Αλλαγές στη σήμανση των προϊόντων υποχρεώνονται να εφαρμόσουν τα σούπερ μάρκετ.Από χθες Δευτέρα 15 Μαίου έγιναν οι αλλαγές για να μπει οριστικό τέλος στις απάτες με δήθεν προσφορές στα σούπερ μάρκετ.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τη σχετική ρύθμιση του υπουργείου Ανάπτυξης, θα πρέπει να μπουν έντονα και μεγάλα γράμματα στα ταμπελάκια όπου αναγράφονται οι τιμές των προϊόντων, ώστε οι καταναλωτές να ενημερώνονται άμεσα και εύκολα και μην παραπλανώνται ως προς την τιμή ή την ποσότητα του προϊόντος που αγοράζουν.
Αναλυτικά, στα συσκευασμένα προϊόντα θα πρέπει να αναγράφεται κατ΄ ελαχιστο:
α) η τιμή πώλησης ανά συσκευασία προϊόντος
β) η τιμή ανά μονάδα μέτρησης
γ) αλλά και η ονομασία του προϊόντος
Οι τιμές θα πρέπει να έχουν έντονη γραμματοσειρά και το μέγεθος των χαρακτήρων της τιμής ανά μονάδα μέτρησης θα πρέπει να είναι ίσο με το 70% τουλάχιστον με το μέγεθος των χαρακτήρων της τιμής πώλησης ανά συσκευασία.
Επίσης οι τιμές θα πρέπει να αναγράφονται με bold ενώ στα μη συσκευασμένα προϊόντα θα αναγράφεται με ευδιάκριτους και ευανάγνωστους χαρακτήρες και δεν επιτρέπεται η αναγραφή της τιμής πώλησης για ποσότητες που αποτελούν υποδιαίρεση της μονάδας μέτρησης της ποσότητας του προϊόντος.
Τα πρόστιμα
Στους παραβάτες επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 1.000 ευρώ ανά κωδικό προϊόντος. Το συνολικό ύψος του προστίμου, ανά έλεγχο, που επιβάλλεται δεν ξεπερνά:
α) Τις 3.000 ευρώ ανά φυσικό ή ηλεκτρονικό κατάστημα για επιχειρήσεις με συνολικό κύκλο εργασιών έως και 1.000.000 ευρώ.
β) τις 10.000 ευρώ ανά φυσικό ή ηλεκτρονικό κατάστημα για επιχειρήσεις με συνολικό κύκλο εργασιών μεγαλύτερο από 1.000.000 ευρώ έως και 10.000.000 ευρώ.
γ) τις 20.000 ευρώ ανά φυσικό ή ηλεκτρονικό κατάστημα για επιχειρήσεις με συνολικό κύκλο εργασιών μεγαλύτερο από 10.000.000 ευρώ έως 50.000.000 ευρώ και
δ) τις 30.000 ευρώ ανά φυσικό ή ηλεκτρονικό κατάστημα για επιχειρήσεις με συνολικό κύκλο εργασιών μεγαλύτερο από 50.000.000 ευρώ
Από τις παραπάνω υποχρεώσεις εξαιρούνται:
α) Τα καταστήματα λιανικών πωλήσεων με εμβαδόν μικρότερο από 50 τετραγωνικά μέτρα, εφόσον δεν πωλούν προϊόντα αρτοποιίας,
β) τα περίπτερα,
γ) τα μηχανήματα αυτόματης πώλησης, εφόσον δεν εντάσσονται στο πλαίσιο καταστήματος πώλησης ομοειδών προϊόντων,
δ) μαγειρεμένα ή ωμά τρόφιμα που προσφέρονται από καταστήματα εστίασης,
ε) παγωτά καθαρού βάρους έως 200 γραμμάρια,
στ) σοκολάτες καθαρού βάρους έως 100 γραμμάρια,
ζ) προϊόντα καθαρού βάρους έως 50 γραμμάρια, εφόσον πωλούνται κατά συνήθη εμπορική πρακτική με το τεμάχιο,
η) προϊόντα καθαρού όγκου έως 50 χιλιοστά του λίτρου, εφόσον πωλούνται κατά συνήθη εμπορική πρακτική με το τεμάχιο,
θ) καλλυντικά και προϊόντα αρωματοποιΐας,
ι) είδη κοσμηματοπωλείου.
Έως τις 22 Μαΐου θα είναι μια εβδομάδα δοκιμαστική στην οποία θα γίνονται συστάσεις στα σούπερ μάρκετ,όπως είπε χθες ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος αναφερόμενος στην νέα υπουργική απόφαση για τα ταμπελάκια των προϊόντων .
«Αυτό που αλλάζει με την υπουργική απόφαση είναι ότι πλέον η τιμή ανά μονάδα δεν θα είναι πλέον με μικρά γράμματα όπως ήταν στην άκρη στο καρτελάκι αλλά θα είναι μια προεξέχουσα πληροφορία μαζί με την τιμή της συσκευασίας » σημείωσε μεταξύ άλλων