Ο Μανόλης Κουμαντάκης, γνωστός οικονομολόγος και επιχειρηματίας, αναδεικνύεται ως μια δυναμική φιγούρα στην επιχειρηματική κοινότητα του Ηρακλείου, καταθέτοντας ένα όραμα για μια υγιή και προοδευτική επιχειρηματικότητα. Με στόχο να αναλάβει τη θέση του Προέδρου του Επιμελητηρίου Ηρακλείου, ο κ. Κουμαντάκης τονίζει την ανάγκη για τόλμη και υπέρβαση προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις της επόμενης ημέρας.
Υπό την καθοδήγηση του, ο συνδυασμός «Επιμελητηριακό Άλμα» προτείνει 15 καινοτόμες θέσεις που στοχεύουν στην αναμόρφωση του Επιμελητηρίου, προκειμένου να μετατραπεί σε έναν οργανισμό που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες των επιχειρηματιών. Στηρίζοντας την πρωτοβουλία του, 96 συμμετοχές από νέους και αναγνωρίσιμους επιχειρηματίες ενισχύουν τη δυναμική του συνδυασμού, που επιδιώκει να ενοποιήσει γνώση και καινοτομία, αναγνωρίζοντας τη σημασία της τεχνολογίας στην αγορά.
Η υποψηφιότητα του κ. Κουμαντάκη και η προγραμματική του πρόταση αναμένεται να προκαλέσουν θετική ανταπόκριση στην επιχειρηματική κοινότητα του Ηρακλείου, καθώς θέτει τις βάσεις για μια νέα εποχή στην επιχειρηματικότητα της περιοχής.
Διαβάστε το όραμα του Μανώλη Κουμαντάκη για το Επιμελητήριο Ηρακλείου, μέσα από την συνέντευξη του στο maleviziotis.gr:
Ποιο είναι το όραμα σας για το επιμελητήριο του αύριο;
Η Αξιοποίηση και η αναδιαμόρφωση στο οργανόγραμμα του Επιμελητηρίου και Ενίσχυση της Ψηφιακής Παρουσίας και Υποδομών πρωταρχικός στόχος. Σήμερα αυτό που νιώθει το μικρομεσαίο μέλος της επιμελητηριακής κοινότητας είναι μια υπηρεσία απομονωμένη από τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς.
Πρωταρχικός σκοπός μας αποτελεί η αναβάθμιση της παρεχόμενης υπηρεσίας προς τα μέλη και την συμμετοχή, στην δημιουργία πολιτικών οικονομικών και δράσεων.
Η ενίσχυση της ψηφιακής παρουσίας και των υποδομών του επιμελητηρίου είναι καίριας σημασίας και μονόδρομος για την υποστήριξη των μελών μας και την προώθηση των υπηρεσιών αυτού.
Σε ποιους τομείς θα δώσετε προτεραιότητα αν εκλεγείτε πρόεδρος;
Η αλλαγή τακτικής στην μορφή εξωστρέφειας του φορέα και της καθημερινής επικοινωνίας με τα μέλη και Προβολή Τοπικών Προϊόντων. νΜε μια σύγχρονη εργαλειοθήκη αναδομούμε και ξαναχτίζουμε το προφίλ του Επιμελητηρίου καθώς αυτό τα τελευταία χρόνια δείχνει στάσιμο, αναποτελεσματικό και ανίκανο να ακολουθήσει τα δεδομένα της εποχής. Είναι άλλωστε γνωστό ότι η εξωστρέφεια αποτελεί ένα από τους βασικούς πυλώνες για την εξέλιξη του θεσμού, προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής και στις μεγάλες προκλήσεις.
Δημιουργούμε παράλληλα τμήμα Δικτύων Συνεργασίας και επενδύουμε στην εξωστρέφεια. Η δικτύωση μεταξύ τοπικών προϊόντων, μέσω του επιμελητηρίου, μπορεί να αυξήσει την ανταγωνιστικότητά των τοπικών επιχειρήσεων και να ενισχύσει την τοπική οικονομία.
Με ποιες πρωτοβουλίες σχεδιάζετε να στηρίξετε την επιχειρηματικότητα;
Η επαναπροσέγγιση των εκπροσώπων του οικονομικού περιβάλλοντος της χώρας αδιαμφισβήτητα πρώτη προτεραιότητα. Οι μικροπολιτικές προσεγγίσεις που καταγράφονται διαχρονικά, αλλά και ειδικά τα τελευταία 13 χρόνια από την επερχόμενη διοίκηση δεν έχουν φέρει αποτελέσματα στην πράξη. Αποτέλεσμα που επίσης είναι εύκολα ορατό.
Η δημιουργία νέων δομών στις σχέσεις σε συνάρτηση με την εξωστρεφή τακτική της διοίκησης μπορεί να αλλάξει άρδην την σημερινή κατάσταση.Η σημερινή διοίκηση απέτυχε και στην Επαναδιαπραγμάτευση του μεταφορικού ισοδύναμου στην πράξη για την Κρήτη.
Κούρασαν τα λόγια και οι υποσχέσεις. Το μεταφορικό ισοδύναμο αποτελεί δυστυχώς σύμβολο μιας ακάλυπτης επιταγής της σημερινής διοίκησης,κάτι που η τοπική αγορά γνωρίζει πολύ καλά.
Γυρίζουμε σελίδα στον τρόπο διεκδίκησης από την κεντρική κυβέρνηση.Ο Στρατηγικός σχεδιασμός βάση μελέτης για την συμμετοχή του φορέα σε εκθέσεις και μεγάλα forum του εξωτερικού. Και τέλος, καινοτομούμε και θεσπίζουμε ανοιχτές συνελεύσεις για τον καθορισμό των πολιτικών που έχει ανάγκη το τοπικό οικονομικό και επιχειρηματικό κύκλωμα με την συμμετοχή όλων των μελών.
Πώς μπορεί το επιμελητήριο να αποκτήσει ισχυρή φωνή;
Αναμφισβήτητα, η ανάπτυξη συνεργασιών με φορείς του εξωτερικού για την απόκτηση εμπειρίας ευρωπαϊκού σχεδιασμού και αξιοποίησης προγραμμάτων, μπορεί να δώσει ισχυρή φωνή στο επιμελητήριο.
Με άξονα το δεδομένο ότι οι εξελίξεις έρχονται από την ΕΕ, και σημαντικές προτάσεις μπορούν να προκύψουν από ισχυρές χώρες μέσα από την κοινότητα, η νέα διοίκηση οφείλει να καταρτίσει ένα ακόμα πλάνο και σε αυτό το επίπεδο.
Οι διεθνείς συνεργασίες είναι καθοριστικής σημασίας για το επιμελητήριο, καθώς προσφέρουν ανάπτυξη, ενίσχυση των εξαγωγών και ανταγωνιστικότητα των τοπικών προϊόντων, μέσω:
Δημιουργία Δικτύων Συνεργασίας με Ξένα Επιμελητήρια.
Διοργάνωση Διεθνών Συνεδρίων.
Δημιουργία Προγραμμάτων Ανταλλαγής Επαγγελματιών.
Διοργάνωση Επιχειρηματικών Αποστολών: Η οργάνωση επιχειρηματικών αποστολών από εμπορικά επιμελητήρια είναι μια στρατηγική ενέργεια που μπορεί να υποστηρίξει τη διεθνή παρουσία των τοπικών εταιρειών και να δημιουργήσει μεγάλες συνεργασίες και εξαγωγές. Το επιμελητήριο μπορεί να συμβάλει σημαντικά.
Παράλληλα φέρνουμε την Επιτάχυνση Διαδικασιών:
Η επιτάχυνση των διαδικασιών του επιμελητηρίου είναι κρίσιμη για τον κάθε επιχειρηματία.
Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις για έναν επιχειρηματία σήμερα ;
Ο φορέας οφείλει και πρέπει άμεσα να ανοίξει σ' όλες τις πτυχές και σε όλο το εύρος, το τεράστιο θέμα των Τραπεζών που αποτελεί μεγάλη πρόκληση για τον επιχειρηματία σήμερα. Το φάσμα του προβλήματος όλο και μεγαλώνει, χωρίς να αφήνει περιθώρια για αναμονή ή περαιτέρω αδιαφορία. Αν θέλουμε να ελπίζουμε σε πραγματικό περιβάλλον στήριξης των επιχειρήσεων πρέπει ομαδικά να δράσουμε για να κερδίσουμε τα αποτελέσματα που επιθυμούμε. Στο πλαίσιο αυτό παρέχουμε συνεχή Ενημέρωση για την Νομοθεσία. Δημιουργούμε Εξειδικευμένη Ομάδα Νομικών Συμβούλων και Δημιουργία Ψηφιακής Πλατφόρμας Ενημέρωσης. Αυτές οι δράσεις θα βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα του επιμελητηρίου, ενισχύοντας την εξυπηρέτηση και τη διασύνδεση των μελών του.