Με πυρετώδεις ρυθμούς προετοιμάζεται πλέον το άνοιγμα του ελληνικού τουρισμού από το ερχόμενο Σαββατοκύριακο με την Ελλάδα να θέλει να κερδίσει και φέτος το στοίχημα του πλέον ασφαλούς προορισμού κερδίζοντας μεγαλύτερο μερίδιο από τη μικρότερη πίτα στη μάχη της Μεσόγειου, τη φετινή θερινή σεζόν, τη δεύτερη με όρους πανδημίας.
Σε αυτή τη συγκυρία του ανοίγματος του ελληνικού τουρισμού, στόχος είναι τόσο η θωράκιση των νησιών έναντι του κορωνοϊού, αλλά και η ομαλή εξέλιξη της τουριστικής περιόδου, που επισήμως ξεκινά εντός των επομένων ημερών, με τη βεβαιότητα ότι θα προσδώσει θετικό πρόσημο στην συνολική εικόνα της χώρας στο εξωτερικό, σε μια περίοδο κατά την οποία η υγειονομική κατάσταση των τουριστικών προορισμών παρακολουθείται στενά από όλους τους εμπλεκόμενους με τον τουρισμό φορείς.
Πώς θα έρχονται οι τουρίστες
Πάντως ο μεγαλύτερος ευρωπαϊκός ταξιδιωτικός οργανισμός, η TUI, θα προσφέρει από το Ηνωμένο Βασίλειο προγράμματα διακοπών τόσο για τις περιοχές που βρίσκονται στην «πράσινη» λίστα (βλ. Πορτογαλία) όσο και στην «πορτοκαλί» μετά τις 17 Μαϊου, όταν και θα επανεκκινήσουν τα μη απαραίτητα ταξίδια από τη Μεγάλη Βρετανία. Ωστόσο δεν θα εκτελεί δρομολόγια προς χώρες που θα απαιτούν από τους τουρίστες να παραμείνουν σε καραντίνα στο δωμάτιο του ξενοδοχείου τους και σε αυτές που περιλαμβάνει η «κόκκινη» λίστα. Στη λίστα της TUI βρίσκονται και πέντε ελληνικά νησιά, σε Ρόδο, Κρήτη, Κέρκυρα, Ζάκυνθο και Κω.
Για τις αφίξεις τουριστών στη χώρα μας αναμένεται να ισχύουν τα εξής:
-Θα εισέρχονται στην Ελλάδα είτε με μοριακό τεστ 72 ωρών είτε με πιστοποιητικό εμβολιασμού.
-Θα πρέπει να έχουν κάνει και τις δύο δόσεις του εμβολίου
και να έχουν περάσει 14 ημέρες από την χορήγηση της δεύτερης δόσης.
Συνολικά σε ό,τι έχει να κάνει με τις πρώτες αφίξεις από το εξωτερικό το επόμενο διάστημα οι ξενοδόχοι ήδη λένε στους πελάτες τους «να έχουν 72 ωρών τεστ αρνητικό, να έχουν έγγραφα που το αποδεικνύουν, ενώ έρχεται και το πράσινο ψηφιακό πιστοποιητικό από τον Ιούνιο. Αλλά το θέμα είναι να έχουμε γρήγορες και ασφαλείς διελεύσεις στα σύνορά μας. Αίτημά μας, να έχουμε πολλά σκάνερ σε χερσαία σύνορα και αεροδρόμια για γρήγορη διέλευση», όπως δηλώνει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων κ. Γρηγόρης Τάσιος.
Οι τουριστικοί φορείς στέκονται ιδιαίτερα στην εφαρμογή του πράσινου ψηφιακού πιστοποιητικού, το οποίο θα διευκολύνει σημαντικά τα ταξίδια και τις μετακινήσεις εντός της Ε.Ε., θα βοηθήσει ώστε να εξελιχθεί ομαλά η σεζόν και να μην υπάρξουν πισωγυρίσματα.
Στη «μάχη» και ο ΕΟΤ
Στη μάχη για την προσέλκυση τουριστών για τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής μπαίνει και ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού, ο οποίος , σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα κ. Δημήτρη Φραγκάκη, σκοπεύει να «επενδύσει» συνολικά το 2021 περισσότερα από 22 εκατ. ευρώ, άμεσα, για την καθαρή προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό αλλά και μέσω στρατηγικών συνεργασιών. Πρόκειται για το μεγαλύτερο σχέδιο προβολής στην Ελλάδα που υλοποιεί ο ΕΟΤ την τελευταία 10ετία.
Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται και η κοινή καμπάνια «Sunshine Discount» που παρουσιάστηκε χθές από κοινού με την Aegean, η οποία απευθύνεται σε 10 ευρωπαϊκές χώρες. Από πλευράς μάλιστα του μεγαλύτερου εγχώριου αερομεταφορέα, που συστηματικά τα τελευταία χρόνια προσπαθεί να διατηρεί για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα πτήσεις και εκτός του παραδοσιακού καλοκαιριού, εκφράστηκε η προσδοκία, εφόσον τα δεδομένα της πανδημίας εξελιχθούν ομαλά, ότι η φετινή χρονιά μπορεί να έχει μία συνέχεια «αργότερα, για Σεπτέμβριο, Οκτώβριο και, γιατί όχι, Νοέμβριο, αν ο καιρός το ευνοήσει. Εμείς έχουμε την ευελιξία να το κάνουμε. Η καμπάνια απευθύνεται σε 10 χώρες, μεταξύ των οποίων στην Αγγλία, το Βέλγιο, την Ολλανδία, τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ελβετία. Οι πρώτοι που φαίνεται ότι αντιδρούν είναι οι Γερμανοί, οι Άγγλοι και οι Γάλλοι και σιγά-σιγά κινητοποιούνται και οι υπόλοιπες χώρες».