Το τέλος του χρόνου αποτελεί για τους περισσότερους μία από τις πιο χαρούμενες στιγμές των 365 ημερών του ετήσιου κύκλου. Οι γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς δεν σηματοδοτούν απλώς την αλλαγή του έτους και την ελπίδα για μία νέα, καλύτερη σελίδα στη ζωή μας, αλλά και το φινάλε μίας περιόδου με αρκετές αργίες, που βοηθούν να ξεκουραστούμε και να ανακτήσουμε δυνάμεις για τη νέα χρονιά.
Πολύ φυσιολογικά, λοιπόν, όλο αυτό συνδυάζεται με ξεκούραση και διασκέδαση. Ειδικά η τελευταία αποτελεί σημαντικό κομμάτι της εορταστικής περιόδου και, στη σημερινή εποχή, είναι δυνατό να την έχουμε στην… παλάμη μας. Δεν είναι τυχαίο ότι στη χριστουγεννιάτικη περίοδο οι κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών αποτελούν το βασικό δώρο που ζητούν οι περισσότεροι από τον… Άγιο Βασίλη ή ότι οι online πλατφόρμες διασκέδασης, καταγράφουν τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα του έτους. Ειδικά οι τελευταίες φροντίζουν να αλλάζουν το layout της σελίδας ή της εφαρμογής τους και να εμπλουτίζουν το περιεχόμενό τους με θεματικά παιχνίδια, προκειμένου να βάζουν τους χρήστες στο πνεύμα των ημερών.
Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και οι πάροχοι των παιχνιδιών, που ξέρουν καλά ότι ο κόσμος διψάει για διασκέδαση. Είναι προφανές ότι αυτή την περίοδο τα παιχνίδια που απεικονίζουν τον Άγιο Βασίλη, χιονισμένα τοπία, ελαφάκια, χριστουγεννιάτικα στολίδια και άπειρα δώρα είναι εκείνα που έχουν τον πρώτο λόγο. Τα θεματικά φρουτάκια, όμως, δεν περιορίζονται στα Χριστούγεννα. Άλλωστε, στις εορταστικές περιόδους σε όλη τη διάρκεια του χρόνου οι πάροχοι φροντίζουν να δημιουργούν νέα φρουτάκια για λόγους μάρκετινγκ. Φυσικά, αυτός είναι και ο λόγος που οι εταιρείες με τη σειρά τους σπεύδουν να καλύψουν θεματικά κάθε είδους γιορτή, πέραν των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
Το Halloween είναι ένα από τα πλέον αγαπημένα των εταιρειών που φτιάχνουν φρουτάκια, με δεκάδες επιλογές για όσους αγαπούν τη συγκεκριμένη γιορτή. Πρόκειται για μία περίοδο που αποτελεί μεγάλο εμπορικό γεγονός σε όλον τον πλανήτη. Ξεκίνησε από τις ΗΠΑ, όπου το Halloween κυριαρχεί, αλλά τις τελευταίες δύο δεκαετίες η γιορτή αυτή έχει γίνει μέρος της κουλτούρας δεκάδων χωρών στον πλανήτη, ανάμεσά τους και της Ελλάδας, αφού η παγκοσμιοποίηση έχει βοηθήσει στην ανταλλαγή ιδεών και εθίμων μεταξύ των λαών.
Φωτογραφία unsplash.com
Εξίσου σημαντική μέρα για τις εταιρείες είναι η St. Patrick’s Day των Ιρλανδών, που είναι γεμάτη από φρουτάκια τα οποία γιορτάζουν την ημέρα με τον πιο παιχνιδιάρικο και διασκεδαστικό τρόπο. Για τον ίδιο λόγο με το Halloween, δηλαδή την παγκοσμιοποίηση που έχει βοηθήσει να εξαπλωθεί η συγκεκριμένη γιορτή σε κάθε άκρη του πλανήτη, έχει φτάσει στο σημείο η St. Patrick’s Day να γιορτάζεται ακόμη και στο κέντρο της Αθήνας, στις παραδοσιακές βρετανικές παμπ που υπάρχουν στην πρωτεύουσα.
Είναι φυσικά ηλίου φαεινότερο ότι το Πάσχα αποτελεί μία εξίσου σημαντική περίοδο για τις εταιρείες. Άλλωστε, από τη διάρκεια που έχει η συγκεκριμένη μεγάλη γιορτή, είναι προφανές ότι οι πάροχοι και οι online πλατφόρμες μπορούν να προγραμματίσουν πολλά περισσότερα πράγματα από πλευράς προσφορών και μάρκετινγκ. Τα πασχαλινά αυγά, τα κουνελάκια και τα χαριτωμένα προβατάκια δεν κατακλύζουν την οθόνη μόνο μέσα από τις σελίδες των εταιρειών, αλλά και στη διάρκεια του παιχνιδιού σε κάποιο από τα δεκάδες φρουτάκια που κατασκευάζονται ειδικά για αυτές τις ημέρες.
Από εκεί και έπειτα, υπάρχουν άλλες γιορτινές μέρες που κρατούν λιγότερο, αλλά είναι εξίσου σημαντικές και για τις δύο πλευρές: τους παρόχους και τους παίκτες. Η 4η Ιουλίου δεν μοιάζει με το Halloween από πλευράς παγκόσμιας απήχησης και περιορίζεται περισσότερο εντός των συνόρων των ΗΠΑ, όμως όταν ένα παιχνίδι είναι εντυπωσιακό, προσελκύει το ενδιαφέρον ακόμη κι εκείνων που φαινομενικά δεν μπορούν να ταυτιστούν μαζί του. Αυτό συμβαίνει με τα φρουτάκια της ημέρας ανεξαρτησίας της Αμερικής, ή ακόμη και με το περίφημο Oktoberfest που αποτελεί ορόσημο για τη Γερμανία. Και για αυτή τη γιορτή υπάρχει πλέον πληθώρα επιλογών σε κουλοχέρηδες, με ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά στους περισσότερους από αυτούς.
Υπάρχει, ωστόσο, μία ιδιαίτερη ημέρα που γιορτάζεται σε όλον τον κόσμο και μιλάει μόνο μία γλώσσα: εκείνη της αγάπης. Η μέρα του Αγίου Βαλεντίνου αποτελεί το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα μάρκετινγκ σε όλες τις εκφάνσεις της και θα ήταν αδιανόητο να λείπει από τις πλατφόρμες παιχνιδιών. Τα φρουτάκια που έχουν ως θέμα τον θεό του έρωτα δίνουν και παίρνουν τις λίγες ημέρες πριν και μετά από την 14η Φεβρουαρίου και προσκαλούν για παιχνίδια ακόμη και τους… singles.