Οξύνθηκαν τα πνεύματα στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Μαλεβιζίου κατά την ψηφοφορία για τη γνωμοδότηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που αφορά την τροποποίηση του έργου «Ανάπλαση της οδού Ελευθερίου Βενιζέλου».
Η ελάσσων αντιπολίτευση και συγκεκριμένα ο κ. Χουστουλάκης, αν και συμφώνησε με την ανάγκη τροποποίησης του έργου, προέβαλε αντιρρήσεις που έφεραν έντονες συζητήσεις στην αίθουσά το δημοτικού συμβουλίου Μαλεβιζίου.
Ο δήμαρχος κ. Μποκέας τόνισε πως επί της προηγούμενης δημοτικής αρχής υπήρχε μια μελέτη για το ίδιο θέμα, που όμως έπρεπε να τροποποιηθεί σήμερα καθώς από την μια οι ανάγκες της περιοχής έχουν αλλάξει και από την άλλη το κύριο μέλημα της δημοτικής αρχής μετά και τις εισηγήσεις των ειδικών είναι να φτιαχτεί ένας δρόμος που θα βάζει σε πρώτη προτεραιότητά τον άνθρωπο.
Με την άποψη αυτή συντάχθηκαν, η κ. Βούλα Κουτάντου, προϊσταμένη του τμήματος Έργων Οδοποιϊας καθώς και η κ. Ειρήνη Σφακιανάκη, προϊσταμένη του τμήματος Αστικού Πρασίνου.
Η κ. Κουτάντου σημείωσε πως επιβάλλεται η αλλαγή της οδού και ότι η κάθε μελέτη λαμβάνει υπόψη τις τρέχουσες ανάγκες.
Ο κ. Κύρκος εκ της μείζονος αντιπολίτευσης αναφέρθηκε στην προηγούμενη μελέτη που προέβλεπε δύο λωρίδες κυκλοφορίας και δήλωσε πως η παράταξη του δεν είναι αντίθετη στην τροποποίηση, εφόσον ο δρόμος μπορεί να αντέξει τον κυκλοφοριακό φόρτο με το νέο σχεδιασμό.
Ο κ. Παπαδομανωλάκης επίσης επισήμανε το το θέμα της δημιουργίας κατάλληλων υποδομών για την ασφαλή διέλευση των μαθητών από και προς τα σχολεία του Γαζίου, με τον δήμαρχο μα απαντά ότι θα υπάρξει μέριμνα για το συγκεκριμένο θέμα.
Η μελέτη, μεταξύ άλλων, προβλέπει τα εξής:
- κυκλοφορία των οχημάτων με χαμηλότερες ταχύτητες
- οδική ασφάλεια των χρηστών της οδού με ορθή σύνδεση χρήσεων με κάθετες οδούς, τέσσερις νέους κυκλικούς κόμβους και μια διασταύρωση
- Αισθητική και περιβαλλοντική αναβάθμιση με φυτεύσεις, νησίδα, αστικό εξοπλισμό, ενιαίο κράσπεδο 7 εκατοστών για διευκόλυνση πρόσβασης
- Δημιουργία λωρίδας για ποδήλατα
- Θέσεις στάθμευσης σε ειδικές εσοχές
- Διαχείρηση και αποκατάσταση ως επί το πλείστον όλων των υφιστάμενων προσβάσεων σε παρόδιες επιχειρήσεις και οικίες
- Εξυπηρέτηση ΑμΕΑ με πρόβλεψη όδευσης τυφλών, βυθίσεις πεζοδρομίων και νησίδας στα σημεία διάσχισης της οδού
- Διαμόρφωση εσοχών στάσεων ΚΤΕΛ
- Ορθή διαχείριση απορροής των όμβριων υδάτων
Επιπρόσθετα, ο κ. Μποκέας ανέφερε ότι με τη νέα μελέτη τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας οριοθετούνται και γίνονται πιο ασφαλή, ενώ παράλληλα η περιοχή αποκτάει αξία. Σημείωσε επίσης ότι με την παρέμβαση δίνεται η δυνατότητα σύνδεσης των οικιστικών περιοχών του δήμου έτσι ώστε να μπορεί κάποιος να μεταβαίνει από τη μια περιοχή στην άλλη με ασφάλεια και ανεμπόδιστα.
Λαμβάνοντας το λόγο ο κ. Χουστουλάκης, αν και τάχθηκε υπέρ της παρέμβασης στην κεντρική αυτή οδική αρτηρία του δήμου, ζήτησε να ληφθεί υπόψη η υφιστάμενη κατάσταση στα όρια του δήμου καθότι κι εκεί υπάρχουν δρόμοι στενοί με πολλά αδιέξοδα σημεία. Τόνισε επίσης την ανάγκη να εξυπηρετηθούν όλα τα καταστήματα που συνδέονται με την κεντρική οδό. Ζήτησε δε να ξανασυζητηθεί το έργο λαμβάνοντας υπόψη και τα τμήματα που δεν έχουν αξιοποιηθεί.
Ο κ. Μποκέας απάντησε ότι η μελέτη προβλέπει πρόσβαση και διανοίξεις δρόμων αλλά ο κ. Χουστουλάκης αρνήθηκε να ψηφίσει τη γνωμοδότηση με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί αναστάτωση στην αίθουσα με το δήμαρχο να τονίζει στον κ. Χουστουλάκη ότι δεν έχει καλή πληροφόρηση για τη μελέτη.
Τελικά, η γνωμοδότηση υπέρ της μελέτης ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία και αναμένεται να ληφθεί υπόψη από την Επιτροπή Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Κρήτης.