Μια όμορφη ιδέα έχει αρχίσει να υλοποιείται και γεμίζει χαρά και δημιουργικό ενθουσιασμό μικρά παιδάκια της περιοχής μας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Α2 τμήματος του 1 ου Δημοτικού σχολείου Αγίας Μαρίνας με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Πρώτης τάξης του Δημοτικού σχολείου Βενεράτου έχουν ξεκινήσει μια πολύ όμορφη επικοινωνία το τελευταίο διάστημα ανταλλάσσοντας γράμματα.
Πρόκειται για μια πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών των δύο τάξεων, κ. Γαρυφαλιάς Κωνσταντάκη και κ. Ελένης Χανιωτάκη, που έχει ως στόχο την αδελφοποίηση των δύο τμημάτων και λαμβάνει χώρα με τη στήριξη των διευθυντριών των δυο σχολικών μονάδων, κ. Συραγώς Χορταριάς και κ. Μαγδαληνής Επταμηνιτάκη.
Μέσα από την ανταλλαγή επιστολών τα δύο τμήματα ανοίγουν πόρτες και παράθυρα στην κοινωνία και τα παιδιά δημιουργούν καινούριους φίλους!
Είναι απερίγραπτη η χαρά τους όταν λαμβάνουν τα γράμματά των φίλων τους και όταν γράφουν, με τη σειρά τους κι εκείνα ενώ η ανυπομονησία να λάβουν το επόμενο κάθε φορά γράμμα αποτελεί ένα πρωτόγνωρο συναίσθημα για τους μικρούς αλληλογράφους!
Μέσα από τα γράμματά τους περιγράφουν τον τόπο όπου μένουν, τα θέλγητρά του, τα βιώματά τους μέσα σε αυτόν και τα έθιμά του, προσκαλώντας τους φίλους τους να έρθουν και να τους ξεναγήσουν. Γράφουν τα νέα τους (Θέλουν κάθε φορά να γράφουν όλα τα νέα τους, όλα!), θέτουν ερωτήσεις και απαντούν στις ερωτήσεις των άλλων ενώ ανταλλάσσουν, μικρούς «θησαυρούς», δημιουργίες που έχουν φτιάξει για
τους φίλους, που ανυπομονούν να γνωρίσουν από κοντά!
Είναι πολύ ελπιδοφόρα η τελούμενη αυτή καλλιέργεια των ανθρώπινων σχέσεων ενώ η γραφή αποκτά για τα παιδιά νόημα ιδιαίτερο και ενδιαφέρον ξεχωριστό. Δημιουργούνται συνθήκες για την προώθηση της «φυσικής» μεθόδου μάθησης, γιατη χρήση της γλώσσας σε πραγματικές περιστάσεις επικοινωνίας ενώ, παράλληλα, χαίρονται που δημιουργούν νέες φιλίες.
Η δεξιότητα της γραφής είνια πολύτιμη καθώς η κινητοποίηση της σκέψης και της μνήμης σε πολλούς τύπους μάθησης ενεργοποιείται πολύ καλύτερα με την οργάνωση των σκέψεων στο χαρτί. Επίσης αυτή η διαδικασία λίγο έχει να κάνει με το πάτημα των πλήκτρων.
Η δυσγραφία είναι μια πολύπλοκη μαθησιακή διαδικασία που μόνο με την εξάσκηση του γραπτού λόγου μπορούμε να υπερβούμε από πολύ μικρή ηλικία.
Ας ενθαρρύνουμε τα παιδιά μας να αγαπήσουν τον γραπτό λόγο και να μυηθούν στη χαρά της γραπτής έκφρασης σε μια εποχή που, δυστυχώς, δεν ευνοεί την καλλιέργεια αυτής της τόσο βασικής δεξιότητας για τα παιδιά μας που συντελεί στην ανάπτυξη βασικών πτυχών της προσωπικότητάς τους.
Καλό ταξίδι στους μικρούς μας αλληλογράφους στο υπέροχο ταξίδι του γραπτού λόγου, της δημιουργικότητας και της φιλίας!