Στις αρχές Ιουλίου δώσαμε στην δημοσιότητα τα στοιχεία που συνέλεξε ο σύλλογος μας με τίτλο: Τροχαία με Εγκατάλειψη: Α’ εξάμηνο 2024 ένας τραγικός απολογισμός προτείνοντας μερικά κεντρικά σημεία για τον περιορισμό του φαινομένου. Αν και η ανακοίνωση μας είχε μεγάλη απήχηση στα ΜΜΕ και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που έμειναν έκπληκτοι από τον αριθμό των περιστατικών, φυσικά (δυστυχώς) δεν συγκίνησε κανένα θεσμικά αρμόδιο για τα θέματα οδικής ασφάλειας.
Στις κατά ριπάς «διαρροές» (πού συνεχίζονται αδιάλειπτα εδώ και πέντε χρόνια) για το τι περιλαμβάνει ο «νέος ΚΟΚ που έρχεται» ουδέποτε αναφέρθηκε κάτι σχετικό με την αλλαγή νομοθεσίας για την εγκατάλειψη θυμάτων. Επαναλαμβανόμενες διαβεβαιώσεις ότι το όριο ταχύτητος των 30 Km/h ΔΕΝ θα εφαρμοστεί στο σύνολο των κατοικημένων περιοχών, ότι θα περιοριστεί η αφαίρεσή πινακίδων, μαζί με την αβεβαιότητα του αν θα τον πίνεις τον καφέ σου οδηγώντας αποτελούν φαίνεται τα κεντρικά σημεία προβληματισμού και πρωτοπόρας – ελληνοκεντρικής σκέψης για το πως (δεν) θα μειωθούν οι τροχαίες συγκρούσεις.
Είχαμε σκοπό να επανέλθουμε ολοκληρώνοντας την καταγραφή μας με τα συνολικά αποτελέσματα για ολόκληρη τη χρονιά. Ωστόσο η εκρηκτική αύξηση των περιστατικών τροχαίων με εγκατάλειψη που παρατηρήσαμε το δίμηνο Ιούλιος – Αύγουστος 2024 έκανε προφανή την ανάγκη δημοσιοποίησης τους μήπως και κανείς αποφάσιζε να ασχοληθεί. Αν και τα «φυσικά φαινόμενα» όπως τα τροχαία και μάλιστα αυτά με εγκατάλειψη θύματος δεν είναι της αρμοδιότητος του ΥΜΕ ούτε του Υπουργείου Δικαιοσύνης…
ΜΙΑ ΣΥΝΟΨΗ ΤΩΝ ΕΥΡΗΜΑΤΩΝ
♦38 περιστατικά σε δύο μήνες (19 ανά μήνα) όταν το πρώτο εξάμηνο του 2024 είχαμε 46 (κάτω από 8 ανά μήνα).
♦46 συνολικά τα θύματα: 2 νεκροί και 44 τραυματίες συνάνθρωποι μας εγκαταλείφθηκαν στην άσφαλτο από 38 δράστες. Αρκετοί τραυματισμοί είναι βαρύτατοι, με κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις, κακώσεις Νωτιαίου μυελού, ακρωτηριασμούς κλπ.
♦28 από τα 38 περιστατικά (74%) σε κατοικημένες περιοχές.
♦46 Θύματα: 25 Μοτοσικλετιστές (54%), 10 πεζοί (22%) 6 ποδηλάτες (13%), 4 οδηγοί ΙΧ, 1 οδηγός αμαξιδίου.
♦38 Δράστες: 34 Οδηγοί ΙΧ (90%), 3 οδηγοί μοτο, και 1 οδηγός πατινιού!
♦18 από τους 38 δράστες συνελήφθησαν (ή παραδόθηκαν).
5 δεν είχαν άδεια οδήγησης, 4 οδηγούσαν υπό την επήρεια αλκοόλ, 1 συμμετείχε σε αυτοσχέδιους αγώνες, σε 1 (δράστη θανατηφόρου) εντοπίστηκαν ναρκωτικά στο σπίτι του.
♦Κατανομή κατά περιοχή: Νησιά Αιγαίου 9, Αττική 6, Πελοπόννησος 6, Στερεά Ελλάδα 5, Νησιά Ιονίου 4, Κρήτη 4, Μακεδονία 2, Θράκη 2, Θεσσαλία & Ήπειρος 0.
Πέραν της εκρηκτικής ανόδου του αριθμού των συμβάντων αξίζει να σημειωθεί:
ο μεγαλύτερος αριθμός θυμάτων αυτό το δίμηνο είναι οδηγοί και επιβάτες μοτό.
η μεγάλη αύξηση του αριθμού περιστατικών στα νησιά.
οι κατοικημένες περιοχές είναι πάντα το κατεξοχήν πεδίο των συμβάντων.
οι δράστες είναι στη συντριπτική τους πλειοψηφία οδηγοί ΙΧ
οι συλλήψεις δραστών είναι πάντα λίγες, αλλά οι λίγες πληροφορίες που τις συνοδεύουν (χρήση αλκοόλ, έλλειψή άδειας οδήγησης, συμμετοχή σε αυτοσχέδιους αγώνες κλπ) είναι αποκαλυπτικές για τους λόγους που οδηγούν στην εγκατάλειψη.