Οι απάτες και το Pfising στο Διαδίκτυο είναι πάμπολλες και ιδιαίτερα επικίνδυνες.
Όμως το θράσος και η δολιότητα , συμμοριών , που έχουν αναγάγει σε υψηλή τέχνη την εξαπάτηση, για να μας αλαφρώσουν τους λογαριασμούς φτάνει σε ασύλληπτο πλέον σημείο.
Θα σας αναφέρω την προσωπική μου εμπειρία, από μια τέτοια σπείρα, που βέβαια είχε αίσιο για εμένα τέλος, καθώς , δεν περίμενα και πολύ για να αντιληφθώ το μέγεθος της κομπίνας, και επειδή δεν θέλω κανείς να κλαίει γιατί θα του ξαφρίσουν το λογαριασμό, αποφάσισα να μοιραστώ μαζί σας , αυτήν την «εμπειρία», με την συζήτηση των απατεώνων στην τηλεφωνική μου γραμμή.
Κατ αρχήν παίρνουν στο σταθερό. Παίρνουν συνήθως μεσημβρινές ώρες. Η ώρα που τηλεφώνησαν σε εμένα ήταν στις 16:00. Σας λέει κάτι αυτό; Υποτίθεται ότι σύμφωνα με το νόμο θα πρέπει να συναινεί κανείς για να δοθεί το σταθερό ή κινητό του.
Στο βάθος ακούγεται ότι υπάρχει κινητικότητα και πραγματοποιούνται συνδιαλλαγές από τηλέφωνα , σα να είναι μια επιχείρηση. Σαφώς και επιχείρηση είναι απατεώνων αλλά, σας δίνουν την αίσθηση του σοβαρού εργασιακού περιβάλλοντος.
Ζητούν επίμονα στοιχεία από κάποιο τραπεζικό λογαριασμό, τα τρία τελευταία ψηφία του λογαρισμού, καθώς όπως λένε, θα πιστωθεί στο λογαριασμό σας ποσό από market pass ενόψει εορτών και αν και όλοι είμαστε δύσπιστοι , καθώς γνωρίζουμε ότι αυτή η πολιτική έχει εγκαταλειφθεί, τόσο το πρόσφατο παρελθόν με τα voucher, όσο και και λέξεις κλειδιά, όπως «ότι έχετε εγκριθεί» …»θα πιστωθούν στο λογαριασμό σας σε τρεις ισόποσες δόσεις», «μπορείτε να τα εκταμιεύσετε», είναι φράσεις καλοδουλεμένες, που σε πείθουν ότι κάποιος μιλάει σοβαρά.
Έπειτα λένε όνομα, και ότι συνεργάζονται με το λογιστικό σας γραφείο. Πολλές φορές ο λογιστής μας δεν είναι ένας , αλλά μια ομάδα ανθρώπων, που ολοκληρώνουν εργασίες. Αυτό από μόνο του είναι ένα προβληματικό σενάριο, που οι απατεώνες διαχειρίζονται καλά.
Ακολούθως μου ζήτησαν να μπω σε ένα τραπεζικό λογαριασμό μου. Δεν ζήτησαν εννοείται εξαρχής τα στοιχεία όνομα χρήστη και κωδικό, καθώς γνωρίζουν ότι ο καθένας μπαίνει σε υποψίες. Αντίθετα ζήτησαν να βρω το όριο ανάληψης ημερησίως και να το απενεργοποιήσω αν υπάρχει.
Όλη αυτή την ώρα ήμουν σε υποψίες αλλά ήθελα να δω τα βήματα που ακολουθούν. Όταν άκουσα αυτή την «εντολή», ήμουν βέβαιη πλέον για την κομπίνα. Βέβαια ζήτησα να μιλήσω με τον κο Γιώργο το λογιστή μου. Εγώ κο Γιώργο λογιστή δεν έχω παρ όλα αυτά , κάποιος πήρε το τηλέφωνο και προσπαθούσε ως φωνή να είναι ουδέτερη, προκειμένου να με μπερδέψει.
Είστε ο κος Γιώργος; Ο λογιστής μου ; Ρώτησα με ενδιαφέρον.
«Ναι μάλιστα, σας ακούω». Απατεώνα! και η αντίδρασή του ήταν, «κλείσε τώρα τη γραμμή».
Πλέον οι περισσότεροι από εμάς λαμβάνουμε κλήση από έναν αριθμό, ο οποίος έχει “μαρκαριστεί” ως «scam» (απάτη). Ωστόσο, πολλοί άνθρωποι δεν έχουν ενεργοποιήσει ακόμα τη λειτουργία φιλτραρίσματος στα τηλέφωνά τους.
Όσο λιγότερες κλήσεις απάτης, τόσο λιγότερα θύματα θα υπάρχουν. Ωστόσο, με τις παραβιάσεις δεδομένων να αυξάνονται, ο αριθμός τηλεφώνου σας μπορεί ανά πάσα στιγμή να πέσει στα λάθος χέρια.
Και τώρα οι απατεώνες χρησιμοποιούν ένα νέο τέχνασμα. Καταγράφουν τις φωνές των θυμάτων τους, τις αντιγράφουν χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη και τις χρησιμοποιούν σε επιθέσεις vishing (voice phishing).
«Με την πρόοδο της τεχνολογίας text-to-speech της τεχνητής νοημοσύνης, οι τεχνικές απάτης θα γίνουν σημαντικά πιο εκλεπτυσμένες. "Όταν συνδυάζονται με “leaked” δεδομένα, οι επιτήδειοι μπορούν να προσποιηθούν ότι είναι κάποιος γνωστός του θύματός τους και να προσθέτουν προσωπικές λεπτομέρειες για να αυξήσουν την αξιοπιστία της απάτης», προειδοποίησε ο Ιδρυτής και CEO της Breachsense, Josh Amishav.
Καθώς θεώρησα ότι έπρεπε να το αναφέρω στην τράπεζά μου, έλαβα την απάντηση, ότι πλέον ούτε σε πολύ προσωπικά μου πρόσωπα δεν πρέπει να έχω εμπιστοσύνη όταν καλούμαι να δώσω στοιχεία από το τηλέφωνο.
Η AI μπορεί να μιμηθεί τη φωνή ακόμα και του παιδιού σας. Τεράστια προσοχή. Δίνεις ένα κινητό στους γονείς σου, για να έχουν δυνατότητα σε ώρα ανάγκη και μπορεί να αποβεί μοιραίο.
Πάντως η κλήση έγινε στο σταθερό. Τραγικές εποχές.
Συραγώ Χορταριά