Ένα σοβαρό συμβάν σημειώθηκε παραμονές των Χριστουγέννων στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Αττικής, με δύο τρένα να γλιτώνουν τη σύγκρουση κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Το περιστατικό καταδεικνύει ότι η τραγωδία των Τεμπών μόνο τυχαία δεν ήταν, αφού τα σιδηροδρομικά ατυχήματα μπορούν να συμβούν ανά πάσα στιγμή.
Έναν χρόνο μετά την τραγωδία των Τεμπών κι όπως φαίνεται από τύχη δεν σημειώθηκε και δεύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα.
Σύμφωνα με αποκάλυψη της εφημερίδας «Τα Νέα», ένα συμβάν που σημειώθηκε στις 23 Δεκεμβρίου του 2023, στις 12:19, θέτει σε πλήρη αμφισβήτηση την εμπέδωση της ασφαλούς λειτουργίας όλων των εμπλεκομένων στις σιδηροδρομικές μετακινήσεις.
Όπως προκύπτει από τις μαρτυρίες των εργαζομένων του ΣΚΑ, η αμαξοστοιχία 1313 παραβίασε τον ερυθρό σηματοδότη και λίγο έλειψε να πέσει πάνω στην αμαξοστοιχία 51, με τη σύγκρουση να αποφεύγεται κυριολεκτικά στο πάρα πέντε. Αυτό έγινε χάρη στην ετοιμότητα του υπευθύνου της τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, ο οποίος κυριολεκτικά ούρλιαζε στον ασύρματο, καλώντας τον μηχανοδηγό της 1313 αμαξοστοιχίας να σταματήσει, κάτι που ευτυχώς συνέβη, προτού οιδύο αμαξοστοιχίες έρθουν «αντιμέτωπες» στη γραμμή 102.
Στο ρεπορτάζ της εφημερίδας αναφέρεται μάλιστα ότι εκείνη την ώρα στην καμπίνα μηχανοδήγησης επέβαινε παρατύπως και μαθητευόμενος μηχανοδηγός, δεδομένου ότι ο κανονικός μηχανοδηγός δεν έχει την ιδιότητα του εκπαιδευτή. Ο μηχανοδηγός ισχυρίστηκε ότι έγινε «υπέρβαση σήματος», δηλαδή δεν ακινητοποιήθηκε εγκαίρως το τρένο στο ερυθρό φωτόσημο, λόγω ολίσθησης των γραμμών-τροχών.
Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος δήλωσε το περιστατικό, λόγω της σοβαρότητάς του, στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, ενώ προκειμένου να συντάξει το δικό του πόρισμα, ζήτησε από την Hellenic Train την ταινία του ταχογράφου για να φανεί αν υπήρξε ολίσθηση στις ράγες. Η παράδοση δεν έχει γίνει ακόμα.
Η ΡΑΣ ζητεί την πλήρη διαλεύκανση του περιστατικού και καλεί όλους τους εμπλεκόμενους να της παραδώσουν τα πορίσματά τους.