Έχετε ποτέ αναρωτηθεί πόσα πουλιά σκοτώνονται από τις ανεμογεννήτριες κάθε χρόνο;
Η απάντηση δίνεται από το annual energy outlook και είναι αποκαρδιωτική. Ενώ ο φυσικός εχθρός ,δηλαδή η γάτα σκοτώνει 365 πουλιά ετησίως , οι ανεμογεννήτριες που έχουν υπέρογκο κόστος κατασκευής και συντήρησης γίνονται αιτία θανάτου 1,7 εκατομμυρίων πουλιών, ετησίως.
Με την παραπάνω τοποθέτηση ξεκίνησε την παρουσίασή του,με θέμα καλές πρακτικές για τη διδασκαλία της κλιματικής αλλαγής, ο Τούρκος ερευνητής που συμμετέχει από την πλευρά του εταίρου στο πρόγραμμα Erasmus | Κλιματική Αλλαγή και Εκπαίδευση , που παρρουσιάστηκε στο Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας .
Εκτός από την Ελλάδα και την Τουρκία εταίροι από την Γερμανία, την Ισπανία και τη Βουλγαρία εργάσθηκαν για την ολοκλήρωση τoυ έργου ClimaTepD . Έργο που ουσιαστικα προτείνει την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων ως ένα ολοκληρωμένο επιμορφωτικό πρόγραμμα για τους εκπαιδευτικούς, που καλούνται μετά από τις προκλήσεις της πανδημίας και τις ακραίες κλιματικές επιβαρύνσεις να ενημερώσουν και να αναπτύξουν την απαιτούμενη τεχνογνωσία για να διδάξουν τους μαθητές τους.
Σύμφωνα με την Unesco , η εκπαίδευση αποτελεί βασικό παράγοντα αντίδρασης στην κλιματική αλλαγή.
Η παρουσίαση υπαρκτών σεναρίων που αναδεικνύουν προβλήματα με τα οποία καλούμαστε να αναμετρηθούμε , τόσο σε τοπικό όσο και σε διεθνές επίπεδο θα αποτελέσει το εφαλτήριο έρευνας για τους μαθητές. Τα θέματα που τέθηκαν στα workshop της συνάντησης από τους εκπαιδευτικούς , πολλοί από τους οποίους εκπροσωπούσαν σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης του δήμου Μαλεβιζίου , αφορούσαν :
Tις καλλιέργειες που πλήττονται από ασθένειες, έντομα ή πλημμυρικά φαινόμενα όπως η ελιά και το αμπέλι. Την ξηρασία που απειλεί με εξαφανίσεις ειδών υδροβιότοπους και ποταμούς. Τις πυρκαγιές και την αποδάσωση.
Όμως στην ερώτηση πώς μπορούμε να προετοιμάσουμε καλύτερα τα παιδιά μας για το μέλλον , η απάντηση που δόθηκε από το Σχολικό Σύμβουλο Δημήτρη Καλυκάκη , αποδείχτηκε πολύ διαφωτιστική.
Κατά το παρελθόν , η οικογένεια έδινε πολύτιμες πρακτικές συμβουλές στα νεότερα μέλη της. Το πλύσιμο των φρούτων με σαπούνι, ήταν μια συμβουλή υγείας που οι νεότεροι καλλιεργούσαν ως πρακτική γιατί το έβλεπαν από τους γονείς τους. Βέβαια το σαπούνι πρέπει να ξεπλυθεί καλά και η ποιότητα του νερού , έχει τη σημασία της , αλλά η βάση μαθητείας είναι η στάση που αντιλαμβάνονται τα παιδιά πως έχει η οικογένειά τους για τα θέματα. Καταλήγουμε ότι οι στάσεις των παιδιών απέναντι σε σημαντικά θέματα δε γίνεται να κατακτηθούν πλήρως και να εφαρμώζονται αν δεν υπάρχει σύμπνοια σχολείου και οικογένειας.
Όταν για παράδειγμα η ανακύκλωση είναι μια έννοια που οι μαθητές κατακτούν στο σχολείο αλλά στο σπίτι όλα οργανικά και ανόργανα μπαίνουν στην ίδια σακούλα και πετούνται στον ίδιο κάδο , τότε προκοπή απλά δε θα δούμε.΄
Συραγώ Χορταριά