Μεγάλη Παρασκευή σήμερα και οι χριστιανοί απανταχού της πλάσης, θλίβονται και προσυλλογίζονται τα Πάθη του Ιησού.
Ο Μεσσίας, με το θάρρος της αθωότητας, στέλνοντας το μήνυμα ότι ο Ναός ο ιερός, ο οίκος του Πατέρα, δεν είναι χώρος , πλουτισμού των εμπόρων, ανατρέπει την υπάρχουσα τάξη, που δε συμβαδίζει με την χριστιανική ιδέα της πνευματικής τάξης πραγμάτων.
Οι αρχιερείς, καμιά σχέση με αυτήν την πνευματική τάξη δεν είχαν. Αντιθέτως κρατούσαν το λαό σε πνευματικό σκοτάδι για τον δικό τους υλικό πλουτισμό. Ο Καϊάφας που θα παραδώσει το Χριστό στον Πόντιο Πιλάτο σύμφωνα με μια εκδοχή, ερμήνευε το κήρυγμα Του, ως κοινωνικό και ανατρεπτικό, που θα μπορούσε να οδηγήσει τον λαό σε εξέγερση. Άλλωστε ο Χριστός είχε ξεσπάσει εναντίον των εμπόρων έξω από τον Ναό και η οργή του έπιανε και αυτούς που επέτρεπαν την εμπορική δραστηριότητα στον οίκο του Κυρίου, άρα τους φιλάργυρους και ανήθικους αρχιερείς.
Ο Χριστός που έχει πραγματώσει σύμφωνα με τους ευαγγελιστές θαύματα μοναδικά που προσδίδουν αξία στον άνθρωπο αλλά και τη φύση, έχει την ηθική τελειότητα να μην επιδιώκει επίγειους παράδεισους υλικών απολαύσεων.
Ο Χριστός περπάτησε πάνω στη θάλασσα, θεράπευσε αρρώστους που δεν είχαν άλλη ελπίδα, ανέστησε νεκρούς, την κόρη του Ιαείρου, του γιου της χήρας στη Ναίν και τον Λάζαρο. Έχει επιβεβαιώσει τη θεία αποστολή του αλλά θα κριθεί από τους ανήθικους και τους ποταπούς .
Από τον Πόντιο Πιλάτο παραδίδεται στους στρατιώτες, γυμνώνεται, φοράει κόκκινη χλαμύδα, στεφανώνεται με ακάνθινο στεφάνι, κρατάει κάλαμο σα σκήπτρο, προσκυνείται χλευαστικά, φτύνεται και χτυπιέται στο πρόσωπο και στο κεφάλι. Μετά, φορώντας πάλι τα ρούχα του και βαστάζοντας το Σταυρό, πηγαίνει προς τον Γολγοθά, τον τόπο της καταδίκης και εκεί, γύρω στην Τρίτη ώρα της ημέρας, σταυρώνεται μεταξύ δυο ληστών, βλασφημείται από αυτούς που είχαν πάει στον Γολγοθά μαζί του, μυκτηρίζεται από τους αρχιερείς, ποτίζεται από τους στρατιώτες με ξύδι ανακατεμένο με χολή.
Γύρω στην ενάτη ώρα, αφού βγάζει πρώτα φωνή μεγάλη, και λέει: «Τετέλεσται», εκπνέει «ο αμνός του Θεού, ο αίρων την αμαρτίαν του κόσμου», την ώρα κατά την οποία σφάζονταν, σύμφωνα με τον νόμο, ο πασχαλινός αμνός, ο οποίος καθιερώθηκε ως έθιμο στους Ιουδαίους, προτυπώνοντας τον Εσταυρωμένο Χριστό.
«Ἄγγελοι οὐρανόθεν ἀοράτως κυκλοῦσι, Σταυρόν τόν ζωηφόρον ἐν φόβῳ καί φωτοπάροχον χάριν λαμπρῶς παρεχόμενον, νῦν τοῖς πιστοῖς βλέποντες, ἐξίστανται καί ἵστανται βοῶντες πρός αὐτόν τοιαῦτα•»
Χαῖρε Σταυρέ, οἰκουμένης φύλαξ•
χαῖρε, ἡ δόξα τῆς Ἐκκλησίας.
Χαῖρε, ὁ πηγάζων ἀφθόνως ἰάματα•
χαῖρε, ὁ φωτίζων τοῦ κόσμου τά πέρατα.
Χαῖρε, ξύλον ζωομύριστον, καί θαυμάτων θησαυρέ•
χαῖρε, συνθετοτρισόλβιε, καί χαρίτων παροχεῦ.
Χαῖρε, ὅτι ὑπάρχεις ὑποπόδιον θεῖον•
χαῖρε, ὅτι ἐτέθης εἰς προσκύνησιν πάντων.
Χαῖρε κρατήρ τοῦ νέκταρος ἔμπλεως•
χαῖρε, λαμπτήρ τῆς ἄνω λαμπρότητος.
Χαῖρε, δι’ οὗ εὐλογεῖται ἡ κτίσις•
χαῖρε, δι’ οὗ προσκυνεῖται ὁ Κτίστης
.
Απόψε ο Επιτάφιος με το ορθογώνιο ιερό άμφιο , πολύτιμο και χρυσοκέντητο με την παράσταση του νεκρού Ιησού , της Θεοτόκου, του Ιωάννη και των Μυροφόρων , με αγγέλους θα λατρευτεί από όλους τους πιστούς, θα δοξολογηθεί και θα περιφερθεί με όλη την επισημότητα από τον κλήρο και τον λαό στους δρόμους και τις μεγάλες πλατείες. Θρηνούμε και αναμένουμε να κυλήσει η πέτρα και το πνεύμα να κυριαρχήσει επι γης και στις ψυχές μας για την συλλογική ανάταση και λύτρωση.
Σε έναν χριστιανικό κόσμο που προδίδει με πολέμους και άδικο αίμα το Λυτρωτή του.
Σ Χ