Η συνέχιση της απεργίας των ναυτικών στην ακτοπλοΐα, η οποία διανύει το δεύτερο 48ωρο, προκαλεί σοβαρές επιπτώσεις στις θαλάσσιες μεταφορές, με τα πλοία να παραμένουν δεμένα στα λιμάνια από την Πέμπτη 24 Οκτωβρίου. Η απεργία αυτή έχει ως βασική αιτία τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας και άλλα θεσμικά ζητήματα που αφορούν τους ναυτικούς.
Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) επιδιώκει αύξηση 12% στους μισθούς των ναυτικών, ενώ υπάρχουν παράπονα για τις μειωμένες συνθέσεις των πληρωμάτων κατά τη χειμερινή περίοδο και για τη ρύθμιση της δρομολόγησης των ταχυπλόων σκαφών. Από την πλευρά του, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) έχει προτείνει νέα συμφωνία που καλύπτει τον πληθωρισμό και προβλέπει αυξήσεις 5% για το 2025 και 2% για το 2026, υπενθυμίζοντας ότι για τα έτη 2023-2024 οι ναυτικοί έλαβαν συνολικά αυξήσεις άνω του 11%.
Αύριο αναμένεται να πραγματοποιηθεί συνάντηση της διοίκησης της ΠΝΟ με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστο Στυλιανίδη σε μια προσπάθεια να βρεθεί λύση. Η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ θα συνεδριάσει στη συνέχεια για να λάβει τις τελικές αποφάσεις, δεδομένου ότι πλησιάζει και το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου, γεγονός που αυξάνει τις πιέσεις για επίλυση του ζητήματος.