"Θεωρώ πως ήρθε η ώρα η Ελλάδα να ενδυναμώσει το δυναμικό αριστείας της, ώστε να αρχίσει να συμβαδίζει με τα παγκόσμια επιστημονικά τεκταινόμενα", αναφέρει μεταξύ άλλων στην Ιωάννα Βλαχάκη και στο 'maleviziotis.gr' η Μαρία Χριστοφοράκη.
Απόφοιτη του Γενικού Λυκείου Γαζίου με πολλές διακρίσεις στο σχολείο, ακόμη και σε προσωπικό επίπεδο, καθώς και με προτάσεις για υποτροφία στο εξωτερικό, η Μαρία Χριστοφοράκη αυτή τη φορά πέτυχε την εισαγωγή της στη δική της επιλογή: Την παιδαγωγική Ακαδημία του Ρέθυμνου.
Επόμενος στόχος της: Να προσφέρει επιστημονικό έργο στη χώρα μας.
Στα 16 της ως αρχηγός της ομάδας DiaSat συμμετείχε στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό CanSat, όπου μαζί με τον υπεύθυνο καθηγητή Αστρινό Τσουτσουδάκη και τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας, κατάφεραν να φτάσουν στην πρώτη θέση σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.
Ήταν, μάλιστα, η μόνη ομάδα μαθητών που είχε τόσο υψηλή διάκριση.
Το έτος 2016-2017 μαζί με την ομάδα CURIEosity συμμετείχε στο διαγωνισμό του Cern "Beamline For Schools" στον οποίο έλαβαν μια θέση στην τελική δεκάδα των καλύτερων ομάδων παγκοσμίως (43 χώρες, 180 σχολεία, 1500 μαθητές).
Επιπλέον, έχει λάβει μέρος στο συνέδριο του Anatolia College με δύο ερευνητικές εργασίες μαζί με άλλα δύο μέλη της ομάδας DiaSat, στον εθνικό διαγωνισμό "Science On Stage" με 3 πειραματικές εργασίες, εκ των οποίων η μία επιλέχτηκε να εκπροσωπήσει την χώρα μας στο αντίστοιχο ευρωπαϊκό διαγωνισμό.
Ακόμα, έχει συμμετάσχει στο συνέδριο της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών " Οι μαθητές συναντούν τη Φυσική και η Φυσική τους μαγεύει", στο 10ο πανελλήνιο συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση και στο Athens Science Festival 2017.
Τέλος, ατομικά έλαβε μέρος στο διαγωνισμό του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού" Iss Project – Future engineers" στον οποίο η εργασία της συγκαταλέχτηκε στις 20 καλύτερες παγκοσμίως.
Τα παραπάνω, ήταν η αιτία να την επιλέξει το διεθνές online περιοδικό "Science News For Students" ως την πρώτη καλύτερη Ελληνίδα και τρίτη Παγκόσμια μελλοντική επιστήμονα.
Τι αναφέρει η Μαρία Χριστοφοράκη:
"Απόρροια αυτών, ήταν πολλές προτάσεις για σπουδές στο εξωτερικό με υποτροφία. Τόσο σε προπτυχιακό, όσο και σε μεταπτυχιακό και διδακτορικό επίπεδο, τις οποίες και αρνήθηκα, καθώς θεωρώ πως ήρθε η ώρα η Ελλάδα να ενδυναμώσει το δυναμικό αριστείας της, ώστε να αρχίσει να συμβαδίζει με τα παγκόσμια επιστημονικά τεκταινόμενα.
Ο στόχος μου, λοιπόν, να προσφέρω επιστημονικό έργο στην χώρα μου εκπληρώνεται με την επιτυχία μου στις πανελλαδικές εξετάσεις και την εισαγωγή μου στην παιδαγωγική Ακαδημία του Ρέθυμνου.
Πλέον, ο δρόμος είναι ανοιχτός για την ακαδημαϊκή μου καριέρα, καθώς μέσα από την ροή της επιστήμης εκπαίδευσης, αγωγής και διδασκαλίας που προσφέρει το πανεπιστήμιο του Ρεθύμνου θα μπορέσω να ολοκληρώσω τις μεταπτυχιακές και διδακτορικές μου σπουδές πάνω στην διδακτική των μαθηματικών και των φυσικών επιστημών", καταλήγει η Μαρία Χριστοφοράκη.