Προθεσμία να απολογηθούν την ερχόμενη εβδομάδα πήραν από τον εφέτη ανακριτή ο συμβασιούχος σταθμάρχης και ο δεύτερος και αρχαιότερος σταθμάρχης που ήταν βάρδια το απόγευμα πριν από τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη.
Αναλυτικότερα, ο συμβασιούχος σταθμάρχης θα απολογηθεί την ερχόμενη Δευτέρα, ενώ ο αρχαιότερος σταθμάρχης την ερχόμενη Τρίτη.
Θυμίζουμε ότι για τους δύο σταθμάρχες και τον επιθεωρητή έχει ασκηθεί δίωξη για τα ίδια, κακουργηματικού και πλημμεληματικού χαρακτήρα, αδικήματα όπως του 59χρονου προφυλακισμένου σταθμάρχη.
Τι θα υποστηρίξουν στις απολογίες τους
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο συμβασιούχος σταθμάρχης θα υποστηρίξει στην απολογία του πως δεν αναχώρησε νωρίτερα από την θέση του, αλλά παρέμεινε σε αυτή και 15 λεπτά παραπάνω.
«Εργάστηκα επί 8 ώρες. Αναχώρησα στις 22:15, δηλαδή περίμενα ένα τέταρτο επιπλέον.
Οι προϊστάμενοί μου, μου είχαν πει ότι 8ωρη εργασία θα προσφέρω και δεν δικαιούμαι υπερωρίες. Εργαζόμουν από 1/2/2023 και ολόκληρο τον μήνα αναχωρούσα στις 22.15 παίρνοντας το τελευταίο τρένο για Βόλο, όπως μου είχαν πει οι προϊστάμενοί μου.
Όταν αναχώρησα από την εργασία μου ήταν όλα τακτοποιημένα. Δεν υπήρχε κάποια εκκρεμότητα» είχε πει ο συμβασιούχος σταθμάρχης, σύμφωνα με το MEGA.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο δεύτερος σταθμάρχης θα παραδεχθεί ότι έφυγε νωρίτερα κατά μισή ώρα, ενώ είναι βέβαιο ότι θα κληθεί να απαντήσει γιατί έκανε κάτι τέτοιο και ποιος διόρθωσε με μπλάνκο την ώρα στο βιβλίο βαρδιών.
Πότε απολογείται ο επιθεωρητής
Από την πλευρά του, ο επιθεωρητής κυκλοφορίας που τοποθέτησε στις νυχτερινές βάρδιες τον προφυλακισμένο 59χρονο σταθμάρχη, θα βρεθεί ενώπιον του εφέτη ανακριτή στις 30 Μαρτίου.
Ο ίδιος αναμένεται να υποστηρίξει πως το σκηνικό του δυστυχήματος συνθέτουν μια σειρά από λάθη, μεταξύ των οποίων είναι η εγκατάλειψη των θέσεων από τους δύο σταθμάρχες και η μη τήρηση του ωραρίου τους.
Θα τονίσει ότι ευθύνες φέρει τόσο ο μηχανοδηγός που δεν ενημέρωσε για την είσοδο στη γραμμή καθόδου όσο και ο σταθμάρχης που δεν ανέφερε στο τηλεγράφημά του τη γραμμή στην οποία θα κινούνταν η αμαξοστοιχία.
Τέλος, θα ισχυριστεί ότι δυστύχημα οφείλεται και στην ολιγωρία για την εγκατάσταση της τηλεδιοίκησης και των έργων σηματοδότησης.
«Δεν είχα ειδοποίηση από κανέναν από τους τρεις σταθμάρχες βάρδιας (μεταξύ 22:00 – 23:00) ότι η IC62 είχε καθυστέρηση 55 λεπτά. Τον σταθμάρχη που προφυλακίστηκε άλλοι τον εκπαίδευσαν, άλλοι τον πιστοποίησαν.
Ως πιστοποιημένος σταθμάρχης μπορούσε να μπει βάρδια σε οποιονδήποτε σταθμό. Μετά τις 23.00 το βράδυ που θα ήταν μόνος του, είχε λιγότερη κίνηση.
Επτά αμαξοστοιχίες θα περνούσαν, εκ των οποίων οι τέσσερις ήταν εμπορικές και θα έκαναν απλώς διέλευση από τον σταθμό», σημείωσε ο επιθεωρητής κυκλοφορίας.
Ο επιθεωρητής αναμένεται να επιρρίψει ευθύνες κατά πάντων και έχει τονίσει ότι θα μιλήσει δημόσια μόλις ολοκληρωθεί η απολογία του.