Ο Αντιπεριφερειάρχης Νίκος Σκουλάς μιλά στον Maleviziotis.gr για τα έργα που έχουν γίνει έως σήμερα στην περιοχή του Μαλεβιζίου, αλλά και για το τι καινούργιο θα έχουμε το επόμενο διάστημα σε ότι αφορα τις εργασίες που γίνονται από το ύψος του κόμβου Γαζίου έως τα Λινοπεράματα.
Επίσης μας αποκαλύπτει τον σχεδιασμό της Περιφέρειας Κρήτης για την αρτηρία που συνδέει το Γάζι με την Τύλισο!
- Είστε ξανά υποψήφιος με τον συνδυασμό του Σταύρου Αρναουτάκη. Τι το καινούργιο θα περιμένουμε ως Περιφέρεια Κρήτης στην επόμενη 5ετία;
Θέτω τον εαυτό μου στην κρίση των πολιτών, στο πλευρό του Σταύρου Αρναουτάκη. Ζητώ να με αξιολογήσουν για τα πεπραγμένα, να με κρίνουν αυστηρά. Ζητώ να μου δώσουν ξανά τη δύναμη να συνεχίσω αυτή την πορεία που έχει τον τόπο μας στο επίκεντρο και τους ανθρώπους του στο προσκήνιο.
Στην Περιφέρεια Κρήτης έγιναν πολλά και σημαντικά την προηγούμενη περίοδο. Έργα και παρεμβάσεις σε όλους τους τομείς ευθύνης της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης, που άλλαξαν προς το καλύτερο τα δεδομένα. Έδωσαν λύσεις σε προβλήματα, αναβάθμισαν την ποιότητα ζωής κατοίκων και επισκεπτών. Υπάρχουν πολλά επίσης που βρίσκονται σε εξέλιξη, ενώ και ο προγραμματισμός για το επόμενο διάστημα είναι πλούσιος.
Ο Σταύρος Αρναουτάκης, έχει καταφέρει με τη διαδρομή του και τα αποτελέσματα της δουλειά του, να αποδείξει ότι είναι ικανός να πάει τον τόπο μας μπροστά. Σταθερά και υπεύθυνα, χωρίς φλυαρία και περιττές ενέργειες. Έτσι ερμηνεύεται η αποδοχή που γνωρίζει από τους συμπολίτες μας. Αυτό λοιπόν που μπορεί να περιμένουν οι συμπολίτες μας, είναι δουλειά και αποτελέσματα. Σοβαρότητα και μεθοδικότητα. Προγραμματισμός που θέτει τον άνθρωπο στην κορυφή των προτεραιοτήτων.
- Συμφωνείτε με την άποψη που επικρατεί ότι, το ενδιαφέρον στις εκλογές περιορίζεται στο ποιοι θα εκλεγούν από την παράταξη Αρναουτάκη και όχι για το νέο Περιφερειάρχη καθώς θεωρείται σίγουρη η επικράτηση του συνδυασμού σας;
Όπως σε κάθε εκλογική αναμέτρηση, έτσι και στις επερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές της 8ης Οκτωβρίου, τίποτα δεν έχει κριθεί μέχρι να κλείσουν οι κάλπες. Μέχρι να καταθέσει τη βούλησή του, δια της ψήφου του, και ο τελευταίος ψηφοφόρος.
Ως προς το ψηφοδέλτιο, διακρίνεται από πληθώρα ικανών υποψηφίων, γυναικών και ανδρών, από ανθρώπους που μπορούν να προσφέρουν στην Κρήτη. Είναι γνώρισμα του Σταύρου Αρναουτάκη , να συγκεντρώνει δίπλα του ανθρώπους άξιους. Είναι όντως δύσκολη η επιλογή από την πλευρά των πολιτών. Η διαδικασία σταυροδοσίας έχει βέβαια προσωποκεντρικά χαρακτηριστικά. Ωστόσο, πάνω και πέρα από κάθε υποψηφιότητα, είναι ο τόπος μας. Η Κρήτη και στην δική μας περίπτωση η Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου, όπου έχω κι εγώ την τιμή να είμαι κι εγώ υποψήφιος.
- Ως αντιπεριφερειάρχης στον Τομέα Τεχνικών Έργων θα θέλαμε να ιεραρχήσετε τα πέντε σπουδαιότερα έργα που έγιναν κατά την άποψη σας στην 4ετία που ολοκληρώνεται τέλος της χρονιάς;
Το κάθε έργο έχει – τουλάχιστον – δυο παραμέτρους σπουδαιότητας, ως προς τον αντίκτυπό του. Από τη μια, για τους πολίτες που το χρησιμοποιούν και από την άλλη, για τη συμβολή του στην μεγάλη εικόνα, που δεν είναι άλλη από την αναβάθμιση των υποδομών της Κρήτης, ως συνόλου.
1.Προτεραιοποιώ λοιπόν την ασφαλτόστρωση περιμετρικά του Ηρακλείου και του Γαζίου από το Αεροδρόμιο ως το εργοστάσιο της ΔΕΗ στα Λινοπεράματα με νέα αντιολισθηρή άσφαλτο η οποία συμπεριλαμβάνει τους κόμβους Παπαναστασίου, Φοινικιάς, Γαζίου, Λινοπεραμάτων αλλά και παραπέρα Παλαιόκαστρο και Φόδελε. Το έργο αυτό θα ολοκληρωθεί το φθινόπωρο που διανύουμε ασφαλτοστώνοντας το νότιο ρεύμα από Λινοπεράματα έως Γιόφυρο. Πρόκειται για εξελισσόμενο προϋπολογισμού 16.500.000 ευρώ που αφορά όλο τον ΒΟΑΚ.
Μαζί με αυτό θα αποκατασταθεί τις επόμενες εβδομάδες και η άσφαλτος της Παλιάς Εθνικής Οδού από τον Άγιο Νικόλαο στον Κόμβο Γαζίου έως την στροφή προς Κουρήτες μήκους περίπου 800 μέτρων. Το φθαρμένο αυτό τμήμα αυτό επηρεάζει την καθημερινότητα στο μεγαλύτερο μέρος του Μαλεβιζίου ιδίως προς Κρουσώνα, Τύλισσο και Καλέσα αλλά και προς το Μυλοπόταμο την οποία σχεδιάζουμε να βελτιώσουμε με την νέα ασφαλτόστρωση. Επιπλέον θα παροχετεύσουμε τα νερά που συνήθως λιμνάζουν εκεί στην φυσική τους κοίτη.
2.Σπουδαίο είναι επίσης το έργο επέμβασης σε 352 σημεία Μειωμένης Οδικής Ασφάλειας σε όλο το επαρχιακό δίκτυο της Κρήτης, προϋπολογισμού 34.000.000 ευρώ το οποίο είναι σε φάση ολοκλήρωσης για την Π.Ε. Ηρακλείου.
3.Ο δρόμος προς ορεινό Μαλεβύζι και Μυλοπόταμο, τμήμα του οποίου παραδώσαμε πέρυσι τον Αύγουστο από τον Κόμβο του Στρούμπουλα έως το Αστυράκι μήκους 7,8 χιλιομέτρων.
4. Η έναρξη των εργασιών για το φράγμα της Πλακιώτισσας με χρηματοδότηση που εξασφάλισε η Περιφέρεια από το Υπουργείο τον Μάρτιο του 2023 ποσού 3.600.000 που αρκεί για την τελική έμφραξη του έργου. Αναμένουμε την σταδιακή πλήρωση με νερό του φράγματος από το φθινόπωρο του 2024. Διευκρινίζεται ότι είναι μεν έργο του Υπουργείου αλλά διευθύνουσα υπηρεσία είναι η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κρήτης.
5. Οι διαγωνισμοί για τις μελέτες των έργων της επόμενης γενιάς που αφορούν στην παράκαμψη Μοιρών την παράκαμψη Τυμπακίου, την παράκαμψη Σητείας προς Πισκοκέφαλο, την επέμβαση στην Παλαιά Εθνική Οδό από Γούβες έως Χερσόνησσο και από Χερσόνησσο έως Μάλια καθώς και την αναμόρφωση της Ε97 από τις Γούρνες Τεμένους έως την διακλάδωση προς Σταυράκια με διαχωριστικό στηθαίο.
- Ας μιλήσουμε τώρα και για τα έργα στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου Μαλεβιζίου. Τι γίνεται με τις εργασίες που γίνονται από το ύψος του κόμβου Γαζίου έως τα Λινοπεράματα; Τι γίνεται με την αρτηρία που συνδέει το Γάζι με την Τύλισο;
Θα σας απαριθμήσω όλα τα έργα που επηρεάζουν τον Δήμο Μαλεβιζίου και έχουν εκτελεστεί ή μελετώνται από την Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κρήτης.
1) Μεγάλη ωφέλεια έχει προκύψει για τους κατοίκους το Μαλεβιζίου από το έργο «Βελτιώσεις – συντηρήσεις Νέας και Παλαιάς Εθνικής Οδού Περιφερείας Κρήτης για τα έτη 2020-2022» προϋπολογισμού 16.500.000 ευρώ το οποίο αναλύσαμε παραπάνω με τις προεκτάσεις του στην Παλιά Εθνική Οδό.
2) Έχει γίνει η διαγωνιστική διαδικασία και αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης του ακόλουθου σημαντικού έργου: «Βελτίωση οδικής ασφάλειας στο οδικό δίκτυο αρμοδιότητας Περιφέρειας Κρήτης» υποέργο «Βελτίωση οδικής ασφάλειας σε τμήματα της ΠΕΟ 90 Καστέλι Κισσάμου έως Καλό Χωριό Λασιθίου ». Από το έργο αυτό θα διατεθούν 27.300.000 ευρώ στην Παλαιά Εθνική Οδό σε όλη την Κρήτη. Ο Δήμος Μαλεβιζίου θα επωφεληθεί στα τμήματα από Κόμβο Στρούμπουλα έως Περιβόλια Ρεθύμνου μήκους 61,63 χιλιομέτρων. Επίσης στο τμήμα από Αρόλιθο έως Ξηροπόταμο μήκους 6,85 χιλιομέτρων από τα οποία τα 3.230 θα είναι εντός οικισμού από Αγία Μαρίνα έως Γάζι. Αυτό σημαίνει ότι τους επόμενους μήνες θα έχουμε ασφαλτοστρώσεις, στηθαία και κατά τόπους φωτισμό σε όλη την Παλιά Εθνική Οδό που διασχίζει τον Δήμο Μαλεβιζίου ακόμα και εντός οικισμού.
3) Στην εδαφική αρμοδιότητα του Δήμου Μαλεβιζίου έγινε το έργο « Κατασκευή νέας οδού Τύλισσος – Ανώγεια, τμήμα Τυλισσος- Οροπέδιο Στρούμπουλα & απαλλοτριώσεις» προϋπολογισμού 12.418.952,69 ευρώ. Πρόκειται για το τμήμα του νέου δρόμου πλάτους 11 μέτρων από τον κόμβο Στρούμπουλα έως το Αστυράκι. Ο νέος δρόμος δόθηκε στην κυκλοφορία τον Αύγουστο του 2022, έχοντας γίνει βελτιώσεις και τελική διαμόρφωση του κόμβου με την Παλιά Εθνική Οδό. Αυτά τα 7,8 νέα χιλιόμετρα του επαρχιακού δρόμου έχουν αλλάξει εντελώς την καθημερινότητα, την πρόσβαση και την ποιότητα ζωής σε όλο το ορεινό Μαλεβίζι και το Μυλοπόταμο.
Ταυτόχρονα κάναμε βελτιώσεις με νέο οδόστρωμα σε μήκος περίπου 100 μέτρων στην διασταύρωση της ΠΕΟ με την επαρχιακή οδό προς Τύλισσο στην θέση “Σερβιλή” . Επίσης έγινε σήμανση STOP στο ίδιο σημείο με διαγράμμιση επί του οδοστρώματος για την αύξηση της ασφάλειας οδηγών και πεζών.
4) Εκτελούμε έργο προϋπολογισμού 990.000,00 ευρώ που αφορά την ανέγερση πλέγματος κατά μήκος της νέας οδού Στρούμπουλας – Αστυράκι για την μη διέλευση των ζώων και την κατασκευή ισόπεδου κυκλικού κόμβου για την πρόσβαση στις γύρωθεν αγροτικές περιουσίες. Τίτλος του είναι: «Συμπληρωματικές εργασίες αποκατάστασης προσβάσεων και σύνδεσης με υφιστάμενο οδικό δίκτυο στο οδικό τμήμα Στρουμπουλας- Αστυρακι».
5) Έχει ήδη συμβασιοποιηθεί τον Απρίλιο του 2023, έργο προϋπολογισμού 810.000,00 ευρώ για εκπόνησης μελέτης και αναμένουμε την παράδοσή της εντός 18 μηνών. Το έργο έχει τίτλο «Μελέτη νέας χάραξης του τμήματος του οδικού άξονα Ηράκλειο -Ανώγεια από δ.δ. Αστυρακιου εως δ.δ. Κυλιστου». Αυτό σημαίνει σύντομη μελετητική ωριμότητα για τον νέο δρόμο από το Αστυράκι έως τα όρια του Δήμου Μαλεβιζίου στον Κυλιστό.
6) Έχει επίσης συμβασιοποιηθεί μελέτη προϋπολογισμού 600.000,00 ευρώ τον Απρίλιο του 2023 και αναμένουμε την παράδοσή της εντός 22 μηνών. Το έργο έχει τίτλο « Μελέτη βελτίωσης της Π.Ε.Ο. σε μήκος 4,4 χλμ. από θέση Αρολιθος έως συμβολής της με τον οδικό άξονα Ηρακλειο-Ανωγεια». Αυτό συνεπάγεται νέο σχεδιασμό και διαμόρφωση της Παλιάς Εθνικής Οδού από τους Κουμπέδες – Αρόλιθος έως τον Κόμβο στον Στρούμπουλα που οδηγεί προς ορεινό Μαλεβίζι και Μυλοπόταμο.
7) Πρόσφατα, διαθέσαμε κονδύλιο προϋπολογισμού 319.480,00 ευρώ για την αντικατάσταση των πέτρινων στηθαίων πριν τον οικισμό του Μαράθου και την για ενίσχυση της ασφάλειας στην Π.Ε.Ο. εντός ορίων Δήμου Μαλεβιζίου. Το έργο έχει τίτλο «Επείγουσες εργασίες εξ' ολοκλήρου αντικατάστασης λιθοδετου τοίχου αντιστήριξης και των εκατέρωθεν αυτού κατεστραμμένων -πέτρινων- στηθαίων ασφάλειας στην Π.Ε.Ο. Ηράκλειου -Ρεθύμνου πλησίον οικισμού Μαράθου»
8) . Έχουμε στείλει τεχνικό δελτίο στο Υπουργείο Υποδομών, για τις Γέφυρες του ΒΟΑΚ που χρήζουν άμεσης επισκευής και αναμένουμε επιτακτικά την σχετική χρηματοδότηση. Άμεσα το Μαλεβίζι αφορά η Γέφυρα κάτω διάβασης προς Σίσες και Γέφυρα κάτω Διάβασης στα Λινοπεράματα. Το τεχνικό δελτίο προβλέπει «Επισκευή βλαβών στις γέφυρες του Β.Ο.Α.Κ.» προϋπολογισμού 5.100.000 ευρώ
9) Ολοκληρώσαμε την ανακατασκευή – βελτίωση αθλητικών εγκαταστάσεων, γηπέδων ποδοσφαίρου, του Βαρδινογιαννειου Αθλητικού Κέντρου στην περιοχή «Σκαφιδαρά» του Δήμου Μαλεβιζίου, προϋπολογισμού 990.000,00 ευρώ.
10) Ο Δήμος Μαλεβιζίου, αντλεί ωφέλεια από το έργο « Συντήρηση οδοφωτισμου του εθνικού οδικού δικτύου νομών Ηρακλείου, Ρεθύμνου και Χανίων της Περιφέρειας Κρήτης» προϋπολογισμού 1.860.000,00 . Αυτό το έργο, υλοποιείται ήδη. Η ολοκλήρωσή του θα σημάνει αντικατάσταση του φωτισμού του εθνικού δικτύου με φώτα λεντ με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε φωτισμό και οικονομία ρεύματος.
11) Το έργο έχει τίτλο «Καθαρισμοί -κλαδέματα δέντρων από τη θέση Λινοπεράματα έως τις Γούβες στο εθνικό οδικό δίκτυο Κρήτης, στα διοικητικά όρια της Π.Ε. Ηρακλείου» προϋπολογισμού 235.600,00 + 74.400,0 + 73.150,00 ευρώ. Με αυτό, έχουν γίνει όλες οι κλαδοκοπές κατά μήκος του ΒΟΑΚ σε όλο το Δήμο Μαλεβιζίου καθώς και οι καθαρισμοί των ρείθρων και των απορροών του εθνικού δικτύου.
12) Οι κάτοικοι του Μαλεβιζίου, έχουν αντλήσει οφέλη από το έργο «Συντήρηση ηλεκτροφωτισμού του Εθνικού Δικτύου Νομού Ηρακλείου της Περιφέρειας Κρήτης» προϋπολογισμού 800.000,00 ευρώ.
13) Την ίδια περιοχή, αφορά μερικώς και το έργο « Βελτίωση της ασφάλισης του Εθνικού Οδικού δικτύου αρμοδιότητας Περιφέρειας Κρήτης (τοποθέτηση στηθαίων ασφάλειας, προϋπολογισμού 3.000.000,00 ευρώ. Αυτό προβλέπει την τοποθέτηση στηθαίων κατά μήκος του ΒΟΑΚ μεταξύ των οποίων και τμήματα εντός του Δήμου Μαλεβιζίου.
- Γενικά ποιες είναι οι προβλέψεις των έργων που θα γίνουν τα επόμενα χρόνια στα όρια του Δήμου Μαλεβιζίου;
Προέχει η ασφαλτόστρωση όλης της Παλαιάς Εθνικής οδού που διασχίζει το Μαλεβίζι από τα όρια του Δήμου στην Γιόφυρο έως το Μάραθο και την Δαμάστα και πιο πέρα ως τα Περιβόλια Ρεθύμνου. Έπειτα ο δρόμος προς το ορεινό Μαλεβίζι και το Μυλοπόταμο να περάσει από την φάση των μελετών στην διαγωνιστική διαδικασία για την υλοποίηση του τμήματος από Αρόλιθο έως κόμβο Στρούμπουλα και από Αστυράκι έως Κυλιστό στα όρια του Δήμου Μαλεβιζίου.
Επίσης η επισκευή φθορών στις γέφυρες του ΒΟΑΚ από Παλαιόκαστρο έως Σίσες.
Σημαντική είναι επίσης η αναμονή για την κατασκευή του νέου ΒΟΑΚ και του νέου κόμβου προς ΠΑΓΝΗ που έχουμε εισηγηθεί και προεργαστεί. Το έργο αφορά το Υπουργείο χωρίς ωστόσο η Περιφέρεια να είναι αμέτοχη παρεμβάσεων και επισημάνσεων προς το καλό και το συμφέρον του τόπου και των ανθρώπων του.
- Μαχόμενος δικηγόρος, αντιπεριφερειάρχης σε έναν δύσκολο τομέα, των τεχνικών έργων, αλλά και με έντονη συμμετοχή σε κοινωνικές δράσεις και εκδηλώσεις. Περιγράψατε της ένα τυπικό 24ωρο της καθημερινότητας;
Δεν νομίζω ότι αποτελώ ιδιαίτερη περίπτωση. Πολύς κόσμος ασχολείται με περισσότερους από έναν τομείς. Η καθημερινότητά μου ξεκινάει από την Περιφέρεια και την Διεύθυνση Τεχνικών Έργων. Συνεχίζεται με συνεργασίες με άλλους φορείς για την πρόοδο των έργων, αυτοψίες και συσκέψεις, ενώ και η νομική μου ιδιότητα διατηρεί ένα σημαντικό μέρος του 24ώρου. Αυτή άλλωστε είναι η επιστήμη μου, η δουλειά μου. Η δε οικογένεια και οι φίλοι μου, σαφώς και δεν λείπουν από το πρόγραμμα. Είναι ευκαιρία αποφόρτισης και δημιουργίας όμορφων αναμνήσεων και, ευχάριστων συζητήσεων. Έστω και για λίγη ώρα. Κατά τα λοιπά, σε αυτό που λέμε «κοινωνικές υποχρεώσεις» προσωπικά αφαιρώ την δεύτερη λέξη, την «υποχρέωση». Δεν αισθάνομαι «υποχρεωμένος» να παρευρεθώ σε μια εκδήλωση. Πηγαίνω όπου μου επιτρέπει ο φόρτος της καθημερινότητας με σκοπό να ανταποκριθώ στην τιμή των προσκλήσεων. Επίσης για να έχω την χαρά να συναντηθώ με ανθρώπους που σέβομαι και εκτιμώ. Γιατί, ξέρετε, αυτό είναι ένα βασικό στοιχείο των εκδηλώσεων της Κρήτης: Αποτελούν προεχόντως ευκαιρία ανταμώματος σύμφωνα και με τις παραδόσεις του τόπου μας.
* Ο Νίκος Σκουλάς είναι Yποψήφιος Περιφερειακός Σύμβουλος με την παράταξη «Για την Κρήτη μας, συνεχίζουμε» του Σταύρου Αρναουτάκη