Η ανανέωση του στόλου με στόχο τον μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων προ του Euro 6 στους δρόμους της ΕΕ θα είχε τον μεγαλύτερο αντίκτυπο τόσο στους ρύπους όσο και στο CO2.
Τραγικά είναι τα πράγματα στην ΕΕ όσον αφορά στον παλαιό στόλο οχημάτων καθώς εκτιμάται ότι έως το 2025 θα κυκλοφορούν 4,3 εκατ. αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 1!
Βέβαια στην Ελλάδα τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα καθώς ακόμη και σήμερα κινούνται στους δρόμους οχήματα που δεν διαθέτουν καταλύτη και αποτελούν μια τεράστια πηγή ρύπανσης για την ατμόσφαιρα και προκαλούν μεγάλα προβλήματα στην υγεία παιδιών αλλά και ηλικιωμένων ατόμων.
Τα στοιχεία, σύμφωνα με τον ACEA, δείχνουν ότι το 2025 τα αυτοκίνητα Euro 6 θα αποτελούν σχεδόν το 60% του στόλου της ΕΕ. Ωστόσο, τα αυτοκίνητα πριν από το Euro 6 (που πωλήθηκαν πριν από το 2014) θα εξακολουθήσουν να συμβάλλουν στο 43% των συνολικών εκπομπών NOx.
Ταυτόχρονα – όπως φαίνεται εδώ – το Euro 7 για τα αυτοκίνητα αναμένεται να έχουν οριακή μόνο επίδραση στη μείωση των εκπομπών NOx. Επιπλέον, μια τεράστια επένδυση στο Euro 7 θα εκτρέψει επίσης σημαντικούς μηχανικούς και οικονομικούς πόρους από τις ηλεκτρικές τεχνολογίες μπαταρίας και κυψελών καυσίμου πίσω στον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Αυτό σημαίνει ότι η ανανέωση του στόλου με στόχο τον μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων προ του Euro 6 στους δρόμους της ΕΕ θα είχε τον μεγαλύτερο αντίκτυπο τόσο στους ρύπους όσο και στο CO2.