Με το πράσινο συνεχίζεις την πορεία σου. Με το κόκκινο σταματάς. Με το πορτοκαλί περνάνε οι περισσότεροι στην Ελλάδα. Το θέμα είναι όμως τι ισχύει με βάση τον νόμο.
Η απάντηση έρχεται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας: Αρχικά στο πορτοκαλί ή κίτρινο, με βάση το Άρθρο 6, στο κίτρινο-σταθερό φως κυκλικής μορφής, ο οδηγός υποχρεούται να σταματήσει πριν από τη διάβαση ή αν δεν υπάρχει διάβαση σε «αρκετή» απόσταση από τον σηματοδότη, ώστε η σηματοδότηση να είναι σε αυτόν ορατή.
Σε αντίθεση, βέβαια, με τον ερυθρό σηματοδότη, στον κίτρινο ή αν προτιμάτε όπως συνηθίζουμε να λέμε στο πορτοκαλί, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπει ότι στην περίπτωση που ο οδηγός κρίνει ότι δεν μπορεί να ακινητοποιήσει με ασφάλεια το όχημά του, όντας πολύ κοντά σε αυτόν, μπορεί να συνεχίσει την πορεία του.
Aν πάλι βρεθείτε μπροστά σε ένα διπλό κίτρινο ή πορτοκαλί φως το οποίο πάλλεται-αναβοσβήνει,, ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να μειώσει την ταχύτητας του οχήματος και να κινηθεί με ιδιαίτερη προσοχή, παραχωρώντας προτεραιότητα τόσο στους πεζούς όσο και στα οχήματα με τα οποία διασταυρώνεται.
Το πρόστιμο για το πορτοκαλί φανάρι
Στο πορτοκαλί φως ή κίτρινο – αυτό δηλαδή που μεσολαβεί μεταξύ πράσινου και κόκκινου – ο ΚΟΚ είναι πιο ελαστικός. Ο οδηγός μπορεί να περάσει αλλά σε συγκεκριμένη στιγμή και εφόσον είναι πολύ κοντά στο φανάρι. Αν προχωρήσει ενώ έχει ανάψει κόκκινο και τον εντοπίσει η αστυνομία, τότε τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.
Αντίθετα η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη τιμωρείται με πρόστιμο 700 ευρώ, αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες και στοιχείων οχήματος για 20 μέρες.