Με τον συνδυασμό του Σταύρου Αρναουτάκη κατεβαίνει υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος ο Γιώργος Πατεράκης.
Ο Χανιώτης επιχειρηματίας και μέλος της διοίκησης του ΕΒΕΧ βρέθηκε την Πέμπτη στο στούντιο του Zarpa Radio 89.6 και μίλησεγια τις προτεραιότητες που θεωρεί ότι πρέπει να δοθούν στην αντιμετώπιση προβλημάτων του νομού:
«Στα Χανιά το πρόβλημά μας είναι οι υποδομές και οι μεταφορές. Για παράδειγμα, στο Ακρωτήρι η τελευταία σχολική αίθουσα που φτιάχτηκε ήταν το 2002 αλλά η περιοχή έχει πληθυσμιακή αύξηση 15-20% κάθε χρόνο. Δεν έχουμε επαρκείς δρόμους. Για να κατεβείς από το αεροδρόμιο στον ΒΟΑΚ μπορεί να κάνεις μια ώρα. Για να έρθεις Χανιά από το Ακρωτήρι, μπορεί να ξεχάσεις πότε θα φτάσεις. Το 2023 το να κάνουν παιδιά μάθημα σε κοντέινερ είναι λάθος. Το να θέλει μιάμιση ώρα ένα παιδί να πάει και να γυρίσει στο σχολείο είναι επίσης λαθος. Γι’ αυτό πρέπει όλοι μαζί να κάνουμε κάτι. Μόνοι τους δεν κάνουν ούτε οι βουλευτές, ούτε οι δήμαρχοι, ούτε οι περιφερειακοί σύμβουλοι. Γι’ αυτό χρειάζεται να βάλουμε όλοι μαζί πλάτη».
«Όλοι γνωρίζουμε ότι οι Μινωικές μια μέρα ανακοίνωσαν ότι φεύγουν από τη γραμμή των Χανίων. Το καλοκαίρι μου έλεγαν μεταφορείς ότι έμεναν καθημερινά 10 ως 20 νταλίκες έξω. Δηλαδή μέχρι και 400 τόνοι προϊόντων που καθυστερούσαν να φύγουν. Αν μια αλυσίδα περιμένει πορτοκάλια από την Κρήτη κι αυτά δεν έρχονται εγκαίρως, γιατί να ξαναψωνίσει από μας; Επίσης έχουν μεγαλώσει τα έξοδα μεταφοράς.
Έχουμε μεν το μεταφορικό ισοδύναμο που ήταν μια διεκδίκηση του ΕΒΕΧ και το πήραμε, αλλά με δύο κενά: δεν ισχύει για τον κόσμο, αλλά μόνο για τα εμπορεύματα. Σε άλλα νησιά ισχύει και για τους επιβάτες και ένας από τους βασικούς μου στόχους είναι αυτός, να ισχύσει και στην Κρήτη και για τους επιβάτες. Και πρέπει το μεταφορικό ισοδύναμο να φύγει από το καθεστώς de minimis».
Ακόμα, ο κ. Πατεράκης επισήμανε ότι οι μη τουριστικές επιχειρήσεις των Χανίων σήμερα στην πλειοψηφία τους δεν μπορούν να ενταχθούν σε αναπτυξιακούς νόμους και εξήγησε το γιατί:
«Τα τελευταία χρόνια έχουν ανοίξει περισσότερες τουριστικές επιχειρήσεις από όσες έχουν κλείσει. Αλλά τα Χανιά δεν μπορεί να βασιζόμαστε μόνο στον τουρισμό. Είναι η ναυαρχίδα μας, ναι, αλλά πρέπει να τον συνδυάσουμε με έναν καλό πρωτογενή τομέα και μεταποίηση. Σήμερα όμως το 80% των βιοτεχνιών ή βιομηχανιών των Χανίων, εν αντιθέσει με το Ηράκλειο και το Ρέθυμνο, δεν μπορούν να επιδοτηθούν από το ΕΣΠΑ. Και δεν μπορούν γιατί δεν έχουν άδεια λειτουργίας. Και δεν έχουν άδεια λειτουργίας γιατί δεν είναι χωροθετημένες. Είναι πολύ μεγάλο θέμα. Αυτή τη στιγμή οι περισσότερες επιχειρήσεις που δηλώνουν στον αναπτυξιακό νόμο ή το ΕΣΠΑ, παίρνουν χρήματα. Αλλά από τα Χανιά πολύ λίγες επιχειρήσεις δηλώνουν.
Τα ξενοδοχεία που λαμβάνουν μεγάλα ποσά, τα λαμβάνουν γιατί είναι χωροθετημένα και έχουν όλα τα απαραίτητα. Οι βιοτεχνίες όμως δεν έχουν. Δεν έχουμε μια βιομηχανική περιοχή, έχουμε ένα γεμάτο βιοτεχνικό πάρκο. Τουλάχιστον τώρα η Τράπεζα Χανίων και το ΕΒΕΧ ετοιμάζουμε το ΕΠΙΧΕΙΠΑ, το επιχειρηματικό πάρκο στη Μαλάξα που ευελπιστούμε ότι από το 2024 θα πάνε επιχειρήσεις εκεί και θα είναι νόμιμες, θα μπορούν να έχουν άδειες και να μπουν στον αναπτυξιακό. Η Περιφέρεια έχει πει ότι θα υπάρξει οδική σύνδεση. Από εκεί και πέρα θα χρειαστεί μια επιδότηση μετεγκατάστασης».
Τέλος, ο Χανιώτης υποψήφιοες δήλωσε αισιόδοξος για το αποτέλεσμα των εκλογών:
«Εμείς σαν Χανιά πρέπει να κατεβάσουμε μια «εθνική Χανίων». Έχουμε δυνατό ψηφοδέλτιο. Πιστεύω θα εκλέξουμε επτά ή οκτώ συμβούλους και ελπίζω να εκλεγούν άνθρωποι που έχουν όρεξη για δουλειά και δεν θα φοβηθούν να σπάσουν αυγά. Εγώ έχω μια πορεία στα Χανιά τόσα χρόνια, θα τη συνεχίσω, είναι ευθύνη μου να κάνουμε κάτι διαφορετικό».
zarpanews.gr