Τα τροχαία δυστυχήματα που καταγράφηκαν στην Κρήτη το 2021, έδωσε στην δημοσιότητα ο πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Γιάννης Λιονάκης.
Σύμφωνα με τα επίσημα λοιπόν στοιχεία 49 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο σε όλο το νησί το έτος που τελειώνει
Αναλυτικότερα:
Στην Κρήτη σημειώθηκε 63% αύξηση των θανάτων από τροχαία σε σχέση με το 2020, 30 πέρυσι έναντι 49 νεκρών φέτος.
Τα Χανιά είχαν σε απόλυτο αριθμό τους περισσότερους θανάτους.
Για το Λασίθι ήταν η χειρότερη χρονιά από το 1985 μέχρι σήμερα.
Σε ποσοστό θανάτων ανά εκατομμύριο κατοίκων η αντιστοιχία ήταν: Χανιά 87, Ρέθυμνο 92, Ηράκλειο 38, Λασίθι 157. Σύνολο νησιού: 72 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκων.
«Χώρες της Ευρώπης τη δύσκολη χρονιά του 2019 έκλεισαν με 18 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων. Κατ’ αναλογία δηλαδή θα είχαμε 11 νεκρούς», σημειώνει ο κ. Λιονάκης θέλοντας να τονίσει τον βαρύ φόρο αίματος στην άσφαλτο που συνεχίζει να πληρώνει η Κρήτη.
«Ενώ από τις 12 τα μεσάνυχτα μέχρι τις 7 το πρωί κυκλοφορεί το 1/10 των οχημάτων στο διάστημα αυτό είχαμε τους περισσότερους νεκρούς το 1/3 του συνόλου», αναφέρει σε μια σημαντική σημείωσή του ο κ. Λιονάκης και συνεχίζει:
«Θα είναι άξιο λόγου να σταθούμε στους δύο θανάτους αναβατών μηχανής (δυστυχώς ένας μετά από μέρες στην εντατική), στη περιοχή ευθύνης της Τροχαίας Ηρακλείου όπου διαχρονικά και κατά μέσο όρο είχαμε πάνω από 8 κάθε χρόνο.
Η μετανάστευση του προβλήματος από το ΒΟΑΚ στο Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο είναι ένα ζήτημα που πρέπει να απασχολήσει με τη παραδοχή, ότι η επίταση της αστυνόμευσης σε έναν άθλιο δρόμο έχει φέρει θετικά αποτελέσματα μαζί και με τα ελάχιστα χιλιόμετρα διαχωριστικού στηθαίου κατά μήκος του.
Ολοκληρώνοντας τις παρατηρήσεις μου να πω ότι με προβληματίζει η υψηλή κατανάλωση οινοπνεύματος από οδηγούς στο νησί μας και η εξίσου η υψηλή παραβίαση προτεραιότητας του άλλου, είτε πρόκειται για STOP είτε για εκ δεξιών προτεραιότητα. Σε αυτά τα τελευταία δυστυχώς πρωτοπορούμε πανελλαδικά».