Για άλλο ένα εντυπωσιακό έργο υποδομής, αυτή τη φορά την υψηλότερη σιδηροδρομική γέφυρα, θα μπορεί να καυχιέται επιπλέον η Ινδία.
Η Γέφυρα Τσενάπ κατασκευάστηκε 359 μέτρα πάνω από το νερό του ομώνυμου ποταμού, στη διαφιλονικούμενη περιοχή Τζαμού και Κασμίρ και είναι ψηλότερη κατά 35 μέτρα από τον πύργο του Άιφελ.
Η γέφυρα έχει μήκος 1.315 μέτρων και είναι μέρος ενός ευρύτερου εγχειρήματος υποδομής ώστε να γίνει προσβάσιμη στο ινδικό σιδηροδρομικό δίκτυο η κοιλάδα του Κασμίρ.Η γέφυρα, η οποία απέχει 42 χιλιόμετρα από την πόλη Reasi, θα μπορεί να αντέξει ανέμους με ταχύτητα έως και 260 χλμ/ώρα και θα έχει διάρκεια ζωής 120 χρόνια, σύμφωνα με αξιωματούχους.
Μετά από δεκαετίες κατασκευαστικών έργων, η γέφυρα θα ανοίξει για τους επισκέπτες στα τέλη Δεκεμβρίου ή αρχές του 2024, γνωστοποίησε το υπουργείο Σιδηροδρόμων.
Η σιδηροδρομική σύνδεση του Κασμίρ με την υπόλοιπη Ινδία αναμένεται να ενισχύσει τους βιομηχανικούς και γεωργικούς τομείς της περιοχής, υποστηρίζουν αξιωματούχοι και ειδικοί.
«Η γέφυρα και το μεγαλύτερο δίκτυο σιδηροδρομικών συνδέσεων θα είναι άλλη μια νίκη για την ανάπτυξη της περιοχής» επιβεβαίωσε ο Μάικλ Κούγκελμαν, διευθυντής του Ινστιτούτου Νότιας Ασίας του Κέντρου Wilson.
Εκτός από τη γέφυρα Chenab, το έργο Udhampur-Srinagar-Baramulla Rail Link (USBRL) περιλαμβάνει τη μεγαλύτερη σήραγγα της χώρας και την πρώτη καλωδιακή γέφυρα των ινδικών σιδηροδρόμων.