάρκεια των χρόνων».

Η προμήθεια των υλικών για την αποκατάσταση έγινε, όπου αυτό ήταν δυνατόν, από ελληνικές εταιρείες. Για παράδειγμα, η ενίσχυση του σκυροδέματος του φέροντος οργανισμού με οπλισμένους μανδύες σκυροδέματος και μανδύες με υαλονήματα FRP, πραγματοποιήθηκε από εταιρεία με έδρα την Πυλαία, ενώ την αναπαραγωγή των έγχρωμων τσιμεντοπλακιδίων, που απαιτήθηκε για τη συμπλήρωση κενών στα δάπεδα, ανέλαβε εταιρεία της Θεσσαλονίκης, που εξειδικεύεται στο αντικείμενο. Τα ξύλινα εξωτερικά κουφώματα ανακατασκευάστηκαν στην ίδια μορφή με τα παλαιά, αλλά με προδιαγραφές στεγάνωσης και ηχομόνωσης από εταιρεία στο Mουζάκι της Καρδίτσας, αλλά για τα επιδιορθωτικά κονιάματα και χρώματα στις εσωτερικές και εξωτερικές επιφάνειες χρησιμοποιήθηκαν προϊόντα ιταλικής κατασκευής, αφότου διαπιστώθηκε -κατόπιν εργαστηριακών ελέγχων- ότι «ήταν απολύτως συμβατά με τα υφιστάμενα στο κτήριο».

Ανασυνθέτοντας την αρχική εικόνα με παλιές φωτογραφίες, χαρακτικά, έργα ζωγραφικής

Παρήχθησαν ακόμα δείγματα υλικών που χρησιμοποιήθηκαν στα εξωτερικά και εσωτερικά τμήματα του κτηρίου, «τα οποία υποβλήθηκαν -μαζί με την παθολογία υλικών και τη μελέτη αποκατάστασης δομικών υλικών- προς έγκριση καταρχήν στην Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Κεντρικής Μακεδονίας» εξηγεί η Γιόλα Σαβάνη, περιγράφοντας πώς οι άνθρωποι που εργάζονται πάνω σε μια αποκατάσταση πετυχαίνουν να διατηρήσουν τον αρχικό χαρακτήρα του κτηρίου: καταφεύγουν μεταξύ άλλων σε εύρεση των σχεδίων της αρχικής αρχιτεκτονικής μελέτης, φωτογραφικού υλικού του παρελθόντος, χαρακτικών και έργων ζωγραφικής, αλλά και στις εργαστηριακές έρευνες και αναλύσεις φορέων όπως το Εργαστήριο Δομικών Υλικών στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ.

Υπάρχουν αρκετοί εξειδικευμένοι τεχνίτες στη Θεσσαλονίκη και την Ελλάδα για την εφαρμογή υλικών του είδους; «Δεν υπάρχουν αρκετοί έμπειροι. Μετά την περίοδο προετοιμασίας της πόλης της Θεσσαλονίκης ως Πολιτιστικής Πρωτεύουσας, το 1997, δεν υπήρξε ζήτηση εξειδικευμένων τεχνιτών, αφού δεν υπάρχουν σχολές εφαρμογής δομικών υλικών, παρά μόνο οι σχολές συντήρησης έργων τέχνης. Οι φοιτητές αυτών των σχολών δεν έχουν τη δυνατότητα να εξασκηθούν σε εργοτάξια» λέει η Γιόλα Σαβάνη, κατά την οποία το κόστος αποκατάστασης ιστορικών κτηρίων είναι υψηλότερο σε σχέση με μια συμβατική κατασκευή, ειδικά όταν απαιτούνται ιδιαίτερες επεμβάσεις ενίσχυσης του φέροντος οργανισμού, όταν υπάρχει καλλιτεχνικός διάκοσμος που πρέπει να συντηρηθεί και δομικά υλικά όπως μάρμαρα, τσιμεντοπλακίδια, μεταλλικά στοιχεία, περίτεχνα δάπεδα, ξύλινα κουφώματα κλπ.

Αλεξάνδρα Γούτα

*Tη φωτογραφία παραχώρησε η Μαρία Δούση

© ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ετικέτες: αποκατάστασηδιατηρητέο κτίσμαδομικά υλικά
Κοινοποίηση2Tweet1Κοινοποίηση1Αποστολή
Προηγούμενο Άρθρο

Ο οδικός χάρτης για την αποκατάσταση της λειτουργίας των σιδηροδρόμων – Οι άξονες για την επόμενη ημέρα

Επόμενο Άρθρο

Τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα από τον Απρίλιο, αναβίωση ρυθμίσεων για Εφορία και Ταμεία

ΣχετικάΆρθρα

Κρήτη: Μετά από το σοβαρό τροχαίο η Κατερίνα περπατά ξανά
Κρήτη

Κρήτη: Μετά από το σοβαρό τροχαίο η Κατερίνα περπατά ξανά

5 Φεβρουαρίου, 2023
Ο Δήμος Αθηναίων προχωρά στην αποκατάσταση του σπιτιού της Μαρίας Κάλλας
Life

Ο Δήμος Αθηναίων προχωρά στην αποκατάσταση του σπιτιού της Μαρίας Κάλλας

11 Δεκεμβρίου, 2022
Καταγράφονται τα βοτσαλωτά στο νησί της Κάσου
Ελλάδα

Καταγράφονται τα βοτσαλωτά στο νησί της Κάσου

10 Δεκεμβρίου, 2022
Ένα βήμα πιο κοντά στο θαύμα: Εντοπίστηκαν νευρώνες που αποκαθιστούν το βάδισμα σε παράλυτους
Υγεία

Ένα βήμα πιο κοντά στο θαύμα: Εντοπίστηκαν νευρώνες που αποκαθιστούν το βάδισμα σε παράλυτους

10 Νοεμβρίου, 2022
Σχεδόν έξι αιώνες παραμένει «ζωντανό» το παλαιότερο κερκυραϊκό αστικό σπίτι της ενετοκρατίας στην «καρδιά» της Παλιάς Πόλης
Ελλάδα

Σχεδόν έξι αιώνες παραμένει «ζωντανό» το παλαιότερο κερκυραϊκό αστικό σπίτι της ενετοκρατίας στην «καρδιά» της Παλιάς Πόλης

28 Αυγούστου, 2022
Συναγερμός για φωτιές και σήμερα – Ο άνεμος μεταφέρει καύτρες έως και 700 μέτρα – Οι περιοχές που κινδυνεύουν
Ελλάδα

Η πορεία αποκατάστασης των πυρόπληκτων δασικών περιοχών στη χώρα

6 Αυγούστου, 2022
Διαβάστε Περισσότερα
Επόμενο Άρθρο
Τέλη Κυκλοφορίας 2023: Ανακοινώθηκε δίμηνη παράταση – Μέχρι πότε θα μπορείτε να τα πληρώσετε – Πως θα τα τυπώσετε

Τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα από τον Απρίλιο, αναβίωση ρυθμίσεων για Εφορία και Ταμεία

Ο Σύλλογος Λογοτεχνών, Εικαστικών και Συγγραφέων «Κρητών Λόγος» μετέχει στην πανελλαδική θλίψη της τραγωδίας των Τεμπών

Ο Σύλλογος Λογοτεχνών, Εικαστικών και Συγγραφέων «Κρητών Λόγος» μετέχει στην πανελλαδική θλίψη της τραγωδίας των Τεμπών

Τελευταία νέα

Αυτός είναι, επίσημα, ο πληθυσμός της Κρήτης-Υπερτερούν οι γυναίκες
Κρήτη

Αυτός είναι, επίσημα, ο πληθυσμός της Κρήτης-Υπερτερούν οι γυναίκες

30 Μαρτίου, 2023
H Κρήτη σας προσκαλεί να ζήσετε ένα αυθεντικό Πάσχα
Ελλάδα

Μερομήνια: Με τι καιρό θα γιορτάσουμε το Πάσχα

30 Μαρτίου, 2023
Σε αργία ο γιατρός που κατηγορείται για τον βιασμό του ανήλικου αγοριού στο Ηράκλειο
Ελλάδα

Καθηγητής έδιωχνε τους γονείς μαθήτριας δημοτικού και ασελγούσε σε βάρος της

30 Μαρτίου, 2023
Διαφήμιση

Δημοφιλή

  • All
  • Μαλεβίζι
Άφησε τον «Υπαρκτό Παράδεισο» του Δήμου Μαλεβιζίου η Νίκη Μπελαδάκη

Άφησε τον «Υπαρκτό Παράδεισο» του Δήμου Μαλεβιζίου η Νίκη Μπελαδάκη

23 Μαρτίου, 2023
Επίδομα ακρίβειας: Ποιοι δικαιούνται τα 250 ευρώ – Πότε θα γίνουν οι πληρωμές

ΔΥΠΑ: Έκτακτο επίδομα 1.000 ευρώ σε ανέργους – Πότε πληρώνεται

21 Μαρτίου, 2023
Ο "βολευτής"

Ο "βολευτής"

27 Μαρτίου, 2023
Αναστάτωση και προβληματισμός στα Καλέσα μετά την παραίτηση του Μιχάλη Αλμπαντάκη

Αναστάτωση και προβληματισμός στα Καλέσα μετά την παραίτηση του Μιχάλη Αλμπαντάκη

26 Μαρτίου, 2023
25η Μαρτίου Παρέλαση Γάζι: Ξάφνιασαν τους «μεγάλους» και κέρδισαν το πιο ζεστό χειροκρότημα

25η Μαρτίου Παρέλαση Γάζι: Ξάφνιασαν τους «μεγάλους» και κέρδισαν το πιο ζεστό χειροκρότημα

25 Μαρτίου, 2023
Στο σκαμνί 29χρονος βοσκός, που κατηγορείται ότι ασέλγησε σε αγοράκι

Λυράρης με καταγωγή από το Μαλεβίζι ο βιαστής και μαστροπός του 11χρονου αγοριού στο Ηράκλειο

27 Μαρτίου, 2023
Ηράκλειο: Αυτός είναι ο 66χρονος λυράρης που βίαζε και εξέδιδε τον 11χρονο

Ηράκλειο: Αυτός είναι ο 66χρονος λυράρης που βίαζε και εξέδιδε τον 11χρονο

27 Μαρτίου, 2023
Πότε πέφτει του Αγίου Γεωργίου 2021 – Γιατί είναι «κινητή» γιορτή

Πότε πέφτει του Αγίου Γεωργίου 2023 – Γιατί είναι «κινητή» γιορτή

12 Ιανουαρίου, 2023
Μίλησε ο 18χρονος που κατηγορείται ότι βίασε τον 13χρονο αδερφό του!

Συγκλονισμένο το Μαλεβίζι από την σύλληψη του γνωστού Λυράρη για βιασμό

27 Μαρτίου, 2023
28η Οκτωβρίου – Σε ζωντανή μετάδοση η παρέλαση στο Γάζι από το Maleviziotis.gr

25η Μαρτίου 2023 – Δείτε ολόκληρη την παρέλαση στο Γάζι από το Maleviziotis.gr

25 Μαρτίου, 2023
MMALEVIZIOTIS.GR

Τα νέα του Μαλεβιζίου, της Κρήτης & ειδήσεις από την Ελλάδα και τον υπόλοιπο κόσμο με συνεχή ροή ειδήσεων σε πολιτισμό,κοινωνία,αθλητισμό,οικονομία

Ακολουθήστε μας

Αναζήτηση Κατηγοριών

  • Uncategorized
  • Μαλεβίζι
  • Μαλεβιζιώτης Θέμα
  • Κρήτη
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Gossip
  • Life
  • Social Trends
  • Απόψεις
  • Η άλλη Κρήτη
  • Η Φωτογραφία της ημέρας
  • Πανελλήνιες
  • Τα σχολιανά μας
  • Τουρισμός
  • Υγεία

Μαλεβίζι

Φρίκη προκαλούν οι αποκαλύψεις για το λυράρη που βίαζε και εξέδιδε 11χρονο – Στο κάδρο ακόμη 29 άτομα με ψεύτικο προφίλ

«Θέμα χρόνου οι νέες συλλήψεις» λέει ο Σφακιανάκης για την υπόθεση μαστροπείας ανηλίκου από τον λυράρη

30 Μαρτίου, 2023
Το Φόδελε γιορτάζει τον ‘’καρπό που κατοικούν οι ηλιαχτίδες’

Το Φόδελε γιορτάζει τον ‘’καρπό που κατοικούν οι ηλιαχτίδες’

29 Μαρτίου, 2023
Στο Γάζι την Κυριακή η εκδήλωση τιμής και μνήμης για τον οπλαρχηγό Ηρακλή Κοκκινίδη

Στο Γάζι την Κυριακή η εκδήλωση τιμής και μνήμης για τον οπλαρχηγό Ηρακλή Κοκκινίδη

29 Μαρτίου, 2023
Αφιέρωμα στο Καβροχώρι και τους ανθρώπους του από την εκπομπή «Ένας Παράδεισος Υπαρκτός»

Αφιέρωμα στο Καβροχώρι και τους ανθρώπους του από την εκπομπή «Ένας Παράδεισος Υπαρκτός»

29 Μαρτίου, 2023
  • Όροι Χρήσης
  • Ταυτότητα
  • Cookies και Πολιτική απορρήτου
  • Επικοινωνία

© 2022 Maleviziotis.gr - Powered by IMMKO.

Κανένα Αποτέλεσμα
Εμφάνιση Αποτελεσμάτων
  • Μαλεβιζιώτης
  • Μαλεβίζι
  • Κρήτη
  • Ελλάδα
  • Αθλητικά
  • Υγεία
  • Τουρισμός
  • Πανελλήνιες
    • Πανελλήνιες 2022

© 2022 Maleviziotis.gr - Powered by IMMKO.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Προσθήκη Νέας Playlist