Ριζικές αλλαγές στους τρόπους πληρωμής στα ταξί, από όσους κινούνται χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικές εφαρμογές όπως η Beat, η Uber και άλλες.
Με τα νέα δεδομένα, το κόμιστρο, πλέον, θα το εισπράττει μόνο ο οδηγός του ταξί, ενώ η αμοιβή του διαμεσολαβητή θα καταβάλλεται στο τέλος του μήνα με την έκδοση τιμολογίου και θα αφορά μόνο την συμφωνηθείσα προμήθεια.
Σύμφωνα με ανακοίνωση – ενημέρωση προς τους οδηγούς ταξί που εξέδωσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΤΑ), τροπολογία που πέρασε τις προηγούμενες ημέρες από την Βουλή, βάζει τέλος στις αυτόματες πληρωμές που γίνονταν με κάρτα μέσω εφαρμογών ταξί (π.χ. BEAT, UBER).
Με την τροπολογία απαγορεύεται η είσπραξη του κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρεία.
Ειδικότερα, στην ανακοίνωση της η ΠΟΕΙΤΑ αναφέρει, όσοι οδηγοί ταξίσυνεργάζονται με εταιρίες εφαρμογών πρέπει να εναρμονιστούν με τις διατάξεις του Ν 4607/2019 και συγκεκριμένα το άρθρο 75 με το οποίο τροποποιείται το άρθρο 12 του ν. 4530/2018 ως εξής:
1. Η παρ. 9 του άρθρου 12 του ν. 4530/2018 (Α΄ 59) αντικαθίσταται ως εξής:
"Εφόσον η μεταφορά διενεργείται εντός της ελληνικής επικράτειας, τα έσοδα από την άσκηση της δραστηριότητας διαμεσολάβησης φορολογούνται με βάση την κείμενη φορολογική νομοθεσία. Οι φορείς διαμεσολάβησης εκδίδουν φορολογικό στοιχείο προς τους εκμεταλλευτές των οχημάτων για το ποσό της συμφωνηθείσας αμοιβής.
Ο εκμεταλλευτής του οχήματος εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείοτης συνολικής αμοιβής στον καταναλωτή, στην οποία συμπεριλαμβάνεται με διακριτή αναγραφή και η συμφωνηθείσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης. Εν συνεχεία, για κάθε ημέρα γίνεται εκκαθάριση και η προκύπτουσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης καταβάλλεται από τον εκμεταλλευτή του οχήματος σε αριθμό λογαριασμού πληρωμών του φορέα, φυσικού ή νομικού προσώπου ή οποιασδήποτε οντότητας, ο οποίος έχει την υποχρέωση ανά μήνα, να εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο με τη συνολική μηνιαία αμοιβή, που προκύπτει από τις ημερήσιες εκκαθαρίσεις, οι οποίες του έχουν καταβληθεί".
Η ΠΟΕΙΤΑ εξηγεί ότι με αυτή την τροπολογία απαγορεύεται η είσπραξη του κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρία. Το κόμιστρο το εισπράττει μόνο ο ταξιτζής.
Η αμοιβή του διαμεσολαβητή καταβάλλεται στο τέλος του μήνα με την έκδοση σχετικού παραστατικού (τιμολογίου) και αφορά μόνο την συμφωνηθείσα προμήθεια .
Οτιδήποτε διαφορετικό συνιστά φορολογική παράβαση.
Οι εταιρείες που θίγονται από την συγκεκριμένη κίνηση δεν έχουν πάρει ακόμη θέση καθώς η τροπολογία και ο τρόπος αντίδρασης εξετάζεται σε συνεργασία με τα νομικά τους τμήματα. Σύμφωνα με πληροφορίες του NEWS24/7 το ποσοστό πληρωμών με κάρτα στην BEAT είναι στα επίπεδα του 30% ενώ για την UBERπολύ περισσότερο καθώς μόλις πρόσφατα προχώρησε στην παροχή της δυνατότητας πληρωμής με μετρητών στην χώρα μας.
Η εφαρμογή του μέτρου αναμένεται να οδηγήσει σε ραγδαία αύξηση της τοποθέτησης POS στα ταξί, ειδικά σε αυτά που συνεργάζονται με ξενοδοχεία ή "δουλεύουν" κυρίως με το αεροδρόμιο.