Μόλις λίγα χρόνια ζωής έχουν απομείνει στους κινητήρες diesel, μιας και από το 2035 θα απαγορευτεί η πώληση καινούργιων αυτοκινήτων που ενσωματώνουν μοτέρ εσωτερικής καύσης,
Aρκετοί όμως καταβάλλουν επίμονες προσπάθειες προκειμένου να βρουν έναν τρόπο για να δώσουν παράταση στη ζωή τους.Υπέρ των diesel μοτέρ «τάσσεται» και το Πανεπιστήμιο της Νέας Νότιας Ουαλίας στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας, το οποίο εξέλιξε ένα καινοτόμο σύστημα που υπόσχεται να κρατήσει στη ζωή τα diesel μοτέρ.Το πρότζεκτ ξεκίνησε περίπου πριν από 18 μήνες.
Το νέο καινοτόμο σύστημα του πανεπιστημίου βασίζεται σε ένα «παραδοσιακό» diesel μοτέρ με μπεκ ψεκασμού που εκχύει πετρέλαιο κίνησης. Παράλληλα, όμως έχει προστεθεί και ένα δεύτερο μπεκ που «ψεκάζει» υδρογόνο, κατευθείαν μέσα στον κύλινδρο.Το υδρογόνο που χρησιμοποιείται είναι «πράσινο», δηλαδή παράγεται από την ηλεκτρόλυση νερού με ηλεκτρική ενέργεια που προέρχεται από ΑΠΕ και ουσιαστικά είναι σημαντικά πιο φιλικό προς το περιβάλλον απ’ ό,τι το diesel.
Το νέο σύστημα παράγει πολύ χαμηλότερες εκπομπές CO2 συγκριτικά με τους ντίζελ κινητήρες που υπάρχουν και επομένως μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος.
Πηγή:carandmotor.gr