«….Καὶ εἰς τὸ πνεῦμα τὸ ἅγιον, τὸ κύριον καὶ ζωοποιόν, τὸ ἐκ τοῦ πατρὸς ἐκπορευόμενον, τὸ σὺν πατρὶ καὶ υἱῷ συμπροσκυνούμενον καὶ συνδοξαζόμενον, τὸ λαλῆσαν διὰ τῶν προφητῶν….»
Η Εκκλησία μας τιμά το Άγιο Πνεύμα, το τρίτο πρόσωπο της Αγίας Τριάδας. Η εορτή του Αγίου Πνεύματος είναι κινητή. Εορτάζεται πάντα ημέρα Δευτέρα, 7 εβδομάδες μετά το Πάσχα και είναι η επόμενη ημέρα από την Κυριακή της Πεντηκοστής.
Μαζί με τον Πατέρα και τον Υιό το Άγιο Πνεύμα αποτελεί τον Τριαδικό Θεό. Στην εκκλησιαστική ιστορία συχνά προκύπτανε διαφορες θεωρίες για το Άγιο Πνεύμα. Στη Β Οικουμενική σύνοδο, καταπολεμήθηκε η αίρεση ότι τμ Άγι0ο Πνεύμα εναι κτίσμα του Υιού. Με το Σύμβολο της Πίστεως κατοχυρώθηκε Η Θεότητα του Άγιου Πνεύματος , η αιωνιότητα και το ομοούσιο προς τον Πατέρα και τον Υιό. Μια από τις δογματικές διαφορές της Ορθόδοξης με την Καθολική εκκλησία είναι πώς η Καθολική υποστηρίζει ότι το Άγιο Πνεύμα εκπορεύεται του Υιού.
ο Απόστολος Παύλος υποστηρίζει τη δύναμη του Αγίου Πνεύματος και λέει: «Για όλα αυτά τα χαρίσματα ενεργεί το ένα και μοναδικό Πνεύμα, που τα μοιράζει όπως θέλει στον καθένα χωριστά» (Α’ Κορ. 12,11).
Και πράγματι με τη Χάρη Του απαλλασσόμαστε από τη δουλεία του κακού, ενώ καλούμαστε στην ελευθερία του Χριστού. Αναγεννιόμαστε και αποκτούμε τη γνώση που μας λυτρώνει από τα δεσμά της δουλείας του ποταπού.
Γινόμαστε άνθρωποι που στην ολότητά τους, όπως οι απόστολοι, δεν ξεχνούν να παρηγορούν, να ανακουφίζουν το συνάνθρωπο, να αγαπούν και να προστατεύον όλα τα πλάσματα της κτίσης. Και αυτό γιατί ανήκουμε στο τάγμα μιας θρησκείας αγάπης, που δεν δικαιολογεί στο όνομά της ούτε τον πόλεμο , ούτε την εκμετάλλευση.
Κατέχουμε άραγε το φως που το Άγιο Πνεύμα προσδίδει με περισσία στις ψυχές μας; Ακολουθούμε το φωτεινό μονοπάτι της λύτρωσης από τα δεσμά της αμαρτίας; Ανυψώνουμε τον άνθρωπο πάνω από το κέρδος και τη βία; Τότε το κερί μας σήμερα ας λάμψει από την πνευματικότητά μας.
Συραγώ Χορταριά
`