'Oλο και περισσότερο αυξάνονται οι παράνομες ενέργειες στον Ατλαντικό σε ό,τι αφορά τα ρωσικά και κινεζικά πετρελαιοφόρα.Σύμφωνα με στοιχεία που ήρθαν στη δημοσιότητα, η ποσότητα ρωσικού πετρελαίου που διακινείται λαθραία από τη Ρωσία στην Κίνα μέσω του Ατλαντικού ωκεανού αυξάνεται δραματικά, λόγω των κυρώσεων της Δύσης προς τη Ρωσία, για την εισβολή της στην Ουκρανία.
Τι συμβαίνει
Σύμφωνα με την Vortexa, μία μεγάλη εταιρεία που παρακολουθεί τις μεταφορές εμπορευμάτων σε όλον τον πλανήτη, τον Ιούλιο καταγράφονται συνεχώς «σκοτεινές» (με κλειστά GPS) μεταφορτώσεις ρωσικού πετρελαίου εν πλω στον Ατλαντικό.Ρωσικά δεξαμενόπλοια αποπλέουν γεμάτα και αφού κλείσουν τα μηχανήματα εντοπισμού πλοίων που διαθέτουν, μεταγγίζουν το φορτίο τους σε κινέζικα τάνκερ, που μεταφέρουν τον «μαύρο χρυσό» στην Κίνα.Συγκεκριμένα εκτιμάται πως τις 18 πρώτες μέρες του Ιουλίου μεταφορτώνονταν τουλάχιστον 180.000 βαρέλια πετρελαίου σε καθημερινή βάση.
Οι δυτικές κυρώσεις στη Ρωσία έχουν κάνει τις εταιρείες σε ολόκληρη τη διεθνή οικονομία επιφυλακτικές όσον αφορά τα προϊόντα της χώρας. Οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο έχουν απαγορεύσει την εισαγωγή ρωσικού πετρελαίου, αναφέρει δημοσίευμα του bussinessinsider.Ως αποτέλεσμα των κυρώσεων και των «αυτοκυρώσεων» από ευρωπαϊκές εταιρείες, η Ρωσία έχει αναπροσανατολίσει τις εξαγωγές αργού πετρελαίου της προς την Ασία. Συγκεκριμένα, η Ινδία και η Κίνα εξαγοράζουν ρωσικό πετρέλαιο, το οποίο διαπραγματεύεται με έκπτωση στις διεθνείς αγορές.
«Είναι δύσκολο να κατανοήσει κανείς γιατί η Κίνα επιλέγει τέτοιες μεθόδους για την αγορά πετρελαίου από την Ρωσία, μιας και δεν συμμετέχει στις κυρώσεις που έχει επιβάλει η Δύση», δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος της Vortexa, Ντέιβιντ Γουέτς, σημειώνοντας ότι η Ινδία «παίρνει όσο πετρέλαιο μπορεί να αγοράσει από τη Ρωσία, χωρίς να ενδιαφέρεται να το κρύψει».
Ενδεχομένως, οι ρωσικές και οι κινεζικές εταιρείες «πειραματίζονται» για το ποια θα είναι η αντίδρασή τους, σε περίπτωση που οι κυρώσεις προς τη Ρωσία γίνουν πιο αυστηρές, ενώ υπάρχει και το ενδεχόμενο οι κινεζικές εταιρείες να θέλουν να αποφύγουν μία αμαύρωση της φήμης τους στις αγορές εκτός Ρωσίας και Ινδίας.Αρκετά τάνκερς που προηγουμένως μετέφεραν ιρανικό πετρέλαιο,τώρα όλο και περισσότερο φορτώνονται με ρωσικό πετρέλαιο.