Μαμά δε θέλω να πάω στο «μεγάλο σχολείο»
Κι έρχεται η χρονική στιγμή που ενώ εσείς πιστεύετε ότι το σπλάχνο σας έχει κάνει την υπέρβαση και βαδίζει προς την ανεξαρτητοποίησή του από το καθημερινό πρωτοσχολικό πρόγραμμα των 09:00-12:00, μήπως και μπορέσετε επιτέλους να οργανώσετε τον εργασιακό σας χρόνο, εκείνο διστάζει, αρνείται και γαντζώνεται πεισματικά από πάνω σας.
Τα ενοχικά συμπλέγματα σας κατακλύζουν, η πόρτα του μεγάλου σχολείου, φαντάζει αδυσώπητα κλειστή.
Λουκέτα, κλειδαριές και εκπαιδευτικοί που σας δείχνουν την πόρτα της εξόδου από την πρώτη μέρα, του Αγιασμού. Σε αρκετές περιπτώσεις ενώ το παιδί σας δείχνει προσαρμοστικότητα εξαρχής και σκέφτεστε «Μπράβο στα καμάρι μου, τι ωριμότητα είναι αυτή», τις επόμενες μέρες που ακολουθούν γίνεται όλο και δυσκολότερο να το σηκώσετε και να το πείσετε ότι πρέπει να σας αποχωριστεί.
Μερικές φορές νιώθετε τόσο ενοχικά, που το αγκαλιάζετε , το φιλάτε μέχρι την ύστατη στιγμή και εκείνο δεν ξεκολλά από πάνω σας. Μάταια η δασκάλα προσπαθεί, πίσω της περιμένουν τα υπόλοιπα κι αναρωτιέστε τι συμβαίνει με το δικό μου;
Συμβουλές από μια έμπειρη εκπαιδευτικό, ίσως σας βοηθήσουν , αν μπείτε στη διαδικασία να δείτε τα πράγματα και από άλλη πλευρά.
Προσπαθήστε τις τελευταίες μέρες πριν την έναρξη να μην υπερτονίζετε στο παιδί ή στον περίγυρο, ενώ σας ακούει , ή ο ίδιος ο περίγυρος : «Τώρα τέρμα τα ψέματα, θα πας στο μεγάλο σχολείο», αυτά τα λόγια δεn προετοιμάζουν ψυχολογικά , ούτε κοινωνικά το παιδί, αντιθέτως το κάνουν να νοιώθει ότι κάτι πάνω από τις δυνάμεις του έρχεται –απειλητικό!
Μπορείτε να κάνετε μια επίσκεψη στο βιβλιοπωλείο πριν λάβετε τη λίστα από την εκπαιδευτικό και να αναζητήσετε μαζί με το παιδί ένα τετράδιο και κάποια είδη, που το παιδί θα μάθει τη χρήση και την σημασία του να μην τα χάνει. Τακτοποίηση στην τσάντα και μια ετικέτα στο τετραδιάκι «Πρόχειρο». Τυγχάνει να είναι και το πιο βασικό τετράδιο. Ξέρετε πόσες φορές μπαίνω στην τάξη για μάθημα και τους ζητάω ένα πρόχειρο να βγάλουν από την τσάντα και δεν έχουν ή κι αν έχουν δεν γνωρίζουν πιο είναι;.
Η λίστα , όταν έρθει πρέπει να δουλευτεί στο σπίτι. Μόλις το κάθε βιβλίο ή τετράδιο αποκτήσει την σημασία του στο αντίστοιχο μάθημα , το παιδί θα πρέπει να μπορεί να κατευθύνει το χέρι του στην τσάντα και να το επιλέγει.
Τονώστε το την αυτοπεποίθηση. Έρχονται καινούριοι φίλοι και φίλες, και μάθε να ζητάς κάτι ευγενικά, χωρίς να διακόπτεις τον άλλο όταν μιλά. Αυτό βέβαια πρέπει να έχει εφαρμοστεί στην πράξη, από το παιχνίδι της καλής επικοινωνίας που έχει προηγηθεί τα προηγούμενα χρόνια, παρ όλα αυτά , υπενθυμίστε το! «Ευχαριστώ πολύ» , «Παρακαλώ- μπορώ;» , «Ορίστε» , είναι απλές κουβέντες , που δίνουν την αίσθηση στο παιδί σας ότι περνάει στον κόσμο της καλής επικοινωνίας για να ζητήσει κάτι και να ακουστεί. Σίγουρα οι καλοί τρόποι επιβραβεύονται στην ομάδα.
Τονίστε του την υπευθυνότητα! Τώρα η μαμά και ο μπαμπάς θα πάνε στη δουλειά, κι εσύ στη δική σου όμορφη κοινότητα.
Περιμένω να μου πεις μια όμορφη σκέψη που μοιράστηκες στην τάξη, ένα παιχνίδι που παίξατε, κάτι που ζωγράφισες ή τραγούδησες , όχι κατευθείαν- τι έχεις ορθογραφία και γράψε αντιγραφή.
Όλα έχουν τον τρόπο τους και τα παιδιά μας εκφράζουν τις απόψεις μας και κρέμονται από τα λόγια μας. Αν εμείς μπορέσουμε να περιβάλουμε με αγάπη και ειλικρινές ενδιαφέρον αυτό που κάνουν , τότε αποκτά αξία για αυτά.
Συραγώ Χορταριά