Οι φίλοι της Φόρμουλα Ένα ανά την υφήλιο περιμένουν… πως και πως αυτή την Κυριακή που «ανοίγει η αυλαία» του πρωταθλήματος για το 2021.
Περίπου 3,5 μήνες μετά την ολοκλήρωση της σεζόν του 2020 στο Άμπου Ντάμπι, ομάδες και οδηγοί θα βρίσκονται την προσεχή Κυριακή (18:00 ώρα Ελλάδας) στο Μπαχρέιν για το πρώτο από τα 23 Γκραν Πρι του φετινού «μαραθωνίου», ο οποίος θα δοκιμάσει τις αντοχές των ανθρώπων και των μονοθεσίων τους. Η χρονιά που αρχίζει είναι η τελευταία που πραγματοποιείται με το παρόν «σύνταγμα» της Φόρμουλα Ένα, καθώς οι… σαρωτικές αλλαγές στους κανονισμούς, οι οποίες επρόκειτο να τεθούν φέτος σε ισχύ, μετατέθηκαν λόγω της πανδημίας του κοροναϊού για το 2022.
Σε μια προσπάθεια να διασφαλιστεί το μέλλον και η βιωσιμότητα των ομάδων, καθώς η πανδημία «έπληξε» οικονομικά τη Φόρμουλα Ένα στην περσινή σεζόν, αλλά και για να… δελεαστούν νέοι «παίκτες», προκειμένου να μπουν στο πρωτάθλημα, από φέτος τίθεται σε ισχύ όριο κόστους. Αυτό ορίζεται σε 145 εκατομμύρια δολάρια για ένα ημερολογιακό έτος με 21 γκραν πρι (σ.σ. επειδή η σεζόν του 2021 περιλαμβάνει 23 αγώνες, το όριο αυτό αυξάνεται για τα δύο επιπλέον γκραν πρι σε 147,4 εκατομμύρια δολάρια), ωστόσο θα μειωθεί τα επόμενα χρόνια. Έτσι, η «βάση» του θα είναι 140 εκατομμύρια το 2022 και 135 εκατομμύρια δολάρια το 2023.
Επίσης, το 2021 τίθενται σε ισχύ κάποιες αλλαγές στους κανονισμούς για την αεροδυναμική των μονοθεσίων, σε μια προσπάθεια να… συγκρατηθούν οι μεγάλες δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά και οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα οι Λιούις Χάμιλτον, Βάλτερι Μπότας και Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ να «αποκτήσουν» κλαταρισμένο λάστιχο στη διάρκεια του βρετανικού γκραν πρι του 2020.
Η ευχή των φιλάθλων της Φόρμουλα Ένα είναι το νέο πρωτάθλημα να είναι συναρπαστικό και, ει δυνατόν, οι τίτλοι να κριθούν στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, προκειμένου το ενδιαφέρον τους να διατηρηθεί αμείωτο έως τις 12 Δεκεμβρίου, όταν θα διεξαχθεί το τελευταίο γκραν πρι της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι. Η Mercedes και ο Λιούις Χάμιλτον, οι οποίοι μετρούν από επτά τίτλους, ξεκινούν τη χρονιά με στόχο να υπερασπιστούν το «στέμμα» που κατέκτησαν πέρυσι σε κατασκευαστές και οδηγούς, αντίστοιχα. Ωστόσο, η αποστολή τους δεν θα είναι εύκολη, καθώς οι υπόλοιπες ομάδες θα επιδιώξουν να τους… εκθρονίσουν, με «πρωτοστάτη» τη Red Bull. Η αυστριακή ομάδα έδειξε στις χειμερινές δοκιμές ότι διαθέτει ένα γρήγορο και σταθερό μονοθέσιο, καθώς και δύο εξαιρετικούς οδηγούς, τον Ολλανδό Μαξ Φερστάπεν και τον Μεξικανό Σέρχιο Πέρες, οι οποίοι αν μη τι άλλο μπορούν να… ζορίσουν τη Mercedes.
Αναλυτικά οι ομάδες με τους οδηγούς τους τη φετινή σεζόν:
MERCEDES
Λιούις Χάμιλτον (Μ. Βρετανία)
Βάλτερι Μπότας (Φινλανδία)
RED BULL
Σέρχιο Πέρες (Μεξικό)
Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία)
MCLAREN
Ντάνιελ Ρικιάρντο (Αυστραλία)
Λάντο Νόρις (Μ. Βρετανία)
ASTON MARTIN
Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία)
Λανς Στρολ (Καναδάς)
ALPINE
Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία)
Εστεμπάν Οκόν (Γαλλία)
FERRARI
Σαρλ Λεκλέρκ (Μονακό)
Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ (Ισπανία)
ALPHATAURI
Πιέρ Γκασλί (Γαλλία)
Γιούκι Τσουνόντα (Ιαπωνία)
ALFA ROMEO
Κίμι Ραϊκόνεν (Φινλανδία)
Αντόνιο Τζιοβινάτσι (Ιταλία)
HAAS
Νικίτα Μαζέπιν (Ρωσία)
Μικ Σουμάχερ (Γερμανία)
WILLIAMS
Νίκολας Λατίφι (Καναδάς)
Τζορτζ Ράσελ (Μ. Βρετανία)
Το καλεντάρι της νέας σεζόν: